Dieta rybna

Chude ryby przynajmniej dwa razy dziennie – to podstawa diety rybnej. Flądrę, solę, dorsza czy mintaja – te właśnie ryby są preferowane – przyrządza się z dodatkiem małej ilości tłuszczu. Dieta rybna to dieta odchudzająca przewidziana na 2 tygodnie i może skutkować zgubieniem w tym okresie nawet 3 kilogramów. Dietę rybną można powtarzać. Ryby dostarczają organizmowi wielu składników odżywczych i witamin A i B, a także nienasyconych kwasów tłuszczowych, które mają dobroczynny wpływ na serce i układ krążenia. Dieta rybna to zdrowa dieta odchudzająca.

Zobacz film: "Jak nie dać się oszukać i kupić dobrą żywność?"

Przykładowy jadłospis diety rybnej

  • Dzień 1

Śniadanie: pasta z jajka i ryby wędzonej, kromka chleba razowego, kilka liści sałaty, herbata.

II śniadanie: kromka pumpernikla, 200 ml soku pomidorowego.

Obiad: 2 małe gotowane ziemniaki, ryba pieczona w folii, surówka z kapusty kiszonej, szklanka czystego barszczu czerwonego.

Podwieczorek: mała kiść winogron.

Kolacja: zielone spaghetti z owocami morza, szklanka soku jabłkowego light.

  • Dzień 2

Śniadanie: muesli z owocami suszonymi (3 łyżki) i szklanką chudego mleka, średnia pomarańcza.

II śniadanie: średni banan.

Obiad: filiżanka zupy-kremu z kalafiora, ryba w panierce, surówka z pomidora i cebuli, 100 g ryżu ugotowanego na sypko, szklanka soku z grejpfrutów lub pomarańczy.

Podwieczorek: średniej wielkości kawałek ciasta drożdżowego, filiżanka kawy.

Kolacja: sałatka z tuńczyka, szklanka herbatki ziołowej.

  • Dzień 3

Śniadanie: kanapka z pumpernikla z margaryną, twarożkiem i pomidorem, jabłko, filiżanka herbaty/kawy.

II śniadanie: szklanka koktajlu (chude mleko/kefir/jogurt, 1-7 truskawek).

Obiad: zawijańce rybno-pieczarkowe, kasza gryczana (100 g), surówka z czerwonej kapusty, szklanka soku pomarańczowego light.

Podwieczorek: sałatka owocowa (½ grejpfruta, ½ banana, brzoskwinia).

Kolacja: grahamka, ryba w galarecie, surówka z pomidora i cebuli, szklanka soku winogronowego.

  • Dzień 4

Śniadanie: dwie kanapki z grahamki, 2 cienkie plasterki sera żółtego i papryka, margaryna, szklanka soku pomarańczowego light.

II śniadanie: średni banan.

Obiad: dorsz z marchewką, 2 ziemniaki ugotowane w mundurkach, szklanka soku jabłkowego.

Podwieczorek: małe opakowanie serka wiejskiego.

Kolacja: jajko z farszem pieczarkowym, szklanka herbaty owocowej.

  • Dzień 5

Śniadanie: 2 tosty z dżemem niskokalorycznym (łyżka), szklanka soku marchwiowo-jabłkowo-pomarańczowego.

II śniadanie: mały kubek jogurtu i herbatnik.

Obiad: 3 małe ziemniaki gotowane, halibut w panierce, szklanka soku z czarnej porzeczki.

Podwieczorek: 2 kromki pieczywa chrupkiego, szklanka soku wielowarzywnego.

Kolacja: sałatka polska, szklanka herbaty.

  • Dzień 6

Śniadanie: cienka kromka chleba razowego, chudy twarożek (małe opakowanie) ze szczypiorkiem i rzodkiewką (8 sztuk) oraz 3 łyżkami kefiru.

II śniadanie: szklanka soku jabłkowego i tost.

Obiad: filiżanka zupy pomidorowej czystej, 2 ziemniaki z wody (150 g), pstrąg po alzacku, surówka z papryki.

Podwieczorek: cienki plasterek babki biszkoptowej i brzoskwinia.

Kolacja: sałatka z krewetek, szklanka zielonej herbaty.

  • Dzień 7

Śniadanie: 3 kromki pieczywa chrupkiego, pasta rybna (3 czubate łyżki), ogórek kwaszony, szklanka herbatki ziołowej.

II śniadanie: małe opakowanie jogurtu i sucharek.

Obiad: ryba w sosie słodko-kwaśnym, ½ szklanki ugotowanego ryżu, szklanka herbaty owocowej.

Podwieczorek: 2 biszkopty, szklanka soku owocowego.

Kolacja: sałatka z czerwonej fasoli, szklanka herbaty.

Przepisy diety rybnej

Pstrąg pieczony w ziołach

Rybę należy natrzeć przyprawą do ryb albo solą z tymiankiem, skropić oliwą z oliwek oraz sokiem z cytryny. Następie owinąć pstrąga folią aluminiową i piec 30 min w 220°C.

Miruna z sosem greckim

Filety miruny posolić i obtoczyć w mące. Wrzucić na rozgrzaną oliwę i usmażyć. Podawać na gorąco lub zimno z sosem greckim.

Sos grecki: 250 g cebuli, 250 g marchwi, 250 g selera, 70 g koncentratu pomidorowego, sól, pieprz. Cebulę pokroić w półplasterki, zeszklić na oliwie. Selera i marchewkę zetrzeć na tarce i dorzucić do cebuli. Dodać koncentrat pomidorowy i przyprawić.

Łosoś z rusztu

Rybę natrzeć sokiem z cytryny, ziołami prowansalskimi i solą śródziemnomorską. Piec 30 min w 220 st. na ruszcie w piekarniku.

Dorsz w cieście piwnym

Ciasto piwne wykonać w ten sam sposób co ciasto naleśnikowe, tylko zamiast mleka wlać piwo. Doprawić je solą i pieprzem ziołowym. Filety dorsza obtoczyć w cieście i smażyć w głębokim oleju.

Szczupak w sosie cygańskim

Posolonego i obtoczonego szczupaka usmażyć na oleju. Gorącą rybę podawać z zimnym sosem cygańskim.

Sos cygański: ogórki konserwowe, marynowaną paprykę, czosnek i cebulę posiekać, pomidory z puszki zmiksować. Wszystko połączyć i wymieszać dokładnie, posolić, pocukrzyć i dodać chili.

Dieta rybna to zdrowa i dobra dieta. Zaleca się jedzenie zwłaszcza ryb morskich, które zawierają więcej składników odżywczych od ryb słodkowodnych, a ponadto są chudsze. Ryby powinny znaleźć się w menu, bo są bogate w dobre kwasy tłuszczowe i nie tuczą tak jak np. mięso.

Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
najnowsze pytania

Dyskusje na forum

Artykuły Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
Zapiekanki

Rybna zapiekanka

Rybna zapiekanka

Zapiekanka może wydawać się ciężkostrawnym daniem, które niczego dobrego ze sobą nie przynosi, jednak jeśli połączyć odpowiednie składniki, na przykład rybę, potrawa podnosi swoją wartość.

Ryby

Sandacz pieczony w soli z kiszonym selerem i polentą (WIDEO)

rybne, np. przepyszny sandacz pieczony w soli. Sandacz został nadziany warzywami, cytryną oraz doprawiony ziołami, a następnie obłożony solą (...) , która sprawia, że ryba pozostanie soczysta. To idealny pomysł na obiad dla całej rodziny....

Wpływ wegetarianizmu na zdrowie

Zdrowa dieta wegetariańska

Zdrowa dieta wegetariańska

Warzywa w diecie wegetariańskiej Dieta wegetariańska ma wiele zalet. Osoby, które wyrzuciły ze swojego jadłospisu mięso, rzadziej cierpią na nadwagę i otyłość.

Antykoncepcja hormonalna

Skuteczna dieta

Skuteczna dieta

Dieta proteinowa dr. Dukana jest kuracją lubianą przede wszystkim z powodu swobody w ilości i częstotliwości spożywania posiłków.

Grupa krwi a dieta - dieta dla grupy krwi AB, 0, A, B

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta dobrana do grup krwi 0, A, B, AB to odpowiedni sposób doboru pokarmów, które organizm będzie przyswajał i trawił w taki sposób, w wyniku którego będzie gromadził minimalne ilości toksyn.

Dieta kardio

Dieta dobra dla serca

Dieta dobra dla serca

Ryby są źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, dlatego powinny być podstawą posiłków w diecie obniżającej poziom cholesterolu.

Dieta na pamięć i koncentrację

Dieta pobudzająca myślenie

Dieta pobudzająca myślenie

Znane jako niechciane elementy zdrowej diety - czekolada i kawa, skutecznie pobudzają myślenie.

Dieta przyszłej mamy

Dieta przyszłej matki

Dieta przyszłej matki

Aby urodzić zdrowe dziecko, przyszła mama powinna sięgać po zdrowe przekąski, takie jak jogurt naturalny, owoce i warzywa. Są one bogate w białko, witaminy i minerały.