Przejdź na WP

A6W – mięśnie brzucha, czym jest, plan treningowy, opinie

Czym jest A6W? Jest to bardzo popularna wśród trenujących aerobiczna 6 Weidera, czyli kompilacja ćwiczeń, dzięki którym jest możliwa redukcja tkanki tłuszczowej na brzuchu. Efekty A6W to nie tylko piękna rzeźba brzucha, ale też wzmocnienie innych partii mięśni, ponieważ są to idealne ćwiczenia na plecy. Jednak, aby efekty A6W były widoczne istotna jest prawidłowa technika ich wykonywania.

Zobacz film: "Ćwiczenie na dolne partie brzucha"

spis treści

1. A6W – mięśnie brzucha

Trening mięśni brzucha jest trudny i wymaga systematyczności, ale efekty A6W są widoczne nawet po dwóch tygodniach. Dlaczego wyćwiczenie mięśni brzucha jest tak istotne? Na to pytanie odpowiedź można znaleźć w planach treningowych Ewy Chodakowskiej, która uważa, że mięśnie brzucha podobnie jak kręgosłup, wymagają stałego wzmocnienia, ponieważ dają nie tylko ochronę dla organów wewnętrznych, ale też utrzymują sylwetkę w odpowiedniej pozycji.

2. A6W - czym jest?

Trening A6W to 6 ćwiczeń, które powinny być wykonywane w jednej serii. Zestaw jest o tyle trudny, że nie można robić przerw pomiędzy kolejnymi ćwiczeniami, co nie pozwala na rozluźnienie mięśni. Najważniejszy jest moment, kiedy trenujący zatrzymuje ruch na około 2 sekundy, ale w czasie, kiedy mięśnie są napięte najbardziej.

Trenujący zawodowo, ale też amatorzy ćwiczeń na siłowni pomimo tego, że ćwiczenie A6W jest intensywne wracają do niego, ponieważ nie wymaga specjalistycznego sprzętu do ćwiczeń, można też trenować w domu, a efekty A6W są osiągane bardzo szybko.

3. A6W – plan treningowy

Efekty A6W będą możliwe do osiągnięcia, jeśli trening będzie trwał pełne 6 tygodni, a ćwiczenia A6W będą wykonywane codziennie. Plan treningowy A6W to 42 dni. Jak wyglada plan treningowy A6W?

Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej
Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej [6 zdjęć]

Oto lista ćwiczeń (w kolejności od najmniej do najbardziej efektywnych), podczas których spalisz najwięcej...

zobacz galerię

Pierwsze ćwiczenie A6W wymaga położenia się na plecach, ręce należy położyć wzdłuż tułowia. Następnie unosimy delikatnie klatkę piersiową, ale w taki sposób, aby część lędźwiowa kręgosłupa przylegała do podłoża. Jednocześnie unosimy nogę, która ma być zgięta w kolanie pod kątem 90 stopni. Kolano trzeba delikatnie przytrzymać i w takiej pozycji należy wytrzymać około 3 sekund. Następnie przechodzimy do głównej pozycji i to samo wykonujemy tylko z drugą nogą.

Drugie ćwiczenie A6W jest podobne do ćwiczenia pierwszego, ale różnią się tym, że trzeba unieść i zgiąć obie nogi. Trzecie ćwiczenie A6W podobnie jak pierwsze i drugie wymaga położenia się na plecach, też zginamy nogi w kolanach, ale ręce nie są ułożone wzdłuż tułowia tylko trzeba je spleść za głową. Kolana nie powinny być przytrzymane dłońmi, a łokciami.

W ćwiczeniu czwartym A6W także unoszone są dwa kolana, a ręce muszą być splecione za barkiem i podobnie jak w ćwiczeniu trzecim w momencie maksymalnego wysiłku mięśni kolana przytrzymujemy łokciami. Piąte ćwiczenie A6W to powrót do wyjściowej pozycji, ale tym razem nie robimy 3 sekund tylko szybkie skrętoskłony. Ostatnie szóste ćwiczenie A6W polega na unoszeniu obu nóg jednocześnie, ale muszą być wyprostowane.

Jeśli chcemy, aby efekty A6W były szybko widoczne należy serie ćwiczeń wykonywać według ustalonego schematu. Efekty A6W są możliwe, ale jeśli treningi połączymy z odpowiednią dietą bogatą w białko i błonnik.

Zobacz także:

Efekty A6W będą możliwe do osiągnięcia, jeśli trening będzie trwał pełne 6 tygodni
Efekty A6W będą możliwe do osiągnięcia, jeśli trening będzie trwał pełne 6 tygodni (123rf.com)

4. A6W – opinie

Opinie o A6W są bardzo różne. Nie jest to trening odpowiedni dla osób początkujących. Ćwiczenia A6W są absorbujące i intensywne dlatego też powinny je wykonywać osoby z wypracowanymi mięśniami brzucha. Osoby początkujące powinny najpierw wzmocnić mięśnie grzbietu i mięśnie brzucha aby nie nabawić się kontuzji.

Generalnie trening A6W wśród osób aktywnych cieszy się dobrymi opiniami. Pozwala wymodelować mięśnie brzucha. Osoby, które znają trening A6W mogą również wykonać trening ABS II oraz ABS 8 min. Oba te treningi również dobrze wpływają na mięśnie brzucha

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy