Dieta pięciodniowa

Dieta 5-dniowa, jak sama nazwa wskazuje, trwa 5 dni. Składa się z sześciu niskokalorycznych posiłków i gwarantuje stratę 3 kilogramów. Całodzienny jadłospis zawiera 860 kilokalorii! To około 1/3 całodziennej racji pokarmowej, jaka powinna być spożywana przez dorosłego człowieka będącego mało aktywnym fizycznie.

Zobacz film: "Tłuszcze mogą być zdrowe. Sprawdź jakie są najlepsze dla dziecka"

Założenia diety 5-dniowej

Dieta redukcyjna zawierająca tak niewiele kalorii jest stosowana przez osoby z otyłością olbrzymią (z BMI powyżej 35). Zwolennicy diety przekonują o jej skuteczności i bezpieczeństwie bez efektu jo-jo. Według nich dieta zawiera wszystkie niezbędne składniki mineralne i witaminy, jednak brak jest informacji dotyczących odpowiedniej podaży tłuszczu, białka i węglowodanów.

Dieta 5-dniowa jest gotowym zestawem 6 posiłków na 5 dni. Opakowanie zawiera 2 musli, 3 koktajle, 5 batoników, 5 gorących obiadów, 5 budyniów i 10 bulionów. Kuracja jest monotonna i towarzyszy jej ciągłe uczucie głodu. Dla osób, które chcą odchudzać się trochę wolniej, a tym samym spożywać większe ilości pożywienia, można stworzyć dietę 1000-1200 kcal. Polega ona na spożywaniu 4 posiłków, gdzie tylko 2 z nich będą gotowymi produktami diety w postaci batona, shake’a czy gorącego obiadu. Pozostałe dania powinny być lekkie i niskokaloryczne, np. sałatka i owoc.

Ważne jest przestrzeganie długości trwania diety – oba warianty mogą być stosowane tylko 3 tygodnie. Należy również pamiętać o uzupełnianiu płynów (przynajmniej 2 l wody niegazowanej lub herbaty dziennie). Do gotowych posiłków można dodawać warzywa w celu uzupełnienia witamin i składników mineralnych.

Dieta 5-dniowa nie może być stosowana przez kobiety w ciąży i karmiące, a także osoby chore, co świadczy o tym, że jest nieracjonalna i niedoborowa. Nie powinna też być spożywana przez osoby młode, ponieważ w okresie dojrzewania organizm musi dostawać odpowiednią dawkę energii w postaci białek, tłuszczów i węglowodanów, których dieta 5-dniowa nie jest w stanie dostarczyć.

Po zakończeniu diety u osób, które powrócą do swoich dawnych nieprawidłowych nawyków żywieniowych i wysokiej kaloryczności diety, z pewnością wystąpi efekt jojo. Trzeba również pamiętać o tym, że podczas diety niskoenergetycznej około 50% straconej masy ciała pochodzi z mięśni, a nie z tkanki tłuszczowej. Lepiej więc chudnąć wolniej, ale z głową.

Przykładowy jadłospis

Dzień I Dzień II Dzień III Dzień IV Dzień V
Śniadanie 1 Musli Koktajl Musli Koktajl Budyń
Śniadanie 2 Budyń Baton Baton Budyń Baton
Obiad Gorący obiad, bulion Gorący obiad, miseczka warzyw, bulion Gorący obiad, miseczka warzyw, bulion Gorący obiad, bulion Gorący obiad, bulion
Podwieczorek Baton Budyń Budyń Baton Koktajl
Kolacja Bulion Bulion Bulion Bulion Bulion

Reguły diety: śniadanie należy zjadać od razu po przebudzeniu. Dopuszczalna zwłoka to pół godziny. Obiad zjadamy przed 13, a kolację najpóźniej do 19. Posiłki powinny być spożywane nie częściej niż co 3 godziny. Dieta przyniesie efekty, jeżeli osoba odchudzająca dokładnie dostosuje się do założeń i zaleceń diety. Zaletą tej diety jest brak przetworzonych cukrów i węglowodanów i konieczność zjedzenia śniadania. Menu można dostosować do swoich potrzeb i gustów.

Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
najnowsze pytania

Dyskusje na forum

Pomocni lekarze

Artykuły Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
Wpływ wegetarianizmu na zdrowie

Zdrowa dieta wegetariańska

Zdrowa dieta wegetariańska

Warzywa w diecie wegetariańskiej Dieta wegetariańska ma wiele zalet. Osoby, które wyrzuciły ze swojego jadłospisu mięso, rzadziej cierpią na nadwagę i otyłość.

Antykoncepcja hormonalna

Skuteczna dieta

Skuteczna dieta

Dieta proteinowa dr. Dukana jest kuracją lubianą przede wszystkim z powodu swobody w ilości i częstotliwości spożywania posiłków.

Grupa krwi a dieta - dieta dla grupy krwi AB, 0, A, B

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta dobrana do grup krwi 0, A, B, AB to odpowiedni sposób doboru pokarmów, które organizm będzie przyswajał i trawił w taki sposób, w wyniku którego będzie gromadził minimalne ilości toksyn.

Dieta kardio

Dieta dobra dla serca

Dieta dobra dla serca

Ryby są źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, dlatego powinny być podstawą posiłków w diecie obniżającej poziom cholesterolu.

Dieta na pamięć i koncentrację

Dieta pobudzająca myślenie

Dieta pobudzająca myślenie

Znane jako niechciane elementy zdrowej diety - czekolada i kawa, skutecznie pobudzają myślenie.

Dieta przyszłej mamy

Dieta przyszłej matki

Dieta przyszłej matki

Aby urodzić zdrowe dziecko, przyszła mama powinna sięgać po zdrowe przekąski, takie jak jogurt naturalny, owoce i warzywa. Są one bogate w białko, witaminy i minerały.

Waga a zdrowie

Kluczowa rola ćwiczeń

Kluczowa rola ćwiczeń

Zdrowa dieta połączona z odpowiednimi ćwiczeniami ma zbawienny wpływ na organizm.