Ćwiczenia pilates - charakterystyka, korzyści

Pilates to przełomowy system ćwiczeń ciała i umysłu opracowany przez człowieka o nazwisku Joseph Pilates. Może on radykalnie zmienić wygląd twojego ciała oraz poprawić samopoczucie. Pilates uczy świadomości ciała, wdzięku ruchu, jak również służy promowaniu dobrej postawy ciała i elastyczności. Do zwolenników tego rodzaju ćwiczeń należą: zawodowi tancerze, sportowcy, gwiazdy oraz modelki. Ćwiczenia pilates były praktykowane przez dziesiątki lat do zwiększenia siły i utrzymania dobrej sylwetki.

Ćwiczenia pilates są dobre dla każdego, gdyż oferują poziomy zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych. Zestawy ćwiczeń pilates są ułożone tak, aby twoje ciało i umysł pozostawały ze sobą w synchronizacji. Wielki nacisk kładziony jest na oddech, ustawienie miednicy, a przede wszystkim na koncentrację na płynności ruchu. Jakość ruchu ma wyższą wartość niż ilość powtórzeń.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny - codzienna aktywność"

Jeżeli zastanawiasz się, czy warto zapisać się na ćwiczenia pilates, przejrzyj listę poniższych korzyści, jakie może przynieść. Pilates:

  • relaksuje,
  • wzmacnia mięśnie kręgosłupa,
  • wysmukla sylwetkę,
  • uczy prawidłowego oddechu,
  • pozwala osiągnąć idealną płynność ruchów,
  • rozwija wytrzymałość ,
  • pozwala na osiągnięcie harmonii ciała i umysłu.

W zależności od tego, które partie ciała pragniesz wzmocnić, pilates oferuje różne zestawy ćwiczeń, należą do nich m.in.:

  • ćwiczenia rozciągające,
  • ćwiczenia na płaski brzuch,
  • ćwiczenia wzmacniające kręgosłup.

Najlepiej oczywiście zapisać się na zajęcia z wykwalifikowanym trenerem pilatesu. Jeżeli chcesz ćwiczyć sama w domu, możesz nabyć kasety wideo i płyty cd dzięki, którym będziesz mogła zapoznać się z ćwiczeniami o mniejszym stopniu trudności. Możesz również zakupić książkę dla początkujących, gdzie krok po kroku dowiesz się jak ćwiczyć. Pilates jest dobry dla każdego, zarówno kobiety jak i mężczyzny, choć trzeba przyznać, że został zaszufladkowany jako dyscyplina zarezerwowana wyłącznie dla pań.

Bibliografia Herdman A., Selby A. PILATES - kształtowanie ładnej sylwetki ciała, Delta,Warszawa 2003, ISBN 83-7175-418-3 Austin D. Pilates dla każdego, ZYSK I SK-A, Poznań 2003, ISBN 83-7298-490-5

Jasiński R. (red.), Modelowanie sylwetki, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2008, ISBN 978-83-200-3712-8

Corbin C.B., Corbin W.R., Welk K.A., Welk G.J. Fitness i Wellness, Kondycja, sprawność, zdrowie, ZYSK I SK-A, Poznań 2007, ISBN 978-83-7506-153-6

 

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!