Kalorie w jabłku - właściwości odżywcze, polifenole

O tym, że warto jeść jabłka już od dawna przekonują lekarze i dietetycy. Szczególnie często wymienianą zaletą jest liczba kalorii w jabłku.

spis treści

Zobacz film: "Jedzenie, które pomoże zatrzymać młodość"

1. Kalorie w jabłku - właściwości odżywcze

Warto wiedzieć, że kaloryczność jabłka jest uwarunkowana przez jego masę. Duże jabłko ważące 180 gram posiada około 94 kalorie. Takie zaś, które mieści się w dłoni ma tylko 36 kalorii.

Kalorii w jabłku jest na tyle mało, że z pewnością nie zaburzy ono jakości naszego codziennego menu. Najlepsze właściwości jabłka znajdziemy w miąższu i skórce. Znajduje się tam między innymi błonnik rozpuszczalny, błonnik nierozpuszczalny, a także polifenole i przeciwutleniacze.

Jednocześnie substancje te oddziałują na siebie nawzajem wzmacniając dobroczynne działanie jabłka. Ponadto w jabłku znajdują się fito związki wzmacniające pracę układu pokarmowego.

Nie wszyscy wiedzą, że owoc możemy spożywać w całości, co nie wpływa na kaloryczność jabłka. Jabłko ze skórką znakomicie wpływa na procesy przemiany materii. Wywołuje skurcze jelit poprawiające znacznie wydalanie mas kałowych. W miąższu zawarte są pektyny. Wspólne oddziaływanie na siebie substancji aktywnych sprawia, że procesy wypróżniania przebiegają precyzyjniej.

W związku z tym kontakt toksycznych substancji z tkanką jest dosyć krótki. Można śmiało powiedzieć, że regularne spożywanie jabłek wykazuje działanie przeciwnowotworowe w zakresie raka jelita grubego.

10 powodów, dla których warto jeść jabłko każdego dnia
10 powodów, dla których warto jeść jabłko każdego dnia [10 zdjęć]

W jabłku znajduje się duże stężenie błonnika, który może obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi. Tym...

zobacz galerię

Właściwości odżywcze jabłek bazują przede wszystkim na optymalnej zawartości, który reguluje również poziom cholesterolu we krwi. Zły cholesterol usuwany jest z masami kałowymi.

Błonnik w jabłkach to także znakomita pożywka dla bakterii pro biotycznych. Dzięki jabłkom dobroczynne bakterie pro biotyczne rozmnażają się i tym samym wzmacniają odporność całego organizmu.

Bardzo wielu osób ma problemy z nieregularnym oddawaniem stolca. Dobra kondycja jelit wpływa pozytywnie na ogólne samopoczucie. Regularne spożywanie jabłek to także regulacja poziomu cukru we krwi, a co za tym idzie mniejsze ryzyko zachorowania na cukrzycę typu drugiego.

Przeczytaj także

2. Kalorie w jabłku - polifenole

Niskokaloryczne jabłko jest również źródłem cennych polifenoli – głównie flawonu kwercetyny. Jeżeli chcesz zachować młodość, jędrną skórę i spowolnić procesy starzenia – spożywaj regularnie jabłka. Polifenole charakteryzują się aktywnością antyoksydacyjną. Jednocześnie hamują agregację płytek krwi, oczyszczają organizm z toksyn i posiadają właściwość przeciwmiażdżycową.

Polifenole zawarte w jabłkach chronią komórki i przeciwdziałają stresowi. Ponadto polifenole zawarte w jabłkach chronią układ krążenia. Dzieje się to przez ich przeciwzapalne działanie. Kwercetyna działa pozytywnie na witaminy przeciwutleniające. W ten sposób zapobiega ich rozkładowi. Tym samym poprawia prawidłowe funkcjonowanie naczyń krwionośnych. Polifenole chronią także przed powstaniem zaćmy, działają przeciwalergicznie i mają działanie odkwaszające organizm.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy