Dieta indiańska

Dieta indiańska określana jest także jako dieta czterodniowa ze względu na czas jej trwania. Jest to dieta oczyszczająca, której zadaniem jest nie tylko utrata zbędnych kilogramów, ale przede wszystkim oczyszczenie organizmu z trujących toksyn i innych szkodliwych substancji. Zapewniają to bardzo lekkie posiłki opierające się wyłącznie na warzywach i owocach oraz picie ziołowych herbatek, stymulujących do szybszej przemiany materii, a dzięki temu do usuwania szkodliwych substancji z organizmu.

Jedz to, co kochasz i chudnij

Specyfika diety indiańskiej

Jest to dieta restrykcyjna, ponieważ opiera się na bardzo wąskiej grupie produktów, których nie można zastępować niczym innym. W trakcie jej stosowania nie wolno przyjmować żadnych używek – zabronione jest nie tylko palenie papierosów, ale także picie alkoholu, kawy i herbaty. Ponadto zakazane jest używanie soli i cukru. Dieta czterodniowa należy do szybkich diet odchudzających i oczyszczających. Nie mogą jej jednak stosować wszystkie osoby, którym zależy na szybkiej utracie zbędnych kilogramów i oczyszczeniu organizmu. Powinny jej unikać osoby, które mają problemy ze zdrowiem, kobiety karmiące piersią, kobiety w ciąży lub które chcą zajść w ciążę oraz dorastająca młodzież. Zaletą diety indiańskiej jest szybka utrata masy ciała i oczyszczenie organizmu. Minusami mogą być trudności w utrzymaniu wagi po zakończeniu diety i możliwość wystąpienia efektu jojo – szybka utrata masy ciała może skutkować ponownym przytyciem.

Jadłospis w diecie indiańskiej

Jeśli nie wiesz, jak ułożyć sobie jadłospis w diecie indiańskiej, skorzystaj ze wskazówek poniżej.

  • Dzień 1

Jedz tylko owoce lub pij soki owocowe; najbardziej polecane są brzoskwinie, melony, jagody, jabłka, wiśnie i gruszki.

  • Dzień 2

Pij tylko herbatki ziołowe, np. z rumianku, mięty, pokrzywy, bratka, krwawnika; napary powinny być niesłodzone lub z minimalną ilością cukru bądź miodu;

  • Dzień 3

Jedz surowe warzywa w dowolnej ilości; jeśli chcesz zjeść coś na ciepło, możesz ugotować warzywa lub przyrządzić z nich zupę.

  • Dzień 4

Pij buliony z różnorodnych świeżych warzyw, w tym koniecznie z kalafiora, kapusty i pietruszki. Gotowy bulion możesz przyprawić odrobiną soli i natką pietruszki.

Czy Indianie rzeczywiście stosowali dietę indiańską?

Pożywienie Indian było związane z miejscem, w którym aktualnie przebywali. Częste przemieszczanie się i nomadyczny tryb życia skutkowały zmianami w jadłospisie. Z pewnością można jednak powiedzieć, że dieta Indian opierała się na kukurydzy i wyrabianych z niej produktach. Mąka kukurydziana była magazynowana i spożywana także w zimie jako rodzaj kaszy podpiekanej na ogniu i podawanej z miodem, syropem klonowym lub tłuszczem. Kukurydza była źródłem skrobi i zapewniała Indianom niezbędną im energię – jedząc kukurydzę, można było zaspokoić aż 70% dziennego zapotrzebowania na energię. Istotne miejsce zajmowała także dynia oraz fasola, będąca cennym źródłem witamin i protein. Indianie, którzy przemieszczali się po różnych terytoriach mogli polować i odżywiać się różnymi rodzajami mięs. Z kolei ci, którzy mieszkali na terenach pustynnych zbierali korzonki, owady i jaszczurki. Dlatego też trudno orzec, skąd wzięła się nazwa dieta indiańska i w jakim stopniu koresponduje ona z dietą rdzennych mieszkańców Ameryki.

Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
najnowsze pytania

Dyskusje na forum

Pomocni lekarze

Artykuły Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
Wpływ wegetarianizmu na zdrowie

Zdrowa dieta wegetariańska

Zdrowa dieta wegetariańska

Warzywa w diecie wegetariańskiej Dieta wegetariańska ma wiele zalet. Osoby, które wyrzuciły ze swojego jadłospisu mięso, rzadziej cierpią na nadwagę i otyłość.

Antykoncepcja hormonalna

Skuteczna dieta

Skuteczna dieta

Dieta proteinowa dr. Dukana jest kuracją lubianą przede wszystkim z powodu swobody w ilości i częstotliwości spożywania posiłków.

Grupa krwi a dieta - dieta dla grupy krwi AB, 0, A, B

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta dobrana do grup krwi 0, A, B, AB to odpowiedni sposób doboru pokarmów, które organizm będzie przyswajał i trawił w taki sposób, w wyniku którego będzie gromadził minimalne ilości toksyn.

Dieta kardio

Dieta dobra dla serca

Dieta dobra dla serca

Ryby są źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, dlatego powinny być podstawą posiłków w diecie obniżającej poziom cholesterolu.

Dieta na pamięć i koncentrację

Dieta pobudzająca myślenie

Dieta pobudzająca myślenie

Znane jako niechciane elementy zdrowej diety - czekolada i kawa, skutecznie pobudzają myślenie.

Dieta przyszłej mamy

Dieta przyszłej matki

Dieta przyszłej matki

Aby urodzić zdrowe dziecko, przyszła mama powinna sięgać po zdrowe przekąski, takie jak jogurt naturalny, owoce i warzywa. Są one bogate w białko, witaminy i minerały.

Waga a zdrowie

Kluczowa rola ćwiczeń

Kluczowa rola ćwiczeń

Zdrowa dieta połączona z odpowiednimi ćwiczeniami ma zbawienny wpływ na organizm.