Trwa ładowanie...

DrBarbara.pl

Avatar placeholder
11.05.2017 15:09
DrBarbara.pl
DrBarbara.pl

DrBarbara.pl to startup z obszaru Mobile Health, który chce walczyć z nasilającą się epidemią chorób cywilizacyjnych. Dlatego proponuje medyczno-zdrowotną aplikację mobilną, dopasowującą dietę do stanu zdrowia użytkownika w oparciu o szczegółowy wywiad i bieżącą analizę wyników badań krwi. Jest to pierwsze tak zaawansowane rozwiązanie na rynku. Poza monitorowaniem zmiany masy ciała i wyników ponad 100 badań laboratoryjnych, aplikacja posiada wiele dodatkowych przydatnych funkcji, takich jak m.in. lista zakupów, porady dietetyka i automatyczne przypomnienie o konieczności zjedzenia posiłku (brak nawyku regularności jedzenia jest typowym negatywnym przyzwyczajeniem osób żyjących w XXI wieku).

O tym jak bardzo potrzebna jest Dr Barbara.pl, która w konsekwentny sposób uczy zmiany nawyków żywieniowych, świadczą statystyki przedstawione przez WHO. Wynika z nich, że Polska jest w pierwszej piątce najbardziej otyłych narodów Europy. Z kolei zła dieta i otyłość odpowiedzialne są za rozwój chorób cywilizacyjnych, takich jak np. cukrzyca, alergie pokarmowe, nowotwory, a przede wszystkim choroby układu krążenia, które są najczęstszą przyczyną zgonów. Warto dodać, że ta innowacyjna aplikacja jest w stanie stworzyć również jadłospisy dietetyczne dla odpowiednich jednostek chorobowych, np. nowotworów.

Autorką aplikacji jest Eleonora Burzyńska – córka lekarza, która idąc w ślady ojca postanowiła pomagać innym w dbaniu o zdrowie.

Zobacz film: "Wysoki poziom trójglicerydów"

DrBarbara.pl została już doceniona m.in. przez Mobile Trends Awards, Gitex Technology Week w Dubaju i konkurs Poznański Lider Przedsiębiorczości. Na chwilę obecną pobrało ją ponad 80.000 użytkowników, a startup współpracuje już z obiektami sportowymi i instytucjami medycznymi, w tym m.in. z siecią laboratoriów Alab. Planowane są również wdrożenia nowych innowacyjnych funkcji.

Najważniejsza na tej liście jest zaawansowana analityka Big Data, która dzięki interpretacji zbiorów anonimowych danych na temat wpływu diety na stan zdrowia osób cierpiących na określone choroby, umożliwi tworzenie lepszych indywidualnych planów dietetycznych.

Finansowanie projektu polega na zakupie abonamentu przez użytkownika końcowego oraz pakietów przez inne firmy i organizacje. Kolejnym kanałem sprzedaży są firmy inwestujące w prozdrowotne programy dla swoich pracowników oraz takie, które w ramach działań CSR-owych chcą wpływać na kształtowanie zdrowych nawyków i zmianę stylu życia w społeczeństwie. Quantum Sp. z o.o., do której należy DrBarbara.pl, odnotowuje nieustanną dynamikę wzrostu liczby użytkowników oraz sprzedaży aplikacji, która podwaja się rok do roku.

Artykuł zewnętrzny

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze