Jak ćwiczyć, aby schudnąć? - ćwiczenia odchudzające, dieta

Każdy wie, że w odchudzaniu najważniejsza jest dieta oraz aktywność fizyczna. Nie każdy jednak wie, jak ćwiczyć, żeby schudnąć. Często zdarza się, że z dnia na dzień zaczynamy forsowne ćwiczenia fizyczne, które porzucamy po kilku dniach. Bywa również tak, że źle dobieramy ćwiczenia i jesteśmy rozczarowani, bo nie widać po nich rezultatów. Aby skutecznie ćwiczyć, zapoznaj się z kilkoma dobrymi radami.

spis treści

1. Jak ćwiczyć, aby schudnąć? - ćwiczenia odchudzające

Istnieją różne ćwiczenia na odchudzanie, a jednym z najlepszych jest niewątpliwie pływanie. Podczas pływania poprawia się krążenie, a także ćwiczy się mięśnie, których na ogół nie używamy. Rozpocznij program pływania i odwiedzaj basen 3 razy w tygodniu – poczujesz się młoda i pełna energii.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny - codzienna aktywność"

Wybierz program ćwiczeń odchudzających, który będzie odpowiedni dla ciebie i dostosowany do twoich potrzeb. Wybieraj ćwiczenia i sporty, które naprawdę lubisz i staraj się je urozmaicać – dzięki temu się nimi nie znudzisz. Ćwicz w najbardziej odpowiadającej ci porze i w dogodnych warunkach.

Pływanie to tylko jedna z licznych form aktywności fizycznej spalająca kalorie. Pływanie spala ich co prawda bardzo dużo, ale jeżeli ktoś nie lubi pływać, to warto biegać, jeździć na rowerze czy skakać na skakance. Chodzi o to, abyśmy wykonywali ćwiczenia cardio, które mają na celu spalenie tkanki tłuszczowej.

Ćwiczenia ze sprzętem fitness w domu
Ćwiczenia ze sprzętem fitness w domu

Ćwiczenia w domu nie muszą być nudne. Wystarczy trochę silnej woli i chęci.

zobacz galerię

2. Skuteczne ćwiczenia aerobowe

Najwięcej czasu poświęcaj na ćwiczenia aerobowe. Pamiętaj, że to właśnie aerobik jest najlepszym sposobem na utratę zbędnych kilogramów. Dzięki niemu spalisz dużo kalorii w bardzo krótkim czasie – dużo więcej niż podczas ćwiczeń siłowych.

3. Efektywna częstotliwość ćwiczeń

Wykonując nawet proste ćwiczenia odchudzające uda ci się stracić na wadzę, o ile ćwiczenia będą wykonywane regularnie. Ćwicz co najmniej 30-45 minut dziennie, 4-5 dni w tygodniu. W zależności od twojej sprawności, możesz zacząć ćwiczyć z mniejszą częstotliwością, a z czasem ją zwiększać. Jeśli chcesz zrzucić dużo kilogramów, najlepsze będą ćwiczenia wykonywane codziennie.

4. Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwicz w sposób naturalny na co dzień. Włącz w swoje życie aktywność fizyczną, bez względu na to, gdzie jesteś. Staraj się więcej chodzić – idź okrężną drogą, a nie na skróty, zrezygnuj z dojazdów do pracy. Szukaj sobie wymówek, aby się trochę ruszyć z domu. Idź schodami, a nie jedź windą.

5. Jak ćwiczyć, aby schudnąć? - dieta

Podczas odchudzania się ważna jest dieta. Dobrze zbilansowana dieta, pozwala osiągnąć szybkie efekty. Bez odpowiedniej diety, nawet przy godzinach ćwiczeń na siłowni nie spalimy tkanki tłuszczowej. Dieta stanowi aż 70 proc. skuteczności podczas odchudzania. Należy jeść 5 posiłków dziennie, bogatych w warzywa, owoce, białko, tłuszcze i węglowodany oraz należy nawadniać organizm. Połączenie diety i treningów daje spektakularne efekty w szybkim czasie.

Musisz to wiedzieć

Jeśli wiesz już, jak ćwiczyć, żeby schudnąć, najważniejsze jest, aby znaleźć w sobie motywację. Pomyśl o tym, jak będziesz wyglądać, gdy zgubisz te kilka zbędnych kilogramów i wyobrażaj to sobie podczas ćwiczeń – to naprawdę pomaga.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy