Ile węglowodanów powinniśmy spożywać?

Zdecydowałeś się na dietę? Na pewno zacząłeś od ograniczenia, a nawet całkowitego zrezygnowania z węglowodanów prostych. Zdaniem naukowców, to błąd. Nawet podczas odchudzania należy je spożywać. Sekretem jest ich ilość w codziennych posiłkach.

Zobacz film: "Czy warto ograniczyć węglowodany w diecie? Sprawdź, co na ten temat sądzi nasz ekspert"

1. Węglowodany są złe?

Większość diet odchudzających opiera się na niskiej zawartości węglowodanów. W teorii jest to dobry pomysł. Ich ograniczenie przyczynia się bowiem do spalania zapasów tłuszczów.

Zdaniem naukowców z University of Exeter Medical School przejście na dietę niskowęglowodanową skutkuje szybką utratą kilogramów. Ale nie zawsze. By proces odchudzania był efektywny, ilość węglowodanów musi być odpowiednia dla naszego wzrostu i obecnej wagi. W przeciwnym razie możemy sobie narobić więcej szkody niż pożytku.

Sprawdź również:

Podkręca metabolizm i przyspiesza spalanie tłuszczu. Smakuje obłędnie

2. Ile potrzebujemy?

Według Jima White'a, certyfikowanego dietetyka ze Stanów Zjednoczonych, ilość węglowodanów spożywanych w ciągu dnia jest bardzo ważna dla każdego z nas. I naprawdę przyczynia się do utraty wagi.

Tego samego zdania jest Polski Instytut Żywności i Żywienia. Zgodnie z jego zaleceniami, kobiety ważące ok. 55 kg powinny przyjmować ok. 275g węglowodanów dziennie. Mężczyźni o masie ok. 70 kg więcej – 350g na dobę.

Przeczytaj też:

Pomyliła aloes z toksyczną agawą. Wszystko rejestrowała kamera

Według wytycznych dietetycznych, powinny one stanowić nie mniej niż 55 proc. dziennego spożycia kalorii. Jesteś na diecie 2000 kcal? Spożywasz ok. 225g węglowodanów na dobę. Zgodnie z powyższymi zaleceniami – to za mało.

5 zdrowych produktów, które mają więcej węglowodanów niż chleb
5 zdrowych produktów, które mają więcej węglowodanów niż chleb [6 zdjęć]

Jeszcze nie tak dawno temu węglowodany były uważane za podstawę zdrowej diety, a następnie stały się...

zobacz galerię

Dietetycy apelują, że zbyt wiele osób decyduje się na dietę bez węglowodanów, białka i tłuszczów. W efekcie ich metabolizm zostaje spowolniony, a energia spada. Rezultatem jest pogorszenie się stanu zdrowia.

Węglowodany są potrzebne naszemu organizmowi. Znajdziemy je w makaronie, płatkach kukurydzianych, ryżu, ziemniakach, fasoli i owocach.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy