Dieta pięciodniowa

Dieta 5-dniowa, jak sama nazwa wskazuje, trwa 5 dni. Składa się z sześciu niskokalorycznych posiłków i gwarantuje stratę 3 kilogramów. Całodzienny jadłospis zawiera 860 kilokalorii! To około 1/3 całodziennej racji pokarmowej, jaka powinna być spożywana przez dorosłego człowieka będącego mało aktywnym fizycznie.

Czytaj więcej

1. Założenia diety 5-dniowej

Dieta redukcyjna zawierająca tak niewiele kalorii jest stosowana przez osoby z otyłością olbrzymią (z BMI powyżej 35). Zwolennicy diety przekonują o jej skuteczności i bezpieczeństwie bez efektu jo-jo. Według nich dieta zawiera wszystkie niezbędne składniki mineralne i witaminy, jednak brak jest informacji dotyczących odpowiedniej podaży tłuszczu, białka i węglowodanów.

Zobacz film: "Jedz to, co kochasz i chudnij"

Dieta 5-dniowa jest gotowym zestawem 6 posiłków na 5 dni. Opakowanie zawiera 2 musli, 3 koktajle, 5 batoników, 5 gorących obiadów, 5 budyniów i 10 bulionów. Kuracja jest monotonna i towarzyszy jej ciągłe uczucie głodu. Dla osób, które chcą odchudzać się trochę wolniej, a tym samym spożywać większe ilości pożywienia, można stworzyć dietę 1000-1200 kcal. Polega ona na spożywaniu 4 posiłków, gdzie tylko 2 z nich będą gotowymi produktami diety w postaci batona, shake’a czy gorącego obiadu. Pozostałe dania powinny być lekkie i niskokaloryczne, np. sałatka i owoc.

Ważne jest przestrzeganie długości trwania diety – oba warianty mogą być stosowane tylko 3 tygodnie. Należy również pamiętać o uzupełnianiu płynów (przynajmniej 2 l wody niegazowanej lub herbaty dziennie). Do gotowych posiłków można dodawać warzywa w celu uzupełnienia witamin i składników mineralnych.

Dieta 5-dniowa nie może być stosowana przez kobiety w ciąży i karmiące, a także osoby chore, co świadczy o tym, że jest nieracjonalna i niedoborowa. Nie powinna też być spożywana przez osoby młode, ponieważ w okresie dojrzewania organizm musi dostawać odpowiednią dawkę energii w postaci białek, tłuszczów i węglowodanów, których dieta 5-dniowa nie jest w stanie dostarczyć.

Po zakończeniu diety u osób, które powrócą do swoich dawnych nieprawidłowych nawyków żywieniowych i wysokiej kaloryczności diety, z pewnością wystąpi efekt jojo. Trzeba również pamiętać o tym, że podczas diety niskoenergetycznej około 50% straconej masy ciała pochodzi z mięśni, a nie z tkanki tłuszczowej. Lepiej więc chudnąć wolniej, ale z głową.

2. Przykładowy jadłospis

Dzień I Dzień II Dzień III Dzień IV Dzień V
Śniadanie 1 Musli Koktajl Musli Koktajl Budyń
Śniadanie 2 Budyń Baton Baton Budyń Baton
Obiad Gorący obiad, bulion Gorący obiad, miseczka warzyw, bulion Gorący obiad, miseczka warzyw, bulion Gorący obiad, bulion Gorący obiad, bulion
Podwieczorek Baton Budyń Budyń Baton Koktajl
Kolacja Bulion Bulion Bulion Bulion Bulion

Reguły diety: śniadanie należy zjadać od razu po przebudzeniu. Dopuszczalna zwłoka to pół godziny. Obiad zjadamy przed 13, a kolację najpóźniej do 19. Posiłki powinny być spożywane nie częściej niż co 3 godziny. Dieta przyniesie efekty, jeżeli osoba odchudzająca dokładnie dostosuje się do założeń i zaleceń diety. Zaletą tej diety jest brak przetworzonych cukrów i węglowodanów i konieczność zjedzenia śniadania. Menu można dostosować do swoich potrzeb i gustów.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!