Foam roller – po co się rolować, czym jest, rodzaje, zalety

Foam roller, czy ta nazwa coś ci mówi? Jeżeli nie to zaraz dowiesz się czym jest foam roller i z całą pewnością dołączysz go do codziennego treningu. Foam roller to duży, gruby wałek do masażu z gąbki, z wypustkami. Służy do rozluźnienia mięśni po treningu i coraz częściej używany jest także w siłowniach.

spis treści

1. Foam roller – po co się rolować?

Zastanówmy się czy rolowanie mięśni w ogóle ma sens? Jeżeli mięśnie po treningu są obolałe czy nierozciągnięte, to ciało będzie nas bolało, będziemy czuli dyskomfort i ciężej będziemy wykonywać jakiekolwiek inne czynności. Co za tym idzie? Pogorszymy swoje osiągi sportowe. Dlatego rolowanie jak najbardziej ma sens.

Zobacz film: "Jak uniknąć skurczów mięśni?"

Jest to ważne, ponieważ mięśnie po treningu są spięte, to napięcie mięśni jest skumulowane w konkretnych obszarach mięśniowych, które nazywane są punktami spustowymi. Ciekawe jest to, że poprawne użycie rollera foam da nam takie same efekty jak profesjonalny masaż u fizjoterapeuty.

Pamiętajmy, że najlepiej się rolować po każdym treningu, niektórzy rolują mięśnie także przed nim, ale to już jest kwestia indywidualna i niekonieczna. [content id="54ce3fba9a26b615378b4567" title="Czy znasz wszystkie zalety masażu?"]

2. Foam roller – czym jest?

Foam roller to nic innego jak długa pianka, z wypustkami lub bez, mająca różne długości, kolory i stopień twardości. Osoby, które zaczynają swoją przygodę z rolowaniem, muszą zacząć od korzystania z wałka miękkiego, chodzi o to, iż ich mięśnie są mocno napięte, więc podczas rozmasowywania ich może powodować ból. Lepiej zaopatrzyć się w coś bardziej miękkiego, a z biegiem czasu zmieniać. Wiadomo, że najlepszym foam roller będzie ten najtwardszy z wypustkami, da największe rozluźnienie mięśniom i pomoże ukoić ból.

3. Foam roller – rodzaje

Poniżej przedstawię kilka rodzajów foam rollerów, które są różnej twardości.

Foam Roller Blue – jest optymalny do masowania wszystkich mięśni. Dobrze służy osobom początkującym lub mało wytrzymałym na ból. Polecany, także do masażu odcinka piersiowego.

Foam Roller Joga – wykonany jest z trwałej, ale elastycznej pianki Eva. Jest wodoszczelny i chroni przed bakteriami. Jest twardszy, dlatego lepiej rozmauje mięśnie. Można używać do rehabilitacji.

Wave Foam Roller Flexifit – Idealnie nadaje się do ćwiczeń jogi, pilatesu, ćwiczeń rehabilitacyjnych. Nadaje się do rozciągania i masowania obolałych mięśni.

4. Foam roller – zalety

Zalet wynikający z masażu foam rollerem jest wiele:

  • ujędrnia ciało;

  • wysmukla figurę;

  • niweluje bóle pleców i mięśni;

  • stabilizuje kręgosłup oraz koryguje wady postawy;

  • pomaga zwalczać cellulit;

  • pomaga w walce z kontuzjami i urazami;

  • rozciąga mięśnie.

Musisz to wiedzieć

Używanie foam rollerów jest bardzo przydatne i powinien robić to każdy sportowiec. Nasze ciało narażone jest na wszelkie urazy i kontuzje foam roller skutecznie je zwalcza i pomaga rozluźnić po treningowy ból mięśni.

Niestety wielu ludzi zapomina o rozciąganiu po aktywności fizycznej. To jest duży błąd, z biegiem czasu bez rozciągania, nasze mięśnie są bardzo zbite i bolące, możemy się wtedy też mniej rozciągnąć. Używanie foam rollera pomoże zniwelować ów problem, jednak na początku drogi z rollerem będziemy odczuwali ból. Regularność rolowania złagodzi go i da nam poczucie świadomości mięśnii ciała.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy