Hipnoza antynikotynowa

Dla wielu osób hipnoza jest głównym narzędziem wykorzystywanym do rzucenia palenia. Hipnoterapia cieszy się wysokim wskaźnikiem sukcesu w walce z nałogiem i dlatego jest najczęstszą z przyczyn, dla których ludzie się jej poddają. Leczenie hipnozą może przynieść pożądane efekty, jeżeli tego naprawdę chcemy, a brakuje nam silnej woli, aby poradzić sobie samemu z uzależnieniem od nikotyny. Wiele technik kontroli umysłu w walce z nałogami, w tym hipnozy, jest prezentowanych w telewizji i setkach serwisów poświęconych tematyce uzależnień. Czy hipnoza może rzeczywiście pomóc w walce z nałogiem nikotynowym?

1. Rzucanie palenia a hipnoza

Metoda rzucania palenia za pomocą hipnozy nie przyniesie rezultatów, jeżeli człowiek poddający się hipnozie nie ma faktycznej ochoty rozstać się z nałogiem. Wręcz przeciwnie, jeśli ktoś nie chce rzucić palenia, hipnoterapia spowoduje, że ta niechęć może jeszcze bardziej się pogłębić. Hipnoza nie jest dobrą taktyką dla osób, które same nie wiedzą, czego chcą i idą na terapię tylko dla świętego spokoju, żeby np. udobruchać wciąż skarżącą się żonę.

Zobacz film: "Gdzie szukać pomocy w przypadku uzależnień i innych problemów psychologicznych?"

Hipnoza, czyli wprowadzenie umysłu w stan podatny na sugestie, może służyć zaindukowaniu pewnych afirmacji sprzyjających rzuceniu nałogu. Czasami hipnotyzer sugeruje, by zapach nikotyny skojarzyć sobie z najbardziej nieprzyjemną wonią. Metoda ta odwołuje się do technik awersyjnych stosowanych w psychoterapii behawioralno-poznawczej.

2. Leczenie hipnozą

Wiele osób uważa, że najlepszą motywacją do rzucenia palenia jest negatywny aspekt samego nałogu, taki jak pogarszający się stan zdrowia. Powoduje to, że zamiast dążyć do pozytywnych aspektów i metod walki z nałogiem, np. fitness, wolności i energii, człowiek zastanawia się, czy może nie jest za późno na regenerację organizmu.

Terapeuci często oferują bezpłatną, jednorazową sesję, wspomagającą rzucanie palenia. Konsultacja zazwyczaj obejmuje zebranie informacji na temat osobistych powodów, dla których konkretna osoba chce rzucić palenie. Same sesje obejmują techniki hipnoterapii, pozytywne afirmacje i sugestie.


Rzucanie palenia nie powinno być trudne i nieprzyjemne. Przyznanie, że nikotyna jest substancją, bez której trudno się obejść, jest pierwszym krokiem do sukcesu. Gdy rzuca się palenie, po kilku dniach bez papierosa można odczuwać pewien dyskomfort. Dzięki zastosowaniu hipnozy okazuje się, że dla większości palaczy rzucenie palenia jest łatwiejsze i bardziej osiągalne.

3. Jak szybko rzucić palenie?

Chcesz wiedzieć, jak najlepiej rzucić palenie? Zacznij od zrobienia listy wszystkich korzyści, z których będziesz się cieszyć jako niepalący. Wyobraź sobie własną osobę w przyszłości oddalonej o np. sześć miesięcy. Pomyśl, jak wspaniale będziesz się czuł, gdy ktoś zaoferuje ci papierosa, a ty zupełnie spokojnie odpowiesz mu: „Nie, dziękuję”. Z pewnością możesz sobie wyobrazić, jak dumny będziesz ze swojej postawy i jak piękna to będzie chwila.

Kiedy zdasz sobie sprawę, że rzucenie palenia przynosi tyle korzyści, nie będzie ci przeszkadzała obecność innych palaczy lub sytuacja, która wcześniej popychała cię do sięgnięcia po papierosa. Najważniejszy jest fakt, aby zrozumieć różnicę między tym, do czego - według ciebie - papierosy są potrzebne (np. relaks), a tym, czym palenie papierosów faktycznie jest.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!