Dieta dla figury typu "jabłko"

Przy figurze typu "jabłko" tkanka tłuszczowa umiejscowiona jest głównie w obrębie brzucha, co sprawia, że talia właściwie zanika. Piersi są również pełne, ramiona najczęściej szerokie, a nogi dość szczupłe. Gdy osoba o takich kształtach przybiera na wadze, zwiększa się obwód biustu, na plecach gromadzi się tłuszcz, na karku pojawia się garb tłuszczowy. Menu dla figury typu "jabłko" to przede wszystkim zdrowa dieta odchudzająca brzuch i zawierająca świeże owoce i warzywa. Szybkie odchudzanie brzucha to także błonnik i dieta niskokaloryczna.

1. Rady dla osób o figurze "jabłko"

Dieta odchudzająca dla osoby o takiej figurze powinna opierać się na następujących założeniach:

Zobacz film: "Nie lubisz biegać? Zacznij chodzić"

  • spożywanie produktów pełnoziarnistych 4-5 razy dziennie – spowolni to przyswajanie tłuszczu i obniży cholesterol,
  • minimalizowanie przyjmowania tłuszczów zwierzęcych,
  • jedzenie codziennie 4-5 porcji warzyw,
  • kilka razy w tygodniu dołączyć do jadłospisu orzechy, pestki z dyni lub słonecznika,
  • do potraw powinny być dodawane olej rzepakowy lub oliwa z oliwek,
  • wskazane są ryby (kwasy omega-3), mięso drobiowe (białko), chudy nabiał.

Nie można zapominać również o odpowiednich ćwiczeniach, które wspomogą dążenia do osiągnięcia płaskiego brzucha, np. ćwiczenia Weidera.

Czytaj więcej

2. Jadłospis diety na płaski brzuch

  • Dzień 1

Śniadanie: 4 sucharki, 4 łyżeczki niskosłodzonego dżemu, sok z jednej pomarańczy, filiżanka kawy zabielonej mlekiem.

Obiad: 150 g pieczonego albo duszonego indyka, 60 g ryżu długoziarnistego, 100 g fasolki szparagowej.

Podwieczorek: średni banan.

Kolacja: kromka razowego chleba, 2 jajka na twardo, 100 g ugotowanych brokułów (na zimno), średnie jabłko.

  • Dzień 2

Śniadanie: szklanka chudego mleka, 15 g płatków kukurydzianych, sucharek z łyżeczką dżemu, sok z 1 pomarańczy.

Obiad: 300 g dorsza albo morszczuka w pomidorach, ugotowany ziemniak, 200 g fasolki szparagowej.

Podwieczorek: duży grejpfrut, 2 łyżeczki cukru.

Kolacja: bułka grahamka, 60 g chudej szynki, 100 g marchwi startej z dużym jabłkiem.

  • Dzień 3

Śniadanie: 100 g chudego twarożku, 6 biszkoptów.

Obiad: 200 g pieczonego fileta z dorsza z natką pietruszki, ugotowany ziemniak, 150 g sałatki z pomidorów i cebuli, 150 g rozmrożonych owoców.

Podwieczorek: 150 g jogurtu.

Kolacja: kromka razowego chleba, 2 łyżeczki ketchupu, 60 g gotowanej wołowiny (na zimno), duży grejpfrut posłodzony 2 łyżeczkami cukru.

  • Dzień 4

Śniadanie: 3 sucharki, 3 łyżeczki dżemu, duże jabłko, filiżanka kawy z chudym mlekiem.

Obiad: 50 g makaronu, 250 g gotowanych warzyw (marchewki, brukselki i fasolki szparagowej) z dodatkiem łyżeczki oliwy, szklanka kisielu lub galaretki owocowej.

Podwieczorek: sok z 1 pomarańczy, 1 biszkopt.

Kolacja: kromka chleba razowego, 200 g ryby po grecku, gruszka.

  • Dzień 5

Śniadanie: 30 g muesli ze 150 g jogurtu owocowego.

Obiad: 100 g purée z zielonego groszku, 150 g piersi z indyka, duszonego w białym winie, ugotowany ziemniak, jabłko.

Podwieczorek: 150 g rozmrożonych owoców.

Kolacja: bułka grahamka, 150 g sałatki z pomidorów i oregano, 200 g morszczuka gotowanego na parze, skropionego sokiem z cytryny, duże jabłko.

  • Dzień 6

Śniadanie: 2 sucharki, 150 g jogurtu owocowego, 2 łyżeczki miodu, filiżanka kawy z mlekiem.

Obiad: 150 g spaghetti, 200 g sałaty z sokiem z cytryny, 50 g tuńczyka z puszki (w sosie własnym), łyżeczka parmezanu, szklanka herbaty bez cukru.

Podwieczorek: banan.

Kolacja: 200 g ugotowanych brokułów (na zimno), 100 g chudej wędliny drobiowej, jabłko.

  • Dzień 7

Śniadanie: filiżanka cappuccino, mała drożdżówka.

Obiad: 150 g steku z wołowiny lub pieczonej piersi z indyka, ugotowany ziemniak, 200 g szpinaku.

Podwieczorek: 200 g melona.

Kolacja: kromka razowego chleba, 200 g sałatki z pomidorów, zielonej sałaty, kukurydzy i koperku z łyżeczką oliwy oraz 100 g sera feta.

3. Przepisy diety dla figury typu "jabłko"

3.1. Morszczuk w pomidorach

Składniki: 300 g fileta z morszczuka, średnia cebula, duży pomidor, łyżeczka oliwy, pieprz, sól, oregano.

Przygotowanie: Filet pokroić na kawałki. Cebulę pokroić w krążki i podsmażyć na łyżeczce oliwy. Dodać odrobinę pomidora, obranego ze skórki i pokrojonego. Przykryć i dusić przez kilka minut. Dołożyć rybę, posypać solą, pieprzem i oregano. Dusić jeszcze przez 15 min.

3.2. Miodowy indyk

Składniki: 1 kg piersi z indyka, 1 szklanka wina białego wytrawnego, 2\4 szklanki miodu, oregano, pieprz, sól, 6 łyżek oliwy.

Przygotowanie: Wino wymieszać dokładnie z miodem. Umytą pierś z indyka natrzeć solą, pieprzem i oregano. Zalać marynatą z wina i miodu i wstawić na 4 godziny do lodówki. Po 4 godzinach wlać do brytfanny oliwę, ułożyć pierś i piec w temperaturze 180 stopni C. Piec ok. 50 min, polewając co parę minut pozostałą marynatą po macerowaniu mięsa. Po upieczeniu mięso pokroić w plastry.

3.3. Ziołowy indyk

Składniki: 0,75-1 kg fileta z piersi indyka, 3 całe marchewki, 1 łyżeczka mielonej gałki muszkatołowej, ½ szklanki brązowego cukru, 2 łyżeczki soli, 1 łyżeczka mielonej szałwii.

Przygotowanie: Przyprawy, sól i cukier wymieszać i natrzeć nimi mięso. Wstawić do lodówki na parę godzin. Ułożyć marchewki na blasze do pieczenia, tak żeby powstał trójkąt. Położyć na nich mięso (dzięki temu będzie się piekło bardziej równomiernie). Piec przez 45 min w piekarniku nagrzanym do 180 st.

3.4. Pierś indyka w białym winie

Składniki: 1 duża pierś z indyka, 0,5 l białego półsłodkiego wina, kawałek świeżego imbiru, olej do smażenia, biały pieprz, sól.

Przygotowanie: Mięso umyć i osuszyć. Imbir obrać ze skórki i zetrzeć na tarce. Pierś natrzeć imbirem, solą i pieprzem. Mięso obsmażyć na oleju w brytfance, dolać wino, przykryć i dusić ok. 1,5 godziny, podlewając od czasu do czasu sosem.

3.5. Dorsz z zieloną pietruszką

Składniki: 4 filety z dorsza, 3 ząbki czosnku, 3 pęczki natki, 2 łyżki soku z cytryny, 5 łyżek oleju, sól, pieprz.

Przygotowanie: Filety opłukać i osuszyć. Natkę pietruszki umyć i drobno posiekać. Czosnek przecisnąć przez praskę. Natkę, czosnek, olej i sok z cytryny połączyć. Doprawić solą i pieprzem. Na dnie naczynia żaroodpornego wyłożyć połowę warzyw, na to rybę i przykryć znów warzywami. Następnie schładzać przez 1 godzinę, a po tym czasie piec w piekarniku ok. 20 min w 180 st.

3.6. Morszczuk gotowany na parze

Składniki: 2 filety z morszczuka, sól, pieprz cytrynowy, sok z cytryny.

Przygotowanie: Filety pokroić na kawałki, posypać pieprzem, posolić i skropić sokiem z połowy cytryny. Odstawić na pół godziny. Gotować na parze przez 30 min.

3.7. Ryba po grecku

Składniki: 500 g ryby – filetów z miętusa, mintaja lub morszczuka, 2 cebule, 60 g oleju, pietruszka, 2 marchewki, kawałek selera, kilka łyżek koncentratu pomidorowego lub 2 dojrzałe pomidory, pieprz, sól, ewentualnie sok z cytryny.

Przygotowanie: Filety pokroić na równe kawałki, skropić sokiem z cytryny, oprószyć solą i pieprzem, odstawić w chłodne miejsce. Warzywa obrać i pokroić w paski. Pomidory obrać ze skórki i pokroić w kostkę, a cebulę w półplasterki. Na połowie oleju usmażyć rybę, a na drugiej połowie warzywa z cebulą (pod koniec dodać pół szklanki wody i pomidory, dusić ok. 10 min, doprawić). Tak otrzymanym sosem zalać rybę.

3.8. Spaghetti al tonno

Składniki: 75 g makaronu spaghetti, 50 g tuńczyka w puszce, skórka z cytryny, świeży tymianek, 6 łyżek oliwy z oliwek, 1 czerwona cebula, 4 łyżki zmielonego czarnego pieprzu.

Przygotowanie: Ugotować makaron al dente w osolonej wodzie. Cebulę poszatkować i usmażyć na oliwie z oliwek. Dodać tuńczyka i spaghetti. Przyprawić zmielonym czarnym pieprzem, tartą skórką z cytryny i tymiankiem.

Ta dieta na płaski brzuch pozwala na widoczną utratę tłuszczyku z brzucha. Deficyt kalorii sprawia, że utrata wagi jest dość szybka. Szybkie odchudzanie nie wyklucza także tego, że dieta jest zdrowa i zbilansowana, a na dodatek smaczna. Może pojawić się problem z pewną jednostajnością posiłków, utrudnieniem odchudzania jest także niewielka ich ilość.

spis treści
rozwiń
Następny artykuł: Dieta dla klepsydry

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
i bądź na bieżąco!