Trening na siłowni – bezpieczeństwo, zalety

Ćwiczenia na siłowni mają wiele zalet, dzięki nim można między innymi pozbyć się zbędnych kilogramów oraz kształtować swoją sylwetkę. Jednak aktywność fizyczna niesie ze sobą o wiele więcej korzyści. Jak należy ćwiczyć by poprawić formę, przyśpieszysz przemianę materii oraz ogólnie wzmocnić swój organizm?

1. Trening na siłowni – bezpieczeństwo

Trening na siłowni dla wielu osób w ostatnich latach stały się czymś więcej niż tylko metodą na leczenie nadwagi. Jest to swego rodzaju sposób na życie. W Polsce zapanowała moda na ćwiczenia na siłowni. Jednak nie wszyscy wiedzą jak prawidłowo trenować. Aby osiągnąć zamierzony cel i uniknąć groźnych kontuzji i urazów warto zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat treningów na siłowni.

Siłownia jeszcze do niedawna była kojarzona z dźwiganiem dużych ciężarów i ogromnym wysiłkiem. Jednak trening na siłowni to nie tylko rozbudowa muskulatury. Siłownia jest miejscem gdzie trenować może praktycznie każdy, niezależnie od wieku, stanu kondycji czy posiadanych umiejętności. Nowoczesne sprzęty do ćwiczeń sprawiają że ćwiczenia na siłowni są nie tylko bezpieczne ale i efektywne. Tak więc nie musisz być kulturystą by wykonywać trening na siłowni.

Zobacz film: "Jakie partie ciała można wyrzeźbicz, ćwicząć na tych sprzętach?"

Siłownia ma jedną wielka zaletę, trenując na niej ma się możliwość kształtowania dowolnej partii ciała. Odpowiednio dobrane ćwiczenia na siłowni sprawiają że ciało staje się jędrne a sylwetka smukła i proporcjonalna. Co więcej systematyczny trening na siłowni sprawia że mięśnie i ścięgna stają się silniejsze i bardziej elastyczne. Dzięki temu ciało jest bardziej odporne na kontuzje. Dlatego dla osób które preferują aktywność na świeżym powietrzu, na przykład biegają lub jeżdżą na rolkach, ćwiczenia na siłowni też są przydatne.

Jak upiąć długie włosy na trening?
Jak upiąć długie włosy na trening? [6 zdjęć]

Przygotowując się do treningu, wkładasz do torby czy plecaka odpowiedni strój i kilka potrzebnych gadżetów....

zobacz galerię

Systematyczne trening siłowy zwiększa wydolność organizmu oraz poprawia przemianę materii. Ćwiczenia na siłowni zmniejszają ryzyko wystąpienia osteoporozy przez wzmocnienie kości. Z tego powodu ten rodzaj treningu jest szczególnie zalecany osobom starszym. Wiele urządzeń znajdujących się na siłowni jest tak skonstruowanych by zapewnić bezpieczny trening nawet osobom po przebytych urazach. Co więcej trening na nich jest wyjątkowo prosty i nie wymaga praktycznie żadnego przeszkolenia.

2. Trening na siłowni – zalety

Ćwiczenia na siłowni wzmacniają i rozbudowują mięśnie a także pozwalają pozbyć się zbędnych kilogramów. Każdy mięsień podczas treningu zużywa ogromne ilości kalorii, które są pozyskiwane między innymi z tkanki tłuszczowej.

ZOBACZ TAKŻE:

Trenując na siłowni zmuszamy organizm do spalania większej ilości kalorii. Ćwiczenia na siłowni połączone z odpowiednią, zdrową dietą pozwalają równocześnie rozbudować mięśnie i zredukować tkankę tłuszczową.

Trening na siłowni podnoszą także pewność siebie, wraz z poprawą wyglądu rośnie również nasza samoocena. Dzięki treningowi na siłowni nie tylko zdobywamy coraz więcej siły fizycznej ale stajemy się także bardziej odporni na stres. Osoby trenujące regularnie są bardziej przebojowe i wydajne w pracy. Ćwiczenia na siłowni mają wpływ nie tylko na ciało ale także na charakter ponieważ kształtują takie cechy jak silna wola, systematyczność oraz determinacja.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!