Dieta bakaliowa

spis treści
rozwiń

Dieta odchudzająca oparta na orzechach i rodzynkach dostarcza organizmowi duże ilości dobrych kwasów tłuszczowych, minerałów i witamin z grupy B. Zdrowe odżywianie, bogate w składniki odżywcze, może zatem oznaczać także skuteczne odchudzanie. Błonnik pokarmowy, zawarty w bakaliach, przyspiesza przemianę materii, sprawiając tym samym, że w ciągu 2 tygodniu schudniesz aż 3 kilogramy.

1. Bakalie a dieta odchudzająca

Dieta bakaliowa zalecana jest dla kobiet w okresie menopauzy, a także dla osób lubiących małe posiłki. Bakalie znacznie przyspieszają metabolizm, pomagają zwalczyć zaparcia. Nie sprawdzi się ona u osób, które cierpią na chorobę wrzodową, dolegliwości wątrobowe lub mają uczulenie na orzechy. Posiłki są niewielkie, ale dzięki płatkom zbożowym i tłuszczom z bakalii utrzymują przez długi czas uczucie sytości. Wapń, magnez, cynk, a także witaminy mogą wpłynąć regulująco na ośrodek głodu znajdujący się w mózgu. W ciągu dwóch tygodni stosowania diety można zrzucić 3 kilogramy. Należy jednak nie przekraczać wyznaczonej ilości kalorii na każdy dzień (ok. 1300 kcal).

Zobacz film: "Jak zdrowo jeść i tracić na wadze?"

Czytaj więcej

Przykładowy jadłospis:

Dzień 1

  • Śniadanie: 3 łyżki płatków zbożowych, szklanka chudego mleka, łyżka rodzynek i orzechów laskowych.
  • Drugie śniadanie: plaster sera białego, kromka pumpernikla, figa.
  • Obiad: łosoś w migdałach, brokuły.
  • Kolacja: naleśnik, 3 daktyle, jogurt kremowy.

Dzień 2

  • Śniadanie: garść rodzynek, szklanka mleka 2%, 3 łyżki płatków, 2 orzechy.
  • Drugie śniadanie: kromka chrupkiego pieczywa, 5 orzechów pistacjowych, trójkącik serka topionego.
  • Obiad: schab pieczony podany z surówką z selera, do tego 2 orzechy włoskie i łyżka jogurtu.
  • Kolacja: naleśnik, podawany z jogurtem kremowym oraz 3 morelami.

Dzień 3

  • Śniadanie: rodzynki, szklanka mleka, 3 łyżki płatków zbożowych, orzechy.
  • Drugie śniadanie: kromka chleba razowego, 2 połówki orzecha włoskiego, ser rokpol.
  • Obiad: filet z dorsza podawany z surówką z kapusty czerwonej, moreli i orzechów.
  • Kolacja: naleśnik, mały jogurt kremowy, 2 figi.

2. Zalety i wady diety bakaliowej

Główną zaletą diety bakaliowej jest zapewne fakt, że zawiera ogromne pokłady nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin z grupy B oraz błonnika pokarmowego. Omawiana metoda znacznie poprawia koncentrację i jasne myślenie. Orzechy są bezcennym dla naszego organizmu źródłem białka roślinnego i składników mineralnych. Ponadto dieta bakaliowa bazuje na różnorodnych surowcach, roślinnych i zwierzęcych, przez co uznaje się ją za zdrową dietę. Jedyny zarzut jaki możemy postawić tej diecie jest taki, że niestety dostarczane w niej posiłki bardzo opornie podlegają procesom trawiennym.

Dieta bakaliowa na pewno przypadnie do gustu osobom lubiącym w ciągu dnia przegryzać drobne posiłki.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!