Co zyskujesz, ćwicząc?

Osoby o pięknie ukształtowanej sylwetce mają duże powodzenie u płci przeciwnej. Wysportowane ciało i smukła sylwetka przyciągają uwagę i są bardzo seksowne. Na tym nie kończą się jednak korzyści związane z posiadaniem atletycznej sylwetki. Ostatnie badania naukowe wykazały bowiem, że osoby o dobrze wypracowanych mięśniach są mniej podatne na cukrzycę typu 2. Naukowcy wykazali, że większa masa mięśniowa znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo rozwoju choroby.

Masa mięśniowa a ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2

Wyniki badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego wykazały, że rozbudowa masy mięśniowej zmniejsza prawdopodobieństwo rozwoju odporności insulinowej, która prowadzi do rozwoju cukrzycy typu 2. Takie odkrycie podkreśla rolę pracy nad formą i budowaniem mięśni w utrzymaniu zdrowia. Jest to dobra wiadomość dla pacjentów z nadwagą, którzy mimo problemu z pozbyciem się nadmiernych kilogramów, mogą liczyć na polepszenie stanu zdrowia dzięki ingerencji w tempo metabolizmu.

Wysiłek fizyczny a endorfiny

Mimo iż wcześniejsze badania wykazały zależność między bardzo małą masą mięśniową a zwiększonym ryzykiem odporności insulinowej, do tej pory nie było pewności, czy rozbudowa mięśni rzeczywiście reguluje poziom glukozy we krwi. Podczas badań naukowcy przeanalizowali dane dotyczące masy mięśniowej, odporności insulinowej oraz problemów z przemianą glukozy zebrane wśród 13 tys. osób powyżej 20 lat. Okazało się, że osoby z wyższą masą mięśniową były bardziej wrażliwe na insulinę, a także mniej podatne na stan przedcukrzycowy i cukrzycę.

Korzyści z ćwiczeń

Seksowne i smukłe ciało to niejedyny plus ćwiczeń fizycznych. Naukowcy wykazali, że rozbudowa masy mięśniowej obniża ryzyko wystąpienia cukrzycy.

Otyłość a cukrzyca

W związku z międzynarodową epidemią otyłości zwiększa się liczba osób chorujących na cukrzycę typu 2. Taki wzrost zachorowań na cukrzycę niesie za sobą zwiększone ryzyko powikłań sercowo-naczyniowych. Jednym z najczęstszych czynników przyczyniających się do rozwoju choroby jest odporność insulinowa, która może powodować zwiększenie poziomu glukozy we krwi.

Naglący problem otyłości doprowadził do rozpoznania potrzeby liczenia kalorii oraz walki ze zbędnymi kilogramami. Nowe badania udowodniły, że kontrola wagi nie jest jedynym czynnikiem poprawiającym metabolizm. Oprócz zwracania uwagi na indeks masy ciała BMI powinno się także monitorować masę mięśniową. Potrzebne są dodatkowe badania, które wskażą na rodzaj i natężenie ćwiczeń niezbędnych dla zwiększenia wrażliwości na insulinę oraz przemiany glukozy u osób ze zwiększonym ryzykiem zachorowania na cukrzycę.

Wyniki badań sugerują, że starając się o dobre zdrowie, powinniśmy pamiętać nie tylko o odpowiedniej diecie oraz regularnych ćwiczeniach kardio, ale także o rozbudowie masy mięśniowej. Pamiętaj: umięśnione ciało chroni przed zachorowaniem na cukrzycę.

Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Ćwiczenia - rodzaje, step
najnowsze pytania

DYSKUSJE NA FORUM

Pomocni lekarze

Artykuły Ćwiczenia - rodzaje, step
Pilates - czym jest, zalety, technika ćwiczeń, rodzaje ćwiczeń

Wpływ pilates na sylwetkę

Wpływ pilates na sylwetkę

więcej kilogramów, ćwicząc pilates, należy zwrócić uwagę na to, co możemy zmodyfikować w treningu, by skuteczniej schudnąć.

Zdrowie

Korzyści z porannego wstawania

Korzyści z porannego wstawania

Mniejsze korki w drodze do pracy Wstając wcześnie rano, masz szansę na uniknięcie największych korków. Szybki dojazd do pracy sprawia, że zyskujesz

Emocje

Jak uprościć sobie życie?

Jak uprościć sobie życie?

rzeczy, po czym odwiedź ulubione sklepy internetowe. Zamawiając przedmioty przez Internet, masz możliwość porównania cen i zyskujesz czas na ciekawsze

Jak osiągnąć rozkosz?

Poznaj zaskakujący wpływ orgazmu na zdrowie

Poznaj zaskakujący wpływ orgazmu na zdrowie

. Możesz cieszyć się bardziej intensywnymi i dłuższymi orgazmami, ćwicząc mięśnie Kegla oraz regularnie uprawiając seks. Co więcej, wzmocnienie przepony

Ból kręgosłupa - rodzaje, przyczyny, leczenie, domowe sposoby na ból kręgosłupa

Ćwiczenia na mięśnie głębokie (WIDEO)

Ćwiczenia na mięśnie głębokie (WIDEO) Odtwórz wideo

i kręgosłupa. Niestety, większość ćwiczących osób zapomina o tych mięśniach. Ćwicząc na przyrządach doktora Wolfa, można w znaczący sposób kontrolować pracę

Ciąża i dziecko

Odchudzający napój - działa, gdy śpisz

Odchudzający napój - działa, gdy śpisz

w walce z nadwagą. Ułatwiają trawienie i pomagają w usuwaniu toksyn z organizmu. Dzięki nim napój zyskuje orzeźwiający smak. Przeczytaj (...) . Dawka soku z cytryny wypłukuje szkodliwe substancje, dzięki czemu czujemy się lżejsi...

Odchudzanie

Które gwiazdy schudły najwięcej?

Które gwiazdy schudły najwięcej?

się z kanapy. Ćwicząc regularnie po 6 dni w tygodniu, aktor zgubił ponad 45 kg! 50 Cent Szokujący spadek wagi rapera w 2010 roku spowodowany był rolą

Ćwiczenia - rodzaje, step

9 problemów zdrowotnych, które możesz rozwiązać, ćwicząc

9 problemów zdrowotnych, które możesz rozwiązać, ćwicząc

Słabsza pamięć Ćwiczenia fizyczne stymulują przepływ krwi do mózgu, poprawiając stan całego układu sercowo-naczyniowego. Pobudzają również wzrost i rozwój komórek w mózgu, zwłaszcza w obszarach odpowiedzialnych za sterowanie pamięcią oraz procesy poznawcze....