Dieta bakaliowa

Dieta odchudzająca oparta na orzechach i rodzynkach dostarcza organizmowi duże ilości dobrych kwasów tłuszczowych, minerałów i witamin z grupy B. Zdrowe odżywianie, bogate w składniki odżywcze, może zatem oznaczać także skuteczne odchudzanie. Błonnik pokarmowy, zawarty w bakaliach, przyspiesza przemianę materii, sprawiając tym samym, że w ciągu 2 tygodniu schudniesz aż 3 kilogramy.

Bakalie a dieta odchudzająca

Dieta bakaliowa zalecana jest dla kobiet w okresie menopauzy, a także dla osób lubiących małe posiłki. Bakalie znacznie przyspieszają metabolizm, pomagają zwalczyć zaparcia. Nie sprawdzi się ona u osób, które cierpią na chorobę wrzodową, dolegliwości wątrobowe lub mają uczulenie na orzechy. Posiłki są niewielkie, ale dzięki płatkom zbożowym i tłuszczom z bakalii utrzymują przez długi czas uczucie sytości. Wapń, magnez, cynk, a także witaminy mogą wpłynąć regulująco na ośrodek głodu znajdujący się w mózgu. W ciągu dwóch tygodni stosowania diety można zrzucić 3 kilogramy. Należy jednak nie przekraczać wyznaczonej ilości kalorii na każdy dzień (ok. 1300 kcal).

Polecane wideo:

Przykładowy jadłospis:

Dzień 1

  • Śniadanie: 3 łyżki płatków zbożowych, szklanka chudego mleka, łyżka rodzynek i orzechów laskowych.
  • Drugie śniadanie: plaster sera białego, kromka pumpernikla, figa.
  • Obiad: łosoś w migdałach, brokuły.
  • Kolacja: naleśnik, 3 daktyle, jogurt kremowy.

Dzień 2

  • Śniadanie: garść rodzynek, szklanka mleka 2%, 3 łyżki płatków, 2 orzechy.
  • Drugie śniadanie: kromka chrupkiego pieczywa, 5 orzechów pistacjowych, trójkącik serka topionego.
  • Obiad: schab pieczony podany z surówką z selera, do tego 2 orzechy włoskie i łyżka jogurtu.
  • Kolacja: naleśnik, podawany z jogurtem kremowym oraz 3 morelami.

Dzień 3

  • Śniadanie: rodzynki, szklanka mleka, 3 łyżki płatków zbożowych, orzechy.
  • Drugie śniadanie: kromka chleba razowego, 2 połówki orzecha włoskiego, ser rokpol.
  • Obiad: filet z dorsza podawany z surówką z kapusty czerwonej, moreli i orzechów.
  • Kolacja: naleśnik, mały jogurt kremowy, 2 figi.

Zalety i wady diety bakaliowej

Główną zaletą diety bakaliowej jest zapewne fakt, że zawiera ogromne pokłady nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin z grupy B oraz błonnika pokarmowego. Omawiana metoda znacznie poprawia koncentrację i jasne myślenie. Orzechy są bezcennym dla naszego organizmu źródłem białka roślinnego i składników mineralnych. Ponadto dieta bakaliowa bazuje na różnorodnych surowcach, roślinnych i zwierzęcych, przez co uznaje się ją za zdrową dietę. Jedyny zarzut jaki możemy postawić tej diecie jest taki, że niestety dostarczane w niej posiłki bardzo opornie podlegają procesom trawiennym.

Dieta bakaliowa na pewno przypadnie do gustu osobom lubiącym w ciągu dnia przegryzać drobne posiłki.

Komentarze (3)
~jabłonka
~jabłonka 7 miesięcy temu

to prawda - bakalie są kaloryczne, ale z pewnością bardziej wartościowe, niż tak samo kaloryczny cukierek. można sobie pozwolić raz na jakiś czas na bakaliowego batonika, ale pamiętajmy żeby jego skład nie zawierał barwników czy polepszaczy smaku (np. fajne robi firma Oho)

Odpowiedz
~Isha
~Isha ponad rok temu

"Bakalie mają niewiele kalorii, dlatego też są polecane osobom, które marzą o szczupłej sylwetce." Bzdura! Bakalie mają mnóstwo kalorii! 100 g orzechów to ok. 600 kcal. Owszem bakalie są cennym źródłem witamin i składników mineralnych, ale na pewno nie są niskokaloryczne!

Odpowiedz
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
najnowsze pytania

Dyskusje na forum

Pomocni lekarze

Artykuły Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
Zdrowe odżywianie

Rodzynki kalorie - wartości odżywcze, właściwości

Rodzynki kalorie -  wartości odżywcze, właściwości

 organizmowi witamin, minerałów, antyoksydantów oraz błonnika. * Zdrowe przekąski - witaminy, słonecznik, winogrona, jogurt, jabłka, wafle ryżowe, marchew * Dieta bakaliowa * Winogrona - właściwości, polifenole w winogronach

Wpływ wegetarianizmu na zdrowie

Zdrowa dieta wegetariańska

Zdrowa dieta wegetariańska

Warzywa w diecie wegetariańskiej Dieta wegetariańska ma wiele zalet. Osoby, które wyrzuciły ze swojego jadłospisu mięso, rzadziej cierpią na nadwagę i otyłość.

Antykoncepcja hormonalna

Skuteczna dieta

Skuteczna dieta

Dieta proteinowa dr. Dukana jest kuracją lubianą przede wszystkim z powodu swobody w ilości i częstotliwości spożywania posiłków.

Grupa krwi a dieta - dieta dla grupy krwi AB, 0, A, B

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta dobrana do grup krwi 0, A, B, AB to odpowiedni sposób doboru pokarmów, które organizm będzie przyswajał i trawił w taki sposób, w wyniku którego będzie gromadził minimalne ilości toksyn.

Dieta kardio

Dieta dobra dla serca

Dieta dobra dla serca

Ryby są źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, dlatego powinny być podstawą posiłków w diecie obniżającej poziom cholesterolu.

Dieta na pamięć i koncentrację

Dieta pobudzająca myślenie

Dieta pobudzająca myślenie

Znane jako niechciane elementy zdrowej diety - czekolada i kawa, skutecznie pobudzają myślenie.

Dieta przyszłej mamy

Dieta przyszłej matki

Dieta przyszłej matki

Aby urodzić zdrowe dziecko, przyszła mama powinna sięgać po zdrowe przekąski, takie jak jogurt naturalny, owoce i warzywa. Są one bogate w białko, witaminy i minerały.