Dieta trzydniowa

Niewątpliwą zaletą tego programu odchudzającego jest fakt, iż trwa on tylko trzy dni, które zapewniają skuteczne pozbycie się nadmiaru tłuszczu, szczególnie w okolicach brzucha. Dietę trzydniową można powtórzyć po około 10 dniach, jednak niewskazane jest stosowanie jej więcej niż dwa razy w ciągu pół roku. Podczas kuracji ważne jest nawadnianie organizmu i przestrzeganie zaleceń dotyczących jadłospisu. Jest to również skuteczna dieta oczyszczająca, która pozwoli w krótkim czasie pozbyć się toksyn.

Zobacz film: "Tłuszcze mogą być zdrowe. Sprawdź jakie są najlepsze dla dziecka"

Charakterystyka diety trzydniowej

Dieta trzydniowa jest niezwykle rygorystyczną dietą, gdyż w czasie jej trwania należy jeść wyłącznie to, co podano w jadłospisie. Z drugiej jednak strony posiłki skomponowano w taki sposób, że dostarczają one organizmowi wszelkie niezbędne składniki odżywcze, witaminy, mikro- i makroelementy. Najlepiej stosować ją na przełomie pór roku.

Podstawą diety trzydniowej są warzywa, owoce i pieczywo pełnoziarniste. Niezwykle ważne jest również wypijanie między posiłkami 1,5 litra niegazowanej wody mineralnej. Dzięki temu zapobiegnie się odwodnieniu organizmu. Warto pamiętać, aby tak skonstruowanej diety nie przedłużać, gdyż na dłuższą metę jest ona niedostatecznie zbilansowana.

Jadłospis w diecie trzydniowej

Dzień 1

  • Śniadanie: 2 tosty z niskosłodzonym dżemem, 1 mały jogurt naturalny z kawałkami banana, kawa lub herbata bez cukru.
  • Drugie śniadanie: 1/2 grahamki cienko posmarowanej margaryną, 1/2 szklanki soku owocowego.
  • Obiad: porcja ryżu z groszkiem, 1 owoc do wyboru.
  • Podwieczorek: 1 szklanka smoothie z jagód.
  • Kolacja: 1 miseczka spaghetti.

Przepis na ryż z groszkiem (4 porcje)

Składniki: 3/4 szklanki ryżu, 3/4 szklanki mrożonego groszku, 1/2 łyżeczki imbiru w proszku, 2 łyżki jasnego sosu sojowego, 2 posiekane cebule dymki. Ryż ugotować zgodnie z zaleceniami na opakowaniu, na ostatnie 5 minut gotowania dodać groszek. Odcedzić i włożyć ponownie do garnka. Dodać imbir i sos sojowy, wymieszać. Podawać udekorowany dymką.

Dzień 2

  • Śniadanie: 1 szklanka soku owocowego, 1 kajzerka posmarowana miodem, 1/2 banana.
  • Drugie śniadanie: 2 kawałki pieczywa ryżowego, 1 miseczka chudego serka wiejskiego.
  • Obiad: 2 gotowane ziemniaki, 100 g pieczonego kurczaka bez skóry, sałata.
  • Podwieczorek: 2 szklanki soku z marchwi.
  • Kolacja: 1 jogurt z owocami.

Dzień 3

  • Śniadanie: chude mleko z muesli, 2 mandarynki.
  • Drugie śniadanie: 2 kawałki chrupkiego pieczywa z chudym białym serkiem.
  • Obiad: 100 g pieczonej ryby, warzywa.
  • Podwieczorek: 1 miseczka ryżu z tuńczykiem z puszki w sosie własnym, 1 szklanka soku owocowego (niesłodzonego).
  • Kolacja: sałatka owocowa.

Dieta trzydniowa pozwala na szybsze spalanie tłuszczu na brzuchu oraz pozbycie się toksyn z organizmu. Po kuracji warto zastosować zasady zdrowego odżywiania, aby dalej tracić kilogramy.

 

Komentarze (14)
~xcx
~xcx ponad rok temu

Brednie i bzdury kolejne napisane na tym portalu ... dieta w 3 dni - hehe może w 3 godziny się niebawem pojawi artykuł ? ;) to tak jak te tabletki co reklamujecie które ,,zamieniają tłuszcz w mięśnie" ...

Odpowiedz
~tot
~tot ponad rok temu

"posiłki...dostarczają one organizmowi wszelkie niezbędne składniki odżywcze" "diety nie przedłużać, gdyż na dłuższą metę jest ona niedostatecznie zbilansowana" Się zdecydujcie: dostarcza wszystko co niezbędne czy jest niezbilansowana ?

Odpowiedz
~noo
~noo ponad rok temu

Uwaga! BZDURA! Człowiek nie jest w stanie stracić więcej na wadze niż 30 dag, a i to NIE JEDZĄC NIC!!! Czyli w ten sposób w 3 dni spalimy niecały 1 kg, a i to pewnie w połowie mięśni, ponieważ z nich najłatwiej organizmowi pozyskać energię!!! Za to zwolnienie metabolizmu bezcenne - po kolejnych 6 dniach i powrocie do standardowej diety nabierzemy 1,5 kg. Typowe jo-jo.

Odpowiedz
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
najnowsze pytania

Dyskusje na forum

Pomocni lekarze

Artykuły Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
Zasady zdrowego odchudzania

Trzydniowa dieta na płaski brzuch to mit (WIDEO)

nam się w ten sposób zrealizować nasze marzenie, to efekt będzie krótkotrwały, a co gorsza może spowodować efekt jo-jo. Sprawdź, dlaczego trzydniowe głodówki na płaski brzuch nie działają i dlaczego należy ich unikać jak ognia.

Wpływ wegetarianizmu na zdrowie

Zdrowa dieta wegetariańska

Zdrowa dieta wegetariańska

Warzywa w diecie wegetariańskiej Dieta wegetariańska ma wiele zalet. Osoby, które wyrzuciły ze swojego jadłospisu mięso, rzadziej cierpią na nadwagę i otyłość.

Antykoncepcja hormonalna

Skuteczna dieta

Skuteczna dieta

Dieta proteinowa dr. Dukana jest kuracją lubianą przede wszystkim z powodu swobody w ilości i częstotliwości spożywania posiłków.

Grupa krwi a dieta - dieta dla grupy krwi AB, 0, A, B

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta dobrana do grup krwi 0, A, B, AB to odpowiedni sposób doboru pokarmów, które organizm będzie przyswajał i trawił w taki sposób, w wyniku którego będzie gromadził minimalne ilości toksyn.

Dieta kardio

Dieta dobra dla serca

Dieta dobra dla serca

Ryby są źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, dlatego powinny być podstawą posiłków w diecie obniżającej poziom cholesterolu.

Dieta na pamięć i koncentrację

Dieta pobudzająca myślenie

Dieta pobudzająca myślenie

Znane jako niechciane elementy zdrowej diety - czekolada i kawa, skutecznie pobudzają myślenie.

Dieta przyszłej mamy

Dieta przyszłej matki

Dieta przyszłej matki

Aby urodzić zdrowe dziecko, przyszła mama powinna sięgać po zdrowe przekąski, takie jak jogurt naturalny, owoce i warzywa. Są one bogate w białko, witaminy i minerały.