Gadżety wspomagające odchudzanie

Nowe funkcje zegarków
Nowe funkcje zegarków

Na rynku pojawiły się zegarki, które mierzą tempo bicia serca i inne funkcje fizjologiczne.

zobacz galerię

Odchudzanie jest o wiele efektywniejsze, gdy oprócz diety zaplanuje się również ćwiczenia. Aktywność fizyczna ma tak wiele różnych form, że nawet osoby nieprzepadające za sportem mogą znaleźć coś dla siebie. Trening odchudzający i racjonalna dieta to podstawa, gdy celem jest szczupła, wysportowana sylwetka. Osoby, które zastanawiają się, jak schudnąć, powinny o tym pamiętać. Trening na odchudzanie warto wspomóc poprzez użycie różnych przydatnych gadżetów. Akcesoria do ćwiczeń sprawiają, że trening jest bardziej skuteczny i przyjemniejszy. Jakie gadżety wspomagające odchudzanie są godne polecenia?

Zobacz film: "Tłuszcze mogą być zdrowe. Sprawdź jakie są najlepsze dla dziecka"

1. Od czego zacząć odchudzanie?

Aby utrata zbędnych kilogramów stała się faktem, warto poświęcić trochę czasu i przemyśleć kilka spraw. Odchudzanie to nie tylko trening i dieta. Nie wystarczy wiedza, jak schudnąć. Trzeba zastanowić się, jaka jest motywacja walki z kilogramami. Dla każdego coś innego może być siłą napędzającą do odchudzania. Wiele kobiet chce powrócić do wagi sprzed ciąży, natomiast mężczyźni zwykle chcą uzyskać płaski brzuch przed wakacjami. Czasami odchudzanie jest koniecznością, gdy wystąpiły problemy zdrowotne związane z otyłością. Jednak bez względu na motywację zrzucanie wagi to duże wyzwanie. Jest to poniekąd walka z samym sobą. Trzeba zmienić sposób odżywiania i zacząć się więcej ruszać. Czasami ciężko jest odmawiać sobie słodyczy i tłustych potraw lub zmusić się do treningu. Jednak wyrzeczenia naprawdę się opłacają. Szczuplejsza sylwetka i lepsza kondycja są warte wysiłku.

2. Przydatne gadżety przy odchudzaniu

Aby trening nie był drogą przez mękę, warto zastosować akcesoria, które podnoszą komfort w czasie ćwiczeń.

  • Spodnie i koszulki termoaktywne – idealnie przylegają do ciała, pochłaniają wilgoć, eliminują nieprzyjemny zapach potu oraz szelest w czasie ruchu, ogrzewają ciało w chłodne dni, a także wpływają korzystnie na mobilność.
  • Opaski na nadgarstki i czoło – są wykonane z bawełny i świetnie wchłaniają pot. Osoby, które intensywnie pocą się podczas treningu, bardzo chwalą sobie opaski, dzięki którym mogą w każdej chwili otrzeć wilgoć z twarzy i rąk.
  • Rękawice do ćwiczeń – są szczególnie przydatne dla osób ćwiczących na siłowni. Rękawice są wykonane ze skóry i tworzyw sztucznych. Po wewnętrznej stronie mają czasami usztywnienia. Dzięki rękawicom można uniknąć odcisków, ponadto zwiększają przyczepność trzymanego sprzętu.
  • Odtwarzacze muzyki – pomagają wydłużyć trening. Warto dostosować rodzaj muzyki do charakteru ćwiczeń.

    3. Gadżety na trening odchudzający

Efektywność ćwiczeń można zwiększyć poprzez zastosowanie nowoczesnych akcesoriów. Nie zastąpią one rzetelnego wysiłku fizycznego, ale spełniają kilka istotnych funkcji.

  • Krokomierz – podaje liczbę wykonanych kroków w określonym czasie lub na konkretnym dystansie. Jest to ulubione urządzenie wśród amatorów nordic walking, spacerów i górskich wędrówek.
  • Pulsometr – pozwala kontrolować tętno w czasie ćwiczeń cardio. Urządzenie to posiada pamięć, dzięki której można zapisać dane z treningu i przeanalizować je w domu.
  • Stoper – można używać go na wiele sposobów. Zwykle jest stosowany do mierzenia czasu treningu, przerw między pojedynczymi ćwiczeniami, w sportach cardio, a także na różnych dystansach. Stoper to najpopularniejsze urządzenie wśród ćwiczących.

Po treningu warto skontrolować efekty ćwiczeń przeznaczonymi do tego przedmiotami.

  • Miarka krawiecka – pozwala zmierzyć obwody różnych partii ciała. Jest to jeden z najbardziej obiektywnych wskaźników postępów w budowaniu masy mięśniowej.
  • Waga z pomiarem tkanki tłuszczowej – pozwala precyzyjnie określić zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie. W miarę upływu czasu można skontrolować zmiany w ciele dokonane na skutek ćwiczeń.
  • Aparat cyfrowy – obecnie ma go w posiadaniu wiele ćwiczących osób. Dzięki systematycznemu wykonywaniu zdjęć sylwetki można zaobserwować zmiany w wyglądzie poszczególnych partii ciała. Ujęcia zrobione w dłuższych odstępach czasu wyraźnie pokazują, w których miejscach trening przyniósł pożądane rezultaty, a nad którymi warto jeszcze popracować. Aby uchwycić zmiany w sylwetce należy wykonywać zdjęcie w takiej samej pozycji.
  • Równie przydatna jest kamera. Obecnie dostępne modele kamer cyfrowych są poręczne i można je wziąć ze sobą nawet na trening. Zarejestrowanie momentu wykonywania ćwiczeń jest użyteczne w przypadku sportów, w których technika i precyzja ruchów są bardzo istotne. Po obejrzeniu nagrania można dostrzec swoje błędy i popracować nad nimi. Dla odchudzających się osób swój widok z początkowego okresu ćwiczeń może być dodatkową motywacją, by kontynuować walkę ze zbędnymi kilogramami.

Odchudzanie nie jest proste, nawet jeśli motywacja do schudnięcia jest silna. Łatwo ulec dawnym przyzwyczajeniom żywieniowym i odpuścić sobie ćwiczenia. Jednak trening i dieta mają tę ciekawą właściwość, że można dzięki nim poczuć się dobrze. Dlatego wiele osób wraca do ćwiczeń i na nowo zaczyna odchudzanie. Często ma to związek ze zbliżającymi się wakacjami, ale niekiedy jest to podyktowane chęcią poczucia satysfakcji z dokonanego wysiłku fizycznego. W czasie ćwiczeń wydzielają się endorfiny, które sprawiają, że ćwiczący mimo zmęczenia czuje się szczęśliwy. Osoby, które zastanawiają się, jak schudnąć bez treningu, powinny o tym pamiętać. Ruch to nie tylko zdrowie, ale i przyjemność.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.