Trwa ładowanie...
Przejdź na WP

Jak robić brzuszki? - technika, zawartość, popełnianie błędy

Jak robić brzuszki? Wszystko zależy od tego, jakie brzuszki wykonujemy. Każdy rodzaj brzuszków różni się od siebie, dlatego ich wykonywanie również będzie polegało na czymś innym. Robienie brzuszków wzmacnia mięśnie brzucha, jednak mało kto wie, że samo robienie brzuszków nie spali tkanki tłuszczowej. Jak zatem wykonywać brzuszki i jakie są zalety z ich wykonywania?

Zobacz film: "Wpływ sportu na zdrowie"

spis treści

1. Jak robić brzuszki? - technika

Jak robić brzuszki? To pytanie od razu przywodzi na myśl klasyczne brzuszki, polegające na spięciach brzucha z lekko uniesioną klatką piersiową, a mało kto wie, że brzuszków jest kilka rodzajów i można je wykonywać nawet na stojąco.

Technika wykonywanie brzuszków nie jest skomplikowana. Należy położyć się na twardym podłożu. Zgiąć nogi w kolanach i podkurczyć stopy. Dłonie umieszczamy za uszami, mogą ich delikatnie dotykać, jednak nie łapiemy się za szyje czy za głowę, tylko delikatnie dotykamy. Łokcie powinny być maksymalnie rozszerzone. Głowa patrzy przed siebie, nie na boki, ani w dół. Kręgosłup powinien być prosty, a głowa musi stanowić jego przedłużenie. Odcinek lędźwiowy pleców powinien być przytwierdzony do podłoża, a mięśnie brzucha mocno napięte. To jest pozycja wyjściowa do wykonywania brzuszków.

Z tej pozycji unosimy lekko łopatki, wypuszczając powietrze. Wracając w dół, nabieramy powietrza i czynność powtarzamy. Jak zrobić brzuszki skośne? Musimy przyjąć pozycję wyjściową. Z tej pozycji ciągniemy prawy łokieć do lewego kolana i na odwrót, pamiętając o wydechu oraz o przytwierdzeniu odcinka lędźwiowego. Brzuszki skośne są bardzo istotne w pracy nad mięśniami brzucha, ponieważ bez nich sylwetka będzie niepełna.

Wyżej wymienione brzuszki (proste i skośne) są najprostszymi z możliwych. Istnieje jeszcze wiele rodzajów brzuszków, np., brzuszki na piłce, na ławeczce czy z obciążeniem.

2. Jak zrobić brzuszki? - zasady

Ważne jest, aby zdać sobie sprawę z tego, że samo wykonywanie brzuszków nie wyrzeźbi widocznego kaloryfera, owszem będzie on gotowy, ale pod warstwą tłuszczu. Należy stosować się do odpowiedniej diety, która będzie stanowiła podstawę odchudzania. Prawidłowo zbilansowana dieta powinna stanowić najważniejszy punkt i być punktem wyjścia podczas uprawiania każdej aktywności fizycznej.

Bardzo ważne i przydatne podczas rzeźbienia mięśni brzucha będą także ćwiczenia cardio. W tym celu można biegać, skakać na skakance czy ćwiczyć na orbitreku, minimum 30 minut trzy razy w tygodniu. Bardzo dobrym wyborem będzie wykonywanie treningu interwałowego, który spala kalorie również po ćwiczeniach.

3. Jak zrobić brzuszki? - popełniane błędy

Nieumiejętne wykonywanie brzuszków może nie wyjść nam do końca na dobre i powodować bóle, a nawet urazy. Najczęstsze błędy w trakcie wykonywania brzuszków:

  • ciągnięcie szyi rękoma;
  • zbyt bliska pozycja łokci względem siebie;
  • nienapięte mięśnie brzucha;
  • niestabilna pozycja ciała;
  • odrywanie pleców od podłoża;
  • nieoddychanie podczas ćwiczenia.

Kiedy już wiesz, jak zrobić brzuszku, pamiętaj o technice i regularności ćwiczeń, a efekty zauważysz bardzo szybko.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy