Golonka z indyka

Golonka wcale nie musi ociekać tłuszczem. Mięso przyprawione ostrą papryką i cynamonem podniesie temperaturę ciała, rozgrzeje nas od wewnątrz i pobudzi przemianę materii.

Składniki

  • 1 podudzie z indyka,
  • główka czosnku,
  • 1 cebula,
  • 2 łyżki papryki ostrej,
  • pół łyżeczki cynamonu,
  • pieprz, sól.

Zobacz film: "Jedz to, co kochasz i chudnij"

Sposób wykonania

Podudzie umyć i nafaszerować połową główki czosnku i cebulą pokrojoną w kostkę. Drugą połowę czosnku zmielić, dodać paprykę, sól, pieprz, cynamon i trochę wody. Wymieszać i natrzeć gicz. Owinąć w folię aluminiową i piec w temperaturze 180°C przez 2 godziny.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 328,00 kcal
Białka 93,35 g
Tłuszcze 18,03 g
Cholesterol 162,00 mg
Węglowodany 9,88 g
Błonnik 1,45 g
Witamina C 9,25 mg
Witamina A 80,50 µg

Komentarz

Potrawa zawiera małe ilości tłuszczu, a co za tym idzie złego cholesterolu . Indyk pieczony zachowuje większe wartości odżywcze i dostarcza dużo pełnowartościowego białka . Zaletą tego posiłku jest stosunkowo niska zawartość kalorii i działanie odkażające. Danie polecane smakoszom mięs pragnącym obniżyć masę ciała i zmniejszyć ilość spożywanego tłuszczu.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!