Ćwiczenia na uda – cztery najważniejsze ćwiczenia, dieta

Wiele kobiet marzy o szczupłych, ale umięśnionych udach. Dzięki ćwiczeniom na uda dojdzie nie tylko do zmniejszenia ich obwodu, ale również do ujędrnienia skóry i redukcji cellulitu. Długie, smukłe nogi są w zasięgu ręki, jednak wymaga to sporej pracy i zaangażowania.

1. Ćwiczenia na uda – cztery najskuteczniejsze ćwiczenia

W internecie można znaleźć wiele ćwiczeń na uda, które mają pomóc nam osiągnąć szczupłe i smukłe nogi. Jednak istnieją cztery podstawowe ćwiczenia na uda, które są zalecane przez ekspertów.

Pierwsze z nich to przysiady ze sztangą. Jak zawsze ważna jest tu technika, aby uniknąć kontuzji kręgosłupa lub kolan.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny - codzienna aktywność"

Robiąc przysiad, musimy uważać, aby górna część naszego ciała znalazła się niżej niż kolano. Takie ćwiczenie na uda angażuje mięśnie czworogłowe, pośladki i większość mięśni tylnej części uda, przez co jest to jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń na uda.

Choć niektórzy trenerzy nie zgadzają się z tą opinią, to wypychanie ciężaru na suwnicy jest również skutecznym ćwiczeniem na uda. Angażuje ono stawy skokowe, kolanowe i biodrowe w czasie jednego ruchu, a mięśnie pośladkowe, czworogłowe i dwugłowe otrzymują duże obciążenie.

Technika tego ćwiczenia na uda jest prosta. W tym ćwiczeniu na uda można dokładniej przetrenować mięśnie, nie obciążając kręgosłupa, dzięki czemu jest to ćwiczenie odpowiednie dla osób z problemami z kręgosłupem lub początkujących.

Osiągnięcie smukłych ud wymaga treningu i odpowiedniej diety
Osiągnięcie smukłych ud wymaga treningu i odpowiedniej diety

Kolejne ćwiczenie na uda pozwala na izolowanie mięśnia czworogłowego ud, który pracuje na całej długości. Najlepsze efekty można osiągnąć, łącząc to ćwiczenie na uda z przysiadami.

Martwy ciąg na prostych nogach to ćwiczenia na uda, które jest zupełnie niepotrzebnie odradzane osobom początkującym. Co istotne dla wielu kobiet to ćwiczenie na uda bardzo ładnie kształtuje tył uda i pośladki, a dodatkowo angażuje mięśnie brzucha i pleców.

2. Ćwiczenia na uda – dieta

Dieta odgrywa również ważną rolę w czasie ćwiczeń na uda. Odpowiednia dieta pozwala na szybsze pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej i cellulitu na nogach w połączeniu z ćwiczeniami na uda.

Ćwiczenia bez wysiłku (prezentacja edukacyjna)
Ćwiczenia bez wysiłku (prezentacja edukacyjna) [8 zdjęć]

Chodzenie to bardzo dobra i darmowa forma ćwiczeń. Możesz robić to gdzie chcesz, kiedy chcesz i nie potrzebujesz...

zobacz galerię

Przy ćwiczeniach na uda należy pamiętać o 4-5 posiłkach w ciągu dnia, a ostatni posiłek należy zjeść 2-3 godziny przed snem. Ta kolacja powinna być lekka, nie powinno się jeść tłustych produktów, czy słodyczy. Warto pomyśleć o jakiejś lekkiej sałatce z dodatkiem sera białego i oliwy z oliwek.

Jak zawsze należy wyeliminować słodycze, fast foody i zrezygnować z podjadania, co w szczególności powoduje przyrost tkanki tłuszczowej.

Pamiętaj również, aby wybierać produkty chude, ale nie odtłuszczone, czy "light".

ZOBACZ TAKŻE:

Jedz chude mięsa i 2-3 razy w tygodniu tłuste ryby, które są źródłem kwasów omega 3. Dzięki nim możesz przyśpieszyć spalanie tkanki tłuszczowej na udach.

W naszej diecie powinno się pojawić więcej błonnika w postaci kaszy, makaronów, pieczywa razowego i płatków owsianych.

W diecie powinno się również znaleźć więcej owoców i warzyw. Są one źródłem antyoksydantów (witaminy C i E). Witamina C pomaga w odbudowie kolagenu i zachowaniu dzięki temu jędrności skóry. Ponadto są one źródłem błonnika, który rozpuszcza się w wodzie i przyspiesza spalanie tłuszczu.

Pij dużo wody, herbaty zielonej, czerwonej i białej ze względu na swoje właściwości oczyszczające i wspomagające spalanie tkanki tłuszczowej. Zrezygnuj jednak z napojów gazowanych, nektarów, czy smakowej wody.

Ogranicz sól, kawę i mocną herbatę i zrezygnuj z używek takich jak alkohol i papierosy.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!