Ćwiczenia z ekspanderem – modele ekspanderów, jak ćwiczyć

Ekspander jest to sprzęt, który idealnie się sprawdzi podczas treningu siłowego. Według trenerów ćwiczenia z ekspanderem są wszechstronne i przy właściwym wykonywaniu mogą zastąpić kilka sprzętów na siłowni dla przykładu hantle czy drążek do podciągania. Ekspander jest łatwy w użyciu może być stosowany, jako urozmaicenie codziennego treningu.

1. Ćwiczenia z ekspanderem – modele ekspanderów

Ekspander jest przyrządem, z którego korzystano na treningach w latach 90. Dawna wersja, w jakiej występował ekspander składała się z kilku długich sprężyn, których końcówki były ze sobą połączone przy pomocy plastikowych uchwytów. Współczesne ekspandery już bardzo rzadko składają się ze sprężyn, ponieważ są mało elastyczne, a ich użycie jest ograniczone. Sprężynowe ekspandery umożliwiają trening górnych partii ciała.

W sklepach sportowych można kupić bardziej uniwersalne modele, czyli wykonane z gumy. Ekspander zrobiony z gumy ma linki, które rozciągają się na dużą szerokość, linki napinają się w różnym stopniu.

Można znaleźć dwie wersje regulowaną i nieregulowaną, czyli taką, w której naciąg jest regulowany i taką, w której naciąg jest niezmienny. Ekspander z regulowanym naciągiem ma zamontowane gumy o różnych kolorach, które można odczepiać, co powoduje, że osoba trenująca może sama regulować opór.

Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej
Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej [6 zdjęć]

Oto lista ćwiczeń (w kolejności od najmniej do najbardziej efektywnych), podczas których spalisz najwięcej...

zobacz galerię

Ekspander może być stosowany podczas treningu fitness dla przykładu ósemka, czyli dwie gumowe linki, które są ze sobą połączone na środku. Inny skuteczny model ekspandera to koło zrobione z mniej elastycznego tworzywa z dwoma neoprenowymi uchwytami, dzięki którym trening z ekspanderem jest łatwiejszy.

Jest również ekspander z uchwytem na nogi, który dodatkowo ma dwa solidne uchwyty połączone przy pomocy elastycznej linki.

2. Ćwiczenia z ekspanderem – jak ćwiczyć?

Jak wyglądają ćwiczenia z ekspanderem? Jakie efekty gwarantuje ekspander? Przede wszystkim ważna jest technika wykonywania ćwiczeń z ekspanderem. Dużo zależy również od elastyczności gumy przykładowo, jeżeli guma jest mniej elastyczna sprzęt będzie dawał mniejszy opór, a samo ćwiczenie będzie łatwiejsze. Natomiast, gdy guma ekspandera będzie dawać większy opór, mięśnie będą zmuszone do większej aktywności fizycznej, co spowoduje, że trening będzie intensywniejszy.

Zobacz także:

Przed każdym treningiem z ekspanderem konieczna jest krótka rozgrzewka, aby przygotować wszystkie mięśnie do treningu, aby uniknąć naciągnięcia mięśni czy innej kontuzji. Ekspander nie jest skomplikowanym sprzętem, ale jeśli dopiero rozpoczynamy przygodę z trenowaniem przede wszystkim trzeba zwiększać opór stopniowo. Jak często ćwiczyć z ekspanderem? Zalecane jest trenowanie około 2-3 razy w tygodniu.

Każdy trening powinien być połączony z odpowiednią dietą, która nie tylko pomoże w redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej, ale też ułatwi kształtowanie mięśni, zwiększenie masy i siły. Systematyczne ćwiczenia z ekspanderem zapewniają też wzmocnienie odporności i wydolności całego organizmu. Ekspander może być sprzętem używanym nie tylko podczas ćwiczeń siłowych, ale też ćwiczeń aerobowych.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy