Jak być piękną?

Aby dobrze się prezentować, trzeba przede wszystkim o siebie dbać, choć dieta jest równie ważna jak pielęgnacja ciała. Istnieje dieta na piękną cerę, zdrowe włosy i mocne paznokcie, która jest zdrowa także dla całego organizmu, gdyż zawiera wiele witamin i minerałów. Warto stosować się do kilku porad żywieniowych, a to na pewno pomoże w utrzymaniu ładnego wyglądu oraz zdrowia.

1. Witaminy na cerę

Naturalne piękno
Naturalne piękno

Długotrwałym sposobem na piękno jest odpowiednia dieta i pielęgnacja ciała. Wymagają one czasu i wytrwałości,...

zobacz galerię

Witaminysą niezbędne dla naszego zdrowia, a ponadto są sprzymierzeńcami urody. Często ich niedobór powoduje groźne schorzenia, ale również negatywnie wpływa na nasz wygląd. Dlatego zadbaj, aby w twojej diecie znalazły się następujące witaminy na cerę:

Zobacz film: "Żywność light pod lupą dietetyka"

  • prowitamina A (beta-karoten) – działa pozytywnie na skórę, włosy i paznokcie, sprzyja regeneracji naskórka i utrzymuje odpowiedni poziom nawilżenia skóry; znajdziemy ją w marchewce, papryce, pomidorach, szpinaku, brokułach, wątróbce, maśle;
  • witamina E – wzmacnia naczynia krwionośne i odnawia lipidy międzykomórkowe, a także chroni nasz organizm przed wolnymi rodnikami; znajdziemy ją w takich produktach, jak: olej roślinny, margaryna, jaja, mąka pełnoziarnista, orzechy włoskie i ziemne, warzywa zielonolistne, marchew, migdały;
  • witamina B3 (niacyna, witamina PP) – odpowiada za dobrą kondycję włosów, poprawia ukrwienie skóry i jej ładny koloryt; znajduje się ona w drobiu, chudym mięsie, rybach, koprze włoskim, warzywach strączkowych, drożdżach, orzechach, migdałach, mleku, grzybach;
  • witamina B5 (kwas pantotenowy) – dzięki niej nasza skóra szybciej się regeneruje, a zdrowe włosy szybciej rosną; znajdziemy ją w wątróbce, rybach, borowikach, arbuzach, brokułach, pestkach słonecznika, serach pleśniowych, jajach;
  • witamina B6 – zapobiega wypadaniu włosów oraz jest odpowiedzialna za regulację funkcjonowania gruczołów łojowych; znajduje się w bananach, awokado, kapuście, kalafiorze, gruszkach, fasoli, ziemniakach, ziarnach zbóż, orzechach, drobiu, rybach;
  • witamina B9 – chroni naszą skórę przed wpływem czynników zewnętrznych oraz odpowiedzialna jest za regenerację komórek skóry; znajduje się w zielonych warzywach, wątróbce, bananach, ziarnach zbóż, tuńczyku.

2. Mikro- i makroelementy na piękną cerę

Do najważniejszych mikro- i makroelementów wpływających na stan skóry zaliczamy:

  • cynk – odpowiada za jędrność skóry i jej koloryt, niszczy działanie wolnych rodników, a jego niedobór powoduje łamliwość włosów i paznokci; znajduje się w owocach morza, rybach, drobiu, kaszach, fasoli, chlebie pełnoziarnistym;
  • magnez – przy dużym niedoborze wypadają włosy i łamią się paznokcie; znajduje się w takich produktach, jak: kakao, gorzka czekolada, razowe pieczywo, pestki dyni, orzechy włoskiche, jabłka, fasola, koperek;
  • miedź – uczestniczy w syntezie kolagenu i elastyny, które opóźniają starzenie skóry, ponadto bierze udział w procesach barwienia skóry i włosów; jej doskonałym źródłem są: otręby, wątróbka drobiowa, ser żółty, orzechy włoskie, awokado, kakao, groszek;
  • selen – chroni nasze komórki przed działaniem wolnych rodników, dzięki czemu opóźnia procesy starzenia się; znajdziemy go w brązowym ryżu, chudym mięsie, drobiu, rybach, owocach morza, orzechach, zbożach, pestkach dyni;
  • wapń – zapewnia zdrowie paznokci; znajduje się w odtłuszczonym mleku, jogurcie, półtłustych serach, rybach;
  • żelazo – z powodu jego niedoboru cera staje się poszarzała, wypadają włosy, a paznokcie stają się łamliwe; znajduje się w czerwonym mięsie, wątróbce, warzywach strączkowych i zielonolistnych;
  • białko jest niezastąpione przy budowie i odnowie komórek, wpływa również na napięcie skóry; znajduje się w chudym mięsie, rybach, jajach, warzywach strączkowych i nabiale.

Odpowiednia dieta na ładną cerę, włosy i paznokcie jest ważna dla każdej kobiety, która chce zachować piękny wygląd przez długie lata. Pamiętać należy również o wodzie, która ujędrnia i wypłukuje toksyny z organizmu, oraz o nienasyconych kwasach tłuszczowych, które nawilżają skórę i sprawiają, że staje się sprężysta i elastyczna. Warto pomyśleć o zmianie diety na taką, która zawiera wszystkie te elementy – czyli o diecie zróżnicowanej, pełnej witamin i minerałów.

spis treści
rozwiń
Następny artykuł: Dieta Perricone

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!