Dieta jogurtowa - założenia, wady i zalety, jadłospis

Pyszny jogurt z truskawką nie polega, wbrew pozorom, na spożywaniu samych jogurtów przez cały dzień. Ta dieta odchudzająca zakłada jedzenie jogurtu z każdym posiłkiem. Nie więcej niż trzy jogurty dziennie powinny zapewnić systematyczne spalanie tłuszczu i stopniową utratę wagi. Stosowana przez dwa tygodnie, dieta jogurtowa pozwala na utratę nawet 6 kilogramów. Jest to świetny sposób na odchudzanie, w szczególności dla osób, które lubią jogurty. Taka zdrowa dieta jogurtowa kształtuje sylwetkę, a przy tym nie pozbawia organizmu najważniejszych składników odżywczych.

1. Dieta jogurtowa - założenia

W ramach diety jogurtowej należy spożywać każdego dnia 4 kubeczki jogurtu lub kefiru. Dodatkowo warto jeść inne produkty, które komponują się z źródłem żywej kultury bakterii jogurtowych, a te są bazą bezpiecznego odchudzania. Oprócz jogurtów można spożywać pieczywo, warzywa i owoce.

Zobacz film: "Żywność light pod lupą dietetyka"

Dieta jogurtowa zawiera pełnowartościowe, łatwo strawne białko, niezbędne do budowy komórek, wytwarzania enzymów i hormonów. Ponadto dostarcza witaminy A, B1, B12 i niacynę, które regulują procesy przemiany materii, wzmacniają układ nerwowy, podwyższają odporność organizmu. Dieta jogurtowa jest bogata w wapń, substancje mineralne konieczne do budowy kości i zębów u dzieci. Może być dietą dla nastolatka, jogurty, kefiry i inne napoje fermentowane są to bowiem produkty niskokaloryczne.

Czytaj więcej

2. Dieta jogurtowa - wady i zalety

Niewątpliwą zaletą diety jogurtowej jest to, że dostarcza ona organizmowi wszystkich potrzebnych mu do prawidłowego funkcjonowania składników. Poza tym taka dieta odchudzająca pozwala się najeść i nie odczuwać głodu. W trakcie diety można przyjmować różne typy jogurtów – te bez zawartości tłuszczu i o normalnej zawartości tłuszczu. W diecie obecne są także inne produkty, np. warzywa, owoce, produkty zbożowe. Już po kilku pierwszych dniach diety można odczuć jej dobroczynne działanie na organizm – osoba może czuć się lżejsza i mieć dobre samopoczucie. Dieta jogurtowa działa także na organizm oczyszczająco.

Dieta jogurtowa
Dieta jogurtowa

Połączenie naturalnego jogurtu z truskawkami i miodem.

zobacz galerię

3. Dieta jogurtowa - jadłospis

Stosowanie diety jogurtowej nie stanowi dużego wyzwania dla osób walczących ze zbędnymi kilogramami, menu tej diety jest bowiem urozmaicone.

Dzień 1.

  • 
Śniadanie: jogurt owocowy z 3 łyżkami płatków kukurydzianych, duża mandarynka.
  • 
Drugie śniadanie: jogurt naturalny, kromka chlebka chrupkiego z margaryną z plasterkiem polędwicy drobiowej, pomidor.
  • 
Obiad: kasza gryczana, 100 g filetu rybnego ugotowanego (najlepiej na parze) z jarzynami (marchewka, pietruszka, cebula, połówka selera), szklanka surówki z białej kapusty z sokiem cytrynowym, jogurt naturalny.
  • 
Podwieczorek: jogurt owocowy.
  • 
Kolacja: kromka chleba z margaryną, 2 plasterki białego, chudego sera, jogurt naturalny.

Dzień 2.

  • 
Śniadanie: jogurt owocowy z 3 łyżkami muesli, jabłko.

  • Drugie śniadanie: jogurt zmiksowany z połową szklanki soku pomidorowego i łyżką natki, kanapka z bułki, plasterka białego, chudego sera i dwóch liści sałaty.

  • Obiad: 2 ugotowane ziemniaki, 100 g piersi kurczaka usmażonej na łyżce oliwy, 250 g gotowanego brokułu, jogurt naturalny.
  • 
Podwieczorek: jogurt owocowy.
  • 
Kolacja: kromka chleba graham z margaryną, plastrem chudej wędliny, pomidor, połowa papryki, 175 g jogurtu naturalnego.



Dzień 3
.

  • Śniadanie: jogurt naturalny z łyżką płatków owsianych, kiwi.

  • Drugie śniadanie: kromka chrupkiego pieczywa, twarożek z ziołami.

  • Obiad: ziemniak gotowany, warzywa duszone na łyżce oliwy (2 średnie marchewki, połowa średniego selera, połowa cebuli), 100 g gotowanej na parze ryby, jogurt naturalny.
  • 
Podwieczorek: 175 g jogurtu owocowego, połówka grejpfruta.

  • Kolacja: 150 g jogurtu naturalnego zmiksowanego ze szklanką soku pomidorowego, kromka chrupkiego pieczywa z łyżką ziarnistego twarożku.

Dzień 4.

  • Śniadanie: banan, 150 g owocowego jogurtu z 5 łyżkami muesli.
  • Drugie śniadanie: jogurt naturalny, kromka chlebka chrupkiego z margaryną i plasterkiem polędwicy drobiowej, pomidor.
  • Obiad: gotowane na parze warzywa (np. marchew, groszek, brokuły, kalafior), szklanka ugotowanego na sypko ryżu polanego naturalnym jogurtem naturalnym i posypanego natką pietruszki.
  • Podwieczorek: jogurt owocowy.
  • Kolacja: 100 g twarożku z chudego białego sera z dodatkiem 150 g owocowego jogurtu, sałatka: jajko na twardo, około 100 g gotowanych brokułów, pół papryki, pół małej czerwonej cebuli.

Dzień 5.

  • Śniadanie: pół grejpfruta, kromka chleba z dżemem lub marmoladą, 150 g jogurtu śliwkowego.
  • Drugie śniadanie: kromka chrupkiego pieczywa, twarożek z ziołami.
  • Obiad: 2 gotowane ziemniaki, niewielki kawałek piersi z indyka (smażona na łyżce oliwy), surówka z marchwi i jabłka, około 100 g fasolki szparagowej, 150 g naturalnego jogurtu.
  • Podwieczorek: jogurt owocowy.
  • Kolacja: pół pomarańczy, 3 kiwi, 50 g naturalnego jogurtu.

Dzień 6.

  • Śniadanie: 2 mandarynki, 150 g truskawkowego jogurtu, 2 łyżki pszennych otrębów.
  • Drugie śniadanie: kromka chrupkiego pieczywa, twarożek z ziołami.
  • Obiad: kotlet schabowy (bez panierki), pół szklanki makaronu ugotowanego al dente, duży pomidor pokrojony w plastry z dodatkiem sosu jogurtowego (cztery łyżki naturalnego jogurtu, sól, pieprz, pół łyżeczki bazylii), sałatka z połówki awokado z dodatkiem 50 g owocowego jogurtu 0% tłuszczu.
  • Podwieczorek: jogurt owocowy.
  • Kolacja: kromka chleba (graham) posmarowana cienko margaryną, połowa papryki, pomidor, 150 g jogurtu naturalnego.

Dzień 7.

  • Śniadanie: jabłko, 2 kanapki z szynką drobiową, 150 g naturalnego jogurtu.
  • Drugie śniadanie: jogurt zmiksowany z połową szklanki soku pomidorowego i łyżką natki, kanapka z bułki, plasterka białego, chudego sera i dwóch liści sałaty.
  • Obiad: 2 gotowane ziemniaki, niewielki kawałek piersi z kurczaka (smażona na łyżce oliwy), około 250 g gotowanego kalafiora, 150 g naturalnego jogurtu.
  • Podwieczorek: jogurt owocowy.
  • Kolacja: kromka chleba typu graham, 175 g jogurtu naturalnego z dodatkiem połowy papryki i natką pietruszki.

Dieta jogurtowa to skuteczna dieta, która przy wiernym trzymaniu się jej zaleceń przynosi pożądane efekty.

spis treści
rozwiń
Następny artykuł: Dieta lecznicza

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!