Przejdź na WP

Kampania "Zdrowy jak Polak". Rozpoczyna się walka o zdrowie Polaków

Zachęcenie Polaków do zdrowego stylu życia i zbilansowanej diety nie jest prostym zadaniem, jednak podjął się go Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny, który wraz z partnerami takimi jak Lidl Polska czy Coca-Cola, rozpoczął kampanię edukacyjną "Zdrowy jak Polak".

Zobacz film: "Jagnięcina. Mięso niedoceniane przez Polaków"

1. Zdrowy jak Polak – ogólnopolska akcja edukacyjna

Startuje kolejna kampania edukacyjna, która ma na celu zachęcić Polaków do zdrowego trybu życia i pokazać, że zdrowie i dobre samopoczucie w dużym stopniu zależne są od codziennych wyborów.

Kampania zachęca każdego do podjęcia choćby minimalnego wysiłku, by wdrożyć w swoje życie małe zmiany, które zaowocują w przyszłości.

Organizatorem akcji jest Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny, który zaprosił do współpracy partnerów takich jak Lidl czy Coca-Cola. Na Forum Ekonomicznym w Krynicy zaproszeni goście rozmawiali na temat promocji zdrowego stylu życia.

"Bardzo cieszymy się mogąc dołączyć do kampanii "Zdrowy jak Polak". Zrównoważona dieta jest niezwykle ważna, dlatego chcemy pomóc naszym konsumentom spożywać mniej cukru. Dlatego podejmujemy szereg działań od edukacji i znakowania etykiet, poprzez zmiany receptur, aż po wprowadzanie produktów w wariantach zero oraz w nowych kategoriach" – mówiła Anna Solarek, dyrektor ds. korporacyjnych w Coca-Cola Poland Services.

Najczęstsze choroby Polaków
Najczęstsze choroby Polaków [30 zdjęć]

Przygotowaliśmy ranking najpopularniejszych chorób dotykających naszych rodaków. Niektóre dane statystyczne...

zobacz galerię

Członek zarządu Lidl Polska, Piotr Rogowski, także zapewnił, że w produktach marki własnej Lidl zobowiązał się zmniejszyć ilość cukru i soli:

"Jako Lidl Polska czujemy się odpowiedzialni za nasze produkty oraz wybory zakupowe Polaków, dlatego z chęcią wspieramy tę kampanię. Stale pracujemy nad wysoką jakością naszego asortymentu oraz angażujemy się w kampanie edukacyjne na temat zdrowego żywienia. Ponadto podejmujemy zobowiązania – m.in. dotyczące redukcji dodanej soli i cukru z produktów marek własnych o 20 proc. do 2025 roku".

Zgodnie z raportem WHO "zdrowie publiczne" to zorganizowany wysiłek społeczny, realizowany głównie przez wspólne działania instytucji publicznych, którego celem jest polepszenie, promocja, ochrona i przywracanie zdrowia ludności.

Co konkretnie proponują twórcy kampanii, poza walką o produkty lepszej jakości?

Została uruchomiona platforma internetowa, gdzie każdy znajdzie porady i informacje pomocne w codziennych świadomych wyborach, które pomogą żyć zdrowiej i docenić choćby małe zmiany w życiu codziennym. Na stronie znajdują się informację o aktywności fizycznej, roli snu, dobrych produktach spożywczych, skurczach mięśni i dietach.

2. Zdrowie Polaków

Z badań CBOS wynika, że zdrowie dla Polaków jest bardzo ważne i wymieniane przez nas jako druga najważniejsza wartość, zaraz po rodzinie. Jednak tylko 55 proc. Polaków określa swoje zdrowie jako co najmniej dobre.

Kampania Zdrowy jak Polak
Kampania Zdrowy jak Polak (iStock)

Aż 70 proc. nie realizuje regularnych badań profilaktycznych, a 40 proc. w przypadku choroby szuka informacji w internecie, zamiast udać się do lekarza.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy