Koktajl jagodowy

Owocowe koktajle często są określane mianem bomb witaminowych. I jest w tym dużo prawdy - dostarczają również związków mineralnych, antyoksydantów, białka. Czarne jagody to jedne z najzdrowszych owoców na świecie. Są źródłem potasu, wapnia, fosforu, żelaza czy magnezu oraz silnych przeciwutleniaczy. Warto wykorzystać sezon i jeść je jak najczęściej - na przykład w formie smacznego i zdrowego koktajlu.

Składniki:

Zobacz film: "Jak rozpoznać warzywa i owoce dobrej jakości?"

Przygotowanie:

Jagody zmiksuj z sokiem cytrynowym i listkami mięty. Dodaj miód. Ilość słodziku jest uzależniona od smaku owoców i osobistych preferencji. Dolej zimne mleko, ponownie dokładnie zmiksuj. Podawaj bezpośrednio po przygotowaniu. Można ozdobić listkiem mięty i kilkoma owocami jagody.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 135,4kcal
Białka 6,3 g
Węglowodany 19,31 g
Tłuszcze 3,88 g
Błonnik 1,03 g

Komentarz dietetyka:

Sok ze świeżych jagód ma działanie antynowotworowe oraz pomaga w leczeniu biegunek. Poza tym leśne owoce zawierają substancje pozytywnie wpływające na narząd wzroku. Są polecane osobom z chorobami oczu. Zawierają również pektyny, kwasy organiczne oraz potas, przez co wspomagają pracę układu krążenia. Dlatego warto sięgać po każdy jagodowy przepis – dla smaku i dla zdrowotności.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!