Ćwiczenia na łydki - trening, przykłady

Ćwiczenia na łydki zyskują na popularności, gdy zbliża się wiosna i lato. Niemal każda kobieta chce mieć zgrabne nogi, które można wyeksponować w krótkich spodenkach lub spódnicy. Nic więc dziwnego, że wiele pań pyta na siłowni o ćwiczenia rzeźbiące sylwetkę. Zastanawiają się, jak schudnąć z nóg i wymodelować je w taki sposób, by wyglądały zdrowo i jędrnie. Co należy zrobić, by mieć smukłe łydki? Nie trzeba godzinami męczyć się na siłowni. Wystarczą łatwe ćwiczenia odchudzające wykonywane systematycznie. Od czego zacząć?

1. Ćwiczenia na łydki - trening

Jeśli chcesz mieć zgrabne nogi, postaw na trening oparty o ćwiczenia na łydki.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny - codzienna aktywność"

  • Trening cardio jest kluczowy dla utraty zbędnych kilogramów z różnych partii ciała. Aby mieć smukłe łydki wybierz takie ćwiczenia, które nie dodadzą twoim łydkom objętości. Ćwicz 5 razy w tygodniu przez przynajmniej pół godziny.
  • Pływanie to doskonałe ćwiczenie na wysmuklenie ciała.
  • Korzystanie z wioślarza jest dobre nie tylko na górne części ciała, ale także na łydki. Takie ćwiczenia rzeźbiące sylwetkę nie są jednak polecane osobom, które mają problemy z kręgosłupem.
  • Chodzenie to dobry trening dla początkujących. Nie obciąża stawów i nie prowadzi do kontuzji. Warto szybko maszerować, wówczas efekty są widoczne znacznie szybciej. Osoby, których celem są szczupłe łydki powinny unikać wchodzenia lub biegnięcia pod górę, które sprawiają, że mięśnie nóg zyskują na objętości. Dobrym pomysłem jest maszerowanie z podnoszeniem wysoko kolan. Wygląda to dość komicznie, ale szybko przynosi wymierne rezultaty.

2. ​Ćwiczenia na łydki - przykłady

  • Zalecane są ćwiczenia rozciągające, które wysmuklają nogi.
  • Warto robić przysiady. Wiele osób nie lubi tego ćwiczenia na łydki, ale jest naprawdę skuteczne.
  • Efektywnym ćwiczeniem na łydki jest unoszenia nóg w bok. Wystarczy zgiąć jedną nogę w kolanie, a drugą podnieść w bok. W czasie ćwiczeń należy wciągnąć brzuch i zachować wyprostowaną sylwetkę. Po sześciu powtórzeniach należy zmienić nogę.
  • Niedocenianym, a przydatnym ćwiczeniem na łydki jest tak zwane krzesełko. Na początku należy oprzeć się plecami o ścianę i zgiąć nogi w taki sposób, by między łydkami a udami był kąt prosty. W takiej pozycji należy wytrzymać 5 sekund. Następnie rozluźnia się mięśnie i powtarza ćwiczenie około 20 razy, wydłużając czas spędzony na "siedzeniu". Optymalną długością czasu w pozycji krzesełka jest 30 sekund.
  • Równie interesującym ćwiczeniem są wspięcia jednonóż stojąc. Należy stanąć na podwyższeniu w taki sposób, by pięty wystawały poza podwyższenie, a ciężar ciała był oparty na palcach u stóp. Dobrze jest mieć w pobliżu coś, czym można się podtrzymać. Następnie należy wspiąć się na palce i wytrzymać w takiej pozycji 2 sekundy. Wspięcia należy wykonywać seriami po 20 powtórzeń. Dla utrudnienia warto trzymać w ręku hantle lub butelki z wodą.
  • Podobnym ćwiczeniem na łydki są wspięcia na palce siedząc. Należy usiąść i postawić stopy na podwyższeniu. Pięty powinny zwisać. Na kolana kładzie się obciążenie, minimalnie 5-kilogramowe. Następnie wykonuje się wspięcie na palce u stóp. Ćwiczenie wykonuje się seriami po 20 powtórzeń.

Ćwiczenia na ładne łydki to w większości przypadków przyjemne, nieforsowne formy treningu. Aby mieć zgrabne nogi wystarczą ćwiczenia rzeźbiące sylwetkę, które można wykonywać w wolnym tempie. Najważniejsze jest to, aby trening sprawiał przyjemność i dał pożądane rezultaty.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!