Dieta dla klepsydry

Typ figury „klepsydra” to idealna kobieca sylwetka. Proporcje pomiędzy ramionami a biodrami są zachowane, talia jest wyraźnie zaznaczona. Ramiona i biust są pełne, a pupa ładnie zaokrąglona. Nogi są przeważnie długie. Tłuszczyk rozkłada się równomiernie. Większość pań z tą sylwetką ma skłonność do nadwagi, ale jeśli klepsydra dba o siebie, odrobina tłuszczyku zwykle dodaje jej uroku. Gdy nie panuje nad apetytem, tkanka tłuszczowa gromadzi się głównie w okolicach bioder i na udach. Bywa też, że u klepsydry znacznie powiększają się biust i ramiona.

Polecane wideo:

Co powinna jeść „klepsydra”?

  • Produkty o niskim i średnim indeksie glikemicznym, co osłabi chęć na słodycze.
  • Białko, które powinno pochodzić z ryb i białego mięsa kurzego.
  • Nabiał powinien być spożywany w rozsądnych ilościach.

Figura „klepsydra” powinna unikać cukru, żywności przetworzonej, białego chleba, ziemniaków, makaronu pszennego i białego ryżu.

Jadłospis dla „klepsydry”

  • Dzień 1

Śniadanie: 30 g płatków kukurydzianych lub muesli z filiżanką chudego mleka, sok z dwóch pomarańczy.

Obiad: 150 g pieczonego morszczuka, 200 g sałatki z kapusty pekińskiej, czerwonej papryki, kiszonego ogórka i łyżeczki oliwy, ugotowany ziemniak.

Podwieczorek: 150 g jogurtu.

Kolacja: 40 g chudej, wędzonej szynki, 100 g niskotłuszczowego twarożku, mały pomidor ze szczypiorem, grahamka.

  • Dzień 2

Śniadanie: jajko na miękko, bułeczka gruboziarnista, herbata z chudym mlekiem.

Obiad: 200 g pieczonej piersi z kury, 200 g surówki z marchewki i jabłka doprawionej sokiem z cytryny, ugotowany ziemniak.

Podwieczorek: szklanka soku pomidorowego.

Kolacja: 40 g sera mozzarella, 250 g gotowanych brokułów (na zimno), bułeczka grahamka.

  • Dzień 3

Śniadanie: 100 g chudego twarożku, kromka razowego chleba, herbata z chudym mlekiem.

Obiad: 150 g chudej pieczeni, 200 g gotowanych ziemniaków posypanych natką pietruszki.

Podwieczorek: duży grejpfrut z dwoma łyżeczkami cukru.

Kolacja: 150 g sałatki z kukurydzy i tuńczyka w sosie własnym, grahamka, gruszka.

  • Dzień 4

Śniadanie: grahamka, 2 łyżeczki niskosłodzonego dżemu, 150 g jogurtu, kawa z mlekiem.

Obiad: 150 g duszonego dorsza przyprawionego czosnkiem i natką zielonej pietruszki, 100 g czerwonej sałaty, 2 ziemniaki w mundurkach.

Podwieczorek: 200 g melona.

Kolacja: 200 g gotowanych na parze warzyw (brokułów, marchewki, brukselki), grahamka.

  • Dzień 5

Śniadanie: grahamka, 2 łyżeczki miodu, 150 g jogurtu naturalnego.

Obiad: mała pizza margerita, 200 g surówki z kwaszonej kapusty i marchewki.

Podwieczorek: 2 biszkopty, sok z dwóch pomarańczy.

Kolacja: 150 g sałatki z fasoli (z puszki), tuńczyka w sosie własnym i świeżej papryki, doprawionej łyżeczką oliwy i czosnkiem, kromka chleba razowego.

  • Dzień 6

Śniadanie: 30 g muesli albo płatków kukurydzianych z filiżanką chudego mleka, duże jabłko.

Obiad: 200 g spaghetti z sosem pomidorowym, 200 g surówki z tartej marchewki.

Podwieczorek: szklanka koktajlu z chudego mleka i mrożonych owoców.

Kolacja: 60 g chudej pieczeni (na zimno), 200 g surówki z kapusty pekińskiej, pomidora, kwaszonego ogórka, doprawionej łyżeczką oliwy.

  • Dzień 7

Śniadanie: 2 sucharki, 2 łyżeczki dżemu, kawa cappuccino.

Obiad: omlet z dwóch jajek ze szpinakiem.

Podwieczorek: szklanka kisielu albo galaretki z mrożonych owoców posłodzonych słodzikiem.

Kolacja: 200 g ryby po grecku, grahamka, sok z dwóch grejpfrutów.

Komentarze (10)
~monia
~monia ponad rok temu

Dlaczego wchodząc na artykuł "napisany", zmusza się mnie do oglądania filmów reklamowych, których nie idzie w żaden sposób zatrzymać, a jedynym ratunkiem jest wyciszenie go??? Pisany to pisany, film to film i tego się trzymajmy!!!

Odpowiedz
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
najnowsze pytania

Dyskusje na forum

Artykuły Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
Dieta dla kobiet

Dieta zgodna z kształtem sylwetki

Dieta zgodna z kształtem sylwetki

na dietę zgodną z kształtem sylwetki. Sprawdź, jakie ćwiczenia wykonywać i co jeść, aby na długo zatrzymać piękne proporcje ciała. Klepsydra Uważana (...) na całym ciele. To jednak nie oznacza, że panie o figurze klepsydry...

Typ sylwetki

Sylwetka klepsydry

Pani o figurze klepsydry uznawana jest za niesamowicie seksowną. Dlaczego? Kobieta klepsydra przypomina literę x, proporcje pomiędzy górą ciała a (...) się pani klepsydra, by podkreślić swoje atuty?...

Ciało

Kobieca talia

Kobieca talia Odtwórz wideo

Tors w kształcie klepsydry to jedna z cech kobiecości, która silnie oddziałuje na mężczyzn. Piersi i szerokie biodra sprawiają, że talia zdaje

Typ sylwetki

Kobieta klepsydra

Kobieta klepsydra

Sylwetka klepsydry jest bardzo kobieca. Cechuje ją równowaga i proporcjonalność.

Dieta kardio

Dieta dobra dla serca

Dieta dobra dla serca

Ryby są źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, dlatego powinny być podstawą posiłków w diecie obniżającej poziom cholesterolu.

Wpływ wegetarianizmu na zdrowie

Zdrowa dieta wegetariańska

Zdrowa dieta wegetariańska

Warzywa w diecie wegetariańskiej Dieta wegetariańska ma wiele zalet. Osoby, które wyrzuciły ze swojego jadłospisu mięso, rzadziej cierpią na nadwagę i otyłość.

Grupa krwi a dieta - dieta dla grupy krwi AB, 0, A, B

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta dobrana do grup krwi 0, A, B, AB to odpowiedni sposób doboru pokarmów, które organizm będzie przyswajał i trawił w taki sposób, w wyniku którego będzie gromadził minimalne ilości toksyn.

Dieta dla seniora

Preparaty zdrowotne dla osób starszych

Preparaty zdrowotne dla osób starszych

Prezent dla seniora Często zastanawiamy się, co można kupić naszym rodzicom lub dziadkom w prezencie świątecznym. Czasem warto przemyśleć zakup odpowiednich preparatów zdrowotnych.

Dieta dla dzieci

Kompozycja warzyw

Kompozycja warzyw

Dieta dla dzieci powinna być bogata w warzywa, gdyż stanowią one wyjątkowo bogate źródło witamin, minerałów, węglowodanów oraz błonnika.