Dieta na przytycie dla mężczyzn

spis treści
rozwiń

Dieta na przytycie wydaje się być czymś nienaturalnym w obecnej chwili, gdy modne są wszelkiego rodzaju diety odchudzające, a telewizja i media lansują typ figury charakterystyczny wyłącznie dla modelek. Istnieje jednak spora grupa osób, która chce lub musi przybrać na wadze ze względów zdrowotnych czy estetycznych. Ważne jest, by dieta na przytycie nie była budowana na bazie "pustych kalorii", ale zdrowych i pełnowartościowych produktów, które zapewnią przyrost wagi w naturalny sposób.

1. Najczęstsze błędy w diecie na przytycie dla mężczyzn

Problemy z niedowagą dotykają najczęściej mężczyzn, którzy:

Zobacz film: "Jak zdrowo przytyć?"

  • są narażeni na długotrwały i silny stres,
  • mają przyspieszoną przemianę materii,
  • prowadza aktywny tryb życia,
  • wykonują ciężką pracę fizyczną.
Muskularny mężczyzna
Muskularny mężczyzna

Przyrost masy mięśniowej jest priorytetem dla wielu mężczyzn. Zwykle jednak panom nie wystarczają efekty,...

zobacz galerię

Wielu mężczyzn sądzi, że zjadając duże ilości

słodyczy , tłustego mięsa czy wysokokalorycznych posiłków (dania typu fast food), poradzi sobie ze swoją niedowagą. Nic bardziej mylnego. Niezdrowe produkty, będące źródłem tłuszczów i dużej ilości kalorii, nie doprowadzą do przytycia, a spowodują wzdęcia , biegunki czy wymioty . Jeśli chcesz przytyć, musisz stosować zasady racjonalnego odżywiania , a nie dostarczać swojemu organizmowi wyłącznie pustych kalorii.

2. Dieta na niedowagę dla mężczyzn

Wskazówki dotyczące odżywiania:

  • jedz częste i regularne posiłki (4 - 5 posiłków, co 3 - 4 godziny),
  • podstwą swojego jadłospisu uczyń pełnowartościowe i zdrowe śniadanie,
  • codzienną dietę uzupełnij o owoce i warzywa,
  • przed każdym posiłkiem pij szklankę soku (pobudza apetyt),
  • zrezygnuj z napojów gazowanych i fast foodów,
  • unikaj potraw, które zalegają w żołądku - posiłki smażone i tłuste,
  • po obfitym posiłku pozwól sobie na drzemkę lub leżakowanie.

Dieta na przytycie powinna uwzględniać przede wszystkim węglowodany - białe pieczywo, kasze, makarony, kluski. Powinny one stanowić aż 50% dostarczanych organizmowi kalorii z 3500 dziennego zapotrzebowania kalorycznego.

Oto przykładowe posiłki zalecane w diecie dla mężczyzn, którzy chcą prztyć:

Śniadanie:

  • 3 kromki ciemnego chleba, 2 łyżki twarożku kanapkowego, z łyżką natki, 2 plasterki polędwicy wołowej, mała papryka, 3 liście sałaty, szklanka herbaty lub kawy,
  • 3 kromki ciemnego chleba, szklanka malin z 2 łyżkami twarożku wiejskiego, 2 plastry pasztetu drobiowego, mała papryka, liść sałaty, szklanka herbaty lub kawy, 3 kromki ciemnego pieczywa z masłem, 3 liście sałaty, twarożek z 2 plastrów białego sera, połowy papryki, łyżki szczypiorku, 2 łyżek jogurtu naturalnego, łyżeczki otrąb pszennych, szklanka herbaty lub kawy.

II śniadanie:

  • opakowanie twarożku wiejskiego z łyżką szczypiorku, duży pomidor, 2 kromki białego chleba, szklanka herbaty owocowej,
  • 2 kromki białego chleba, 4 plasterki chudego pasztetu z sosem z 2 łyżeczek śmietany 9% i łyżeczki chrzanu, 2 liście sałaty, szklanka soku marchwiowego.
  • 2 kromki białego chleba z masłem, sałatka z dużego pomidora, 3 liści sałaty, łyżki szczypiorku, 4 plastrów pieczonego schabu z sosem winegret, szklanka soku z czarnej porzeczki.

Obiad:

  • zupa ziemniaczana (250 ml), 3 ziemniaki, porcja gotowanej wołowiny (z zupy) z sosem chrzanowym, surówka z dużej marchwi i ze średniego jabłka z łyżeczką oleju słonecznikowego, pół brokułu, szklanka soku z czarnej porzeczki,
  • zupa kalafiorowa (250 ml) z łyżką kopru, 3 ziemniaki, wątróbka drobiowa (150 g) duszona z cebulą, 4 łyżki marchewki z groszkiem (bez zasmażki), 3 łyżki surówki z białej kapusty, szklanka kompotu z czerwonych porzeczek,
  • krupnik z kaszy (250 ml), 3 ziemniaki, pierś drobiowa duszona z jarzynami, mizeria z łyżką jogurtu naturalnego, 3 łyżki zielonej fasolki szparagowej, szklanka kompotu z węgierek.

Podwieczorek:

  • banan, opakowanie serka wiejskiego, sucharek,
  • szklanka budyniu waniliowego, 6 węgierek, szklanka soku marchwiowo-owocowego,
  • szklanka jogurtu naturalnego, szklanka malin mrożonych.

Kolacja:

  • 2 kostki morszczuka lub filet (150 g) z sosem greckim z 1 marchewki, połowy selera, małej cebuli i małej puszki koncentratu pomidorowego, grahamka, szklanka herbaty ziołowej,
  • filet z ryby (150 g) podsmażony i podduszony z ziołami, 2 ziemniaki z łyżką koperku, surówka z dużej marchwi i małego jabłka z łyżeczką oleju słonecznikowego, szklanka soku z czerwonych buraków,
  • 2 jajka sadzone z łyżką szczypiorku, 2 kromki ciemnego chleba z masłem, surówka z pomidora, papryki, połowy cebuli, szklanka herbaty z cytryną.

Zwalczenie niedowagi za pomocą wartościowej pod względem odżywczym diety wymaga czasu, ale jest to dużo lepsza opcja niż szybki wzrost masy ciała przy diecie opartej na daniach typu fast food.

Następny artykuł: Dieta wysokokaloryczna

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!