Jak jeść i nie tyć?

Kilka kilogramów mniej bez wielkich wyrzeczeń: to możliwe! Jeżeli chcesz schudnąć, nie rezygnując ze smacznych posiłków, rozpocznij od dziś nowy program odchudzania. Najważniejsze to mieć na uwadze, żeby posiłki były lekkie i dobrze zrównoważone. Nie musisz rezygnować ze wszystkich przyjemności.

1. Odpowiednie pory posiłków

Oto, jak jeść i nie tyć. Po pierwsze zastanów się, czy rytm twoich posiłków jest odpowiedni. Dużo szybciej uda ci się zrzucić zbędne kilogramy, jeśli posiłki będą dobrze rozłożone w ciągu dnia. Dostosuj czas jedzenia do swojego trybu życia. Nie zapominaj o śniadaniu i przede wszystkim nie omijaj posiłków.

2. Co jeść podczas diety?

Jedz wszystko… albo prawie! Dbaj o różnorodność posiłków i jedz (prawie) wszystko, ale w odpowiednich ilościach, tak aby równoważyć ilość dostarczanych kalorii i substancji odżywczych.

Zobacz film: "Jak zdrowo jeść i tracić na wadze?"

Menu typowego dnia powinno zawierać:

  • Do każdego posiłku ryba lub chuda wędlina (lub ekwiwalent) ok. 100 g.
  • Co najmniej 3 odtłuszczone produkty mleczne (mleko, jogurt, chudy ser itd.).
  • Warzywa do woli (świeże, mrożone, konserwowe), w dowolnej postaci: surowe, gotowane lub w zupie.
  • 2 do 3 owoców dziennie (najlepiej te bogate w witaminę C: kiwi, cytrusy, mango).
  • Do każdego posiłku kromka chleba - 30 g (lub 3-4 łyżki stołowe płatków zbożowych bez dodatku cukru) albo 120 g ziemniaków, makaronu lub ryżu. - 10 g masła lub łyżka stołowa odtłuszczonej śmietany + łyżka stołowa oleju roślinnego.

3. Gotowanie bez tłuszczu

Dieta i odchudzanie zawsze opierają się na zasadzie: zredukuj do minimum ilość tłuszczu w kuchni. Używaj patelni teflonowych, mikrofalówki i garnka do gotowania na parze. Piecz w piekarniku bez dodatku tłuszczu i w folii do pieczenia. Przyprawiaj potrawy, używając ziół, przypraw, czosnku, szalotki, cebuli, soku z cytryny itd. Rób sosy na bazie oliwy z oliwek lub jogurtu naturalnego. Jeśli jesz poza domem, wybieraj mądrze. W stołówce czy restauracji zamawiaj mięso lub rybę z warzywami (bez sosu), jogurt i owoce. Jeżeli w pracy nie masz czasu na dłuższy lunch, przygotuj sobie wcześniej w domu sałatkę lub kanapkę (z małą ilością chleba i dużą porcją szynki lub innej chudej wędliny), do tego zjedz owoc i/lub jogurt.

4. Delektowanie się jedzeniem

Jak schudnąć, ale nie czuć głodu? Spróbuj jeść wolniej, dzięki temu szybciej poczujesz sytość i łatwiej będzie ci przestrzegać diety. Warto również pamiętać o tej zasadzie podczas świąt i innych okazji do obżarstwa: jedząc wolniej, możemy bardziej delektować się jedzeniem i, co ważniejsze, jemy mniej.

5. Picie wody

Pij co najmniej 1,5 litra wody dziennie, najlepiej między posiłkami. Wynikają z tego dwie główne korzyści: pozbywasz się toksyn i oczyszczasz organizm (ważne w czasie odchudzania) i unikasz zbędnych, pustych kalorii zawartych w napojach słodzonych i alkoholu.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!