Deser bananowo-kawowy

Deser z serem białym dostarcza organizmowi dużą dawkę wapnia i białka, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wapń reguluje krzepliwość krwi, wzmacnia kości i poprawia pracę układu nerwowego. Natomiast białko jest źródłem energii i materiałem do budowy i odbudowy tkanek.

Składniki (na 2 porcje)

  • 2 małe łyżeczki miodu,
  • 200 g chudego twarogu,
  • mały jogurt naturalny (150 ml),
  • 2 banany,
  • 1/5 szklanki rozpuszczalnej kawy,
  • 4 duże łyżki musli,
  • sok z cytryny.

Zobacz film: "Żywność light pod lupą dietetyka"

Sposób przygotowania

Ser biały utrzeć na gładką masę. Połączyć z jogurtem, wystudzoną kawą i miodem. Składniki dokładnie wymieszać. Pokrojone w plasterki banany delikatnie skropić sokiem z cytryny. Masę serową wyłożyć do pucharków, na nią położyć plasterki bananów i posypać musli .

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 308,7 kcal
Białka 25,2 g
Tłuszcze 2,8 g
Cholesterol 8,4 mg
Węglowodany 47,6 g
Błonnik 2,6 g
Witamina C 12,7 mg
Witamina A 34,4 µg

Komentarz

Ważny składnik deseru, czyli banany są źródłem potasu , który uczestniczy w spalaniu węglowodanów i białek, a musli błonnika zapobiegającego zaparciom. Deser bananowo-kawowy to samo zdrowie!

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!