Dietetyczna kolacja - najczęstsze błędy, przepisy

Pieczone warzywa to niezbędny składnik skutecznej diety odchudzającej. Ważne jest, by był to posiłek lekkostrawny, a jednocześnie sycący, by w nocy nie czuć głodu. Wiele osób pozostających na diecie odchudzającej, nie może osiągnąć pożądanego efektu, właśnie ze względu na źle konstruowany jadłospis na kolację. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat i poznać kilka dietetycznych przepisów, przeczytaj koniecznie ten artykuł.

spis treści

Zobacz film: "Co jeść na kolację, żeby schudnąć?"

1. Dietetyczna kolacja - najczęstsze błędy

Nieodpowiednio opracowane menu na kolację stanowi jeden z najczęstszych błędów żywieniowych . Oto kilka wskazówek, które pomogą ci, ustrzec się przed nimi:

  • nie zjadaj na kolację żadnych ciężkostrawnych potraw – nie obarczasz wtedy organizmu dodatkowymi zadaniami energetycznymi,
  • unikaj produktów mięsnych, smażonych,
  • jedz jak najwięcej owoców, niskołtuszczowych jogurtów i innych przetworów mlecznych,
  • w godzinach wieczornych staraj się również unikać białego pieczywa – zastąp je pieczywem pełnoziarnistym,
  • zrezygnuj z wędlin – lepiej zjedz je na śniadanie,
  • pamiętaj, aby kolacja nie była zbyt obfita.

2. Dietetyczna kolacja - przepisy

2.1. Dietetyczna kolacja - warzywa z blachy

Doskonałym pomysłem na smaczną, a zarazem lekką kolację są warzywa z blachy. Oto lista niezbędnych produktów oraz wskazówki potrzebne do przyrządzenia przepisu na dietetyczną kolację.

Składniki:

Wyłożoną folią do pieczenia blachę posmaruj łyżką oliwy. Oczyść ziemniaki i przekrój je wzdłuż na pół. Przeciętą stroną ułóż na blaszce. Pokrój cebulę w ćwiartki, dodaj do ziemniaków i zapiekaj przez 15 minut w temperaturze ok. 200 stopni C. W międzyczasie wymieszaj tymianek z grubo pokrojonymi pestkami słonecznika, kminkiem, solą morską i połową łyżeczki pieprzu.

Paprykę i bakłażana pokrój wzdłuż na plasterki. Ułóż warzywa obok ziemniaków, polej odrobina oliwy i zapiekaj przez 15 minut. Posyp ziołami. Po kwadransie przewrócić warzywa i połóż między nimi pomidory. Ponownie polej odrobiną oliwy i posyp pestkami z dyni i pozostałymi dodatkami. Gotowe warzywa posyp szczypiorkiem do dekoracji.

Istnieje wiele przepisów na dietetyczną kolację, które warto wypróbować
Istnieje wiele przepisów na dietetyczną kolację, które warto wypróbować (123RF)

2.2. Dietetyczna kolacja - sałatka z krewetek na lekką kolację

Sałatka z krewetk może być się nie tylko ważnym elementem skutecznej diety odchudzającej, ale także daniem, które możesz szybko przygotować i poczęstować niespodziewanych gości.

Składniki:

Gotuj groszek przez dwie minuty w osolonej i osłodzonej wodzie, następnie odlej i przelej zimną wodą. Zalej krewetki wrzątkiem. Pokrój mango, awocado, seler, rzodkiewkę, paprykę, podziel liomonkę na osiem części. Całość dokładnie wymieszaj i zalej sosem sporządzonym z następujących składników: 2 łyżki sosu sojowego, 2 łyżki soku z limonki, 3 łyżki oleju sezamowego, łyżka miodu. Przygotowaną sałatkę posyp do smaku prażonym sezamem.

Przeczytaj także

Nieodpowiednio dobierane produkty, które zjadamy wieczorem, mogą zniszczyć cały efekt kuracji odchudzającej, dlatego tak ważne jest zjedzenie dietetycznej kolacji. Ponadto dzięki lekkiemu posiłkowi twój organizm będzie lepiej wypoczywał w nocy i nie marnował energii na trawienie.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy