Ćwiczenia z hantlami - ćwiczenia, jak trenować z hantlami, trening dla kobiet, zalety

Ćwiczenia z hantlami mogą przynieść korzyści każdemu, niezależnie od płci, wieku i kondycji fizycznej, a kluczem do tego jest odpowiednie dobranie hantli i rozplanowanie ćwiczeń. Także hantle dla kobiet mogą okazać się bardzo korzystne. Jeśli zastanawiasz się, jakimi ćwiczeniami wzmocnić mięśnie rąk, poniżej znajdziesz na to sposób. Dowiesz się, jak trenować hantlami w domu i jakie są zalety regularnego ćwiczenia mięśni.

Zobacz film: "Jak ćwiczyć ze sztangą?"

1. Ćwiczenia z hantlami - ćwiczenia

Jak zacząć ćwiczenia z hantlami? Na początek zaopatrz się w odpowiednie dla siebie hantle, jeśli decydujesz się na ćwiczenia z hantlami w domu. Drugim krokiem jest zaplanowanie ćwiczeń z hantlami: zarówno pod względem czasu, jaki możesz na nie poświęcić, jak i mięśni, które chcesz wzmocnić.

Pierwsze ćwiczenia z hantlami mogą zajmować ci 15-20 minut dwa razy w tygodniu.

Najważniejsza jest regularność i zwiększanie ilości ćwiczeń w miarę wzmacniania się mięśni. Możesz także rozpocząć ćwiczenia, rozplanowując je na pięć dni w tygodniu, a na weekend zaplanować odpoczynek. Polecamy także muzykę do treningu. Warto uprzyjemnić sobie ten czas ulubioną, dynamiczną muzyką. To pomoże „wdrożyć” się w plan treningowy z hantlami.

Ćwiczenia z hantlami na siłowni nie wymagają zakupu żadnego sprzętu, tylko zapisania się na siłownię. Polecamy najpierw przyjść na wizytę „kontrolną” i wykupić karnet na dłuższy czas dopiero po upewnieniu się, że wybrana przez ciebie siłownia jest w porządku. Zwróć uwagę na to, czy jest tam do dyspozycji trener. Będzie on mógł doradzić ci, jakie ćwiczenia z hantlami są najlepsze dla twojej sylwetki i pomóc w zaplanowaniu schematu ćwiczeń specjalnie dla ciebie.

Ćwiczenia, przez które możesz nabawić się bólu pleców. Czym je zastąpić?
Ćwiczenia, przez które możesz nabawić się bólu pleców. Czym je zastąpić? [5 zdjęć]

Ból pleców może z łatwością sprawić, że zrezygnujemy z aktywności fizycznej. Jednak każdy ekspert powie...

zobacz galerię

2. Ćwiczenia z hantlami - jak trenować z hantlami?

Ćwiczenia z hantlami wymagają przygotowania, dlatego na początek należy się rozgrzać. 10 - 15 minut ćwiczeń aerobowych i rozciągających powinno wystarczyć, aby ropocząć ćwiczenia z hantlami.

Ćwiczenia musisz rozpocząć od najlżejszych hantli, jakimi dysponujesz. Na początek spróbuj podnieść je 8 - 12 razy. Przerwa między seriami powinna wynosić 1 - 2 minuty, a następnie wykonać jeszcze 2-3 serie.

Ćwiczenia z hantlami powinniśmy wykonywać spokojnie. Ruchy nie powinny być energiczne, ponieważ hantle mogą nam wypaść z rąk. Ćwiczenia z hantlami wykonujemy spokojnie i dokładnie. Należy pamiętać o prawidłowym oddychaniu

Jeżeli podczs wykonywania ćwiczeń odczujemy ból bądź zmęczenie pozwólny sobie na przerwę. Ciało powinno być wyprostowane.

Po zakończeniu ćwiczeń z hantlami, powtórz ćwiczenia rozciągające z rozgrzewki.

Ćwiczenia z hantlami
Ćwiczenia z hantlami

Hantle są dodatkiem do ćwiczeń, wspomagają wzmacnianie mięśni wybranych partii ciała.

zobacz galerię

3. Ćwiczenia z hantlami - trening dla kobiet

Dość popularnym poglądem jest, że ćwiczenia z hantlami przeznaczone są wyłącznie dla mężczyzn. Nie jest to prawda. Regularne i odpowiednio dobrane ćwiczenia z hantlami mogą bardzo pomóc w rzeźbieniu kobiecego ciała. Taki trening nie spowoduje, że kobieca sylwetka zacznie przypominać mocno umięśnionego mężczyznę, a wręcz przeciwnie: spalony z ramion tłuszcz sprawi, że sylwetka się wysmukli.

Ćwiczenia z hantlami dla kobiet są bardzo różnorodne. Poniżej trzy przykładowe ćwiczenia z hantlami.

Weź dwa niewielkie hantle. Stań swobodnie w lekkim rozkroku, z rękami lekko ugiętymi w łokciach. Ręce powinny znajdować się przed udami, a hantle być równoległe do siebie. Robiąc wdech, unieś ręce na wysokość ramion, po czym na wydechu powoli je opuść. Powtórz 2 - 3 razy.

Weź dwa niewielkie hantle. Stań swobodnie, w lekkim rozkroku, z rękami opuszczonymi przed udami. Tym razem hantle powinny znajdować się w jednej linii. Razem z wdechem, podnieś ręce przed siebie na wysokość brody. Robiąc wydech, opuść je powoli do pozycji wyjściowej. Powtórz 2-3 razy. To ćwiczenie działa na mięśnie ramion, karku i górnej części pleców.

Weź dwa niewielkie hantle. Stań prosto, z rękami wzdłuż ciała. Łokcie powinny być blisko ciała. Na wdechu postaraj się zbliżyć oba hantle do ramion, zginając ręce w łokciach. Na wydechu opuść je z powrotem. Powtórz 2 - 3 razy. To ćwiczenie na bicepsy i ramiona.

ZOBACZ TAKŻE:

4. Ćwiczenia z hantlami - zalety

Ćwiczenia z hantlami mają wiele zalet dla każdego ćwiczącego:

  • tak jak wszystkie ćwiczenia siłowe, wzmacniają mięśnie i kształtują szczupłą sylwetkę;
  • wzmocnione mięśnie są mniej podatne na urazy i naciągnięcia;
  • ćwiczenia z hantlami wzmacniają nie tylko mięśnie, ale także kości, co zapobiega powstaniu osteoporozy;
  • aktywność fizyczna poprawia jakość snu i tym samym zwiększa ilość energii na cały dzień;
  • regularne ćwiczenia z hantlami połączone ze zbilansowaną dietą pomogą kontrolować ciśnienie i prawidłowy poziom cukru we krwi.

Jak trenować z hantlami? Jak widzisz, nie jest to trudne, a przynosi wiele korzyści. Ćwiczenia z hantlami to świetny sposób na spalenie zbędnych kalorii i poprawienie wyglądu. Polecamy hantle dla kobiet dbających o linię, jak i dla mężczyzn marzących o ładnie zarysowanych mięśniach.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy