Jak odchudzić uda – trening, dieta

Zbyt duża ilość tkanki tłuszczowej nie musi być zlokalizowana w jednym miejscu ciała, może się gromadzić w różnych jego częściach. U kobiet najczęściej są to uda, biodra i pośladki, a u mężczyzn brzuch. Oczywiście nie ma znaczenia, w którym miejscu jest tej tkanki najwięcej może to stanowić problem estetyczny zwłaszcza, jeśli zbędna masa ciała nie jest rozłożona proporcjonalnie. Zatem, jaki wysiłek fizyczny należy podjąć, by odchudzić uda? Jaki trening będzie najodpowiedniejszy: trening siłowy, a może trening aerobowy?

1. Jak odchudzić uda – trening

Jak odchudzić uda? Jest to pytanie bardzo często zadawane przez kobiety, którą chcą pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej w domowych warunkach. Trenerzy zgodnie twierdzą, że odpowiedź na pytanie: jak odchudzić uda nie jest wcale taka oczywista. Ponieważ nadmiar tłuszczu z okolic ud i brzucha jest bardzo trudny do likwidacji zwłaszcza w przypadku, gdy ćwiczenia są źle dobrane czy też niewłaściwie wykonywane.

Zobacz film: "Ćwiczenia na zgrabne uda"

Bardzo ważna jest wiedza na temat roli niektórych hormonów, które regulują nie tylko proces spalania kalorii, ale również odkładania dodatkowego tłuszczu w organizmie. Dla przykładu leptyna, insulina, kortyzol czy glukagon można kontrolować poprzez właściwie dobraną dietę, a także adekwatną do założonego celu aktywność fizyczną. Dlatego przy pytaniu jak odchudzić uda należy zacząć od analizy trybu życia.

Dobrym rozwiązaniem mogą być specjalistyczne zabiegi pielęgnacyjne, które pomogą zlikwidować nie tylko zbędną tkankę tłuszczową, ale też i cellulitu. W niektórych przypadkach, gdy niewiadomo jak odchudzić uda, ponieważ są masywne i nieproporcjonalnie otłuszczone w porównaniu z innymi częściami ciała trener może zasugerować wykonanie badania poziomu hormonów.

Produkty, które powodują cellulit. Sprawdź, co warto wyeliminować ze swojej diety
Produkty, które powodują cellulit. Sprawdź, co warto wyeliminować ze swojej diety [5 zdjęć]

Nienawidzimy go. To prawdziwa zmora wielu kobiet. Pojawia się nie wiadomo skąd i szpeci naszą skórę....

zobacz galerię

Jak odchudzić uda? Na początku bardzo ważne jest wybranie rodzaju treningu przykładowo trening aerobowy redukuje tłuszcz, trening siłowy wpływa na ukształtowanie mięśni. Oczywiście nie tylko regularny trening ma znaczenie na to jak odchudzić uda wpływ będzie miała także odpowiednio zbilansowana dieta.

Musisz to wiedzieć

2. Jak odchudzić uda – dieta

Przy problemie jak odchudzić uda bardzo ważne jest, aby pamiętać nie tylko o systematycznym wykonywaniu ćwiczeń, ale także o odpowiednich zasadach żywieniowych. Przede wszystkim wszystkie spożywane posiłki muszą być regularne przynajmniej 4 – 5 razy dziennie, ostatni posiłek powinien być zjedzony na około 3 godziny przed snem.

Kolacja powinna być lekko strawna, nie należy na noc jeść nic tłustego i słodkiego. Nie trzeba odmawiać sobie mięsa, ale powinno być chude. W jadłospisie powinny znaleźć się tłuste ryby, ponieważ są bogate w kwasy omega 3, które wpływają na przyspieszenie spalania tkanki tłuszczowej. Oczywiście zastanawiając się jak odchudzić uda nie wolno o zapominać o dużej ilości owoców i warzyw w diecie.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.