Przejdź na WP

Jak kręcić hula-hop? – zasady, efekty, wybór

Jak kręcić hula-hop? Kręcenie hula-hop jest niezwykle proste. Hula-hop dostarcza ćwiczącemu sporej dawki zabawy, ale także pomaga modelować sylwetkę. Kręcenie hula-hop jest popularne wśród dzieci, ale także dorośli powinni dowiedzieć się, w jaki sposób może oddziaływać na figurę.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny - codzienna aktywność"

spis treści

1. Jak kręcić hula-hop? – zasady

Hula-hop, to przyrząd do ćwiczeń służący przede wszystkim mięśniom brzucha. Jest to zazwyczaj okrągła, plastikowa rura, czasami może być z wypustkami. Hula-hop może mieć różne rozmiary, dlatego każdy może używać koła do ćwiczeń. Odpowiednie hula-hop to takie, które po postawieniu będzie sięgało żeber.

Osoby początkujące nie powinny kupować hula-hop z wypustkami czy z dodatkowym obciążeniem. Najpierw należy się skupić na odpowiedniej technice ćwiczenia, a potem urozmaicać treningi.

Instrukcja, jak kręcić hula-hop:

  • koło umieszczany na wysokości talii;
  • wprawiamy biodra w ruch: delikatnie do przodu i do tyłu;
  • kolano lekko zgięte – stabilizują pozycję;
  • wzrok skupiony na jednym punkcie;
  • mięśnie brzucha mocno napięte.
Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej
Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej [6 zdjęć]

Oto lista ćwiczeń (w kolejności od najmniej do najbardziej efektywnych), podczas których spalisz najwięcej...

zobacz galerię

Trening z hula-hop powinien być systematyczny. Jeżeli zależy nam na nauce poprawnej techniki, to musimy ćwiczyć. Regularnie wykonywany trening z hula-hop doprowadzi nas do perfekcji. Należy ćwiczyć z hula-hop przynajmniej 30 minut każdego dnia. Taki trening pozwala na spalenie nawet 200 kalorii.

2. Jak kręcić hula-hop? – efekty

Jeżeli już wiemy, jak kręcić hula-hop, to warto zapoznać się z efektami, jakie możemy otrzymać, regularnie trenując.

  • Po pierwsze spalimy nadmiar tkanki tłuszczowejćwiczenia z hula-hop należą do ćwiczeń cardio, dlatego nastawione są na spalanie tkanki tłuszczowej. Podczas ich wykonywania męczymy się, w związku z czym efektywnie tracimy tłuszcz.
  • Modelujemy talię – regularny trening pozwala na wypracowanie idealnego cięcia w talii.
  • Wzmacniamy mięśnie – podczas treningów z hula-hop wzmacniamy dodatkowego nasze mięśnie.
  • Poprawiamy koordynację ruchową – ćwiczenie z hula-hop wymaga od nas skupienia i utrzymania poprawnej równowagi.

Jeżeli sztuka kręcenia jest opanowana teoretycznie, to warto przejść do praktyki i zaopatrzyć się w najodpowiedniejsze koło. Pierwsze hula-hop powinno być lekkie, tak abyśmy opanowali pierwsze ruchu. Na nim można uczyć się pierwszych ruchów. Jeżeli kręcenie hula-hop będzie nam wychodziło bardzo dobrze, wtedy możemy pokusić się o kupienie hula-hop z wypustkami lub po prostu większego hula-hop. Hula-hop z wypustkami dodatkowo masuje twoje ciało i pobudza do pracy układ krążenie.

3. Jak kręcić hula-hop? - wybór

Jeżeli chcesz jeszcze bardziej męczyć się podczas treningów z hula-hop, to kup koło o małej średnicy, żeby utrzymać koło na swoim ciele, musimy wykonywać jeszcze szybsze ruchy biodrami.

Można także tworzyć z hula-hop piękne widowisko. Kręcić hula-hop można różnymi częściami ciała i to nawet równocześnie. Za pomocą hula-hop można tworzyć sztukę, jednak, aby tego dokonać, należy zacząć od podstaw. Jak kręcić hula-hop? Wystarczy regularność i poświęcenia, a kręcenie hula-hop opanujemy w bardzo szybkim tempie.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy