Kourtney Kardashian podzieliła się z fanami swoimi sposobami na unikanie cukru

Kourtney Kardashian stara się trzymać bardzo zdrową dietę, co oznacza, że spożywanie cukru jest w jej przypadku niedopuszczalne.

"Zawsze staram się unikać cukru, szczególnie cukru rafinowanego, z bardzo wielu powodów" – napisała gwiazda "Keeping Up with the Kardashians" (37 lat) na swojej stronie internetowej.

"Po pierwsze, cukier jest uzależniający i zauważyłam, że gdy go jem, to po prostu muszę go stale dostarczać. Cukier nie wesprze cię, kiedy rzeczywiście potrzebujesz energii, jak na przykład w czasie treningu. Ponadto, gdy jem cukier, mam wrażenie, że cellulit wydaje się bardziej widoczny".

Jest wiele sposobów na ograniczenie spożycia cukrów w codziennej diecie. Kardashianka, aby unikać cukru, zaleca m.in. wyeliminowanie z diety napojów gazowanych.

Kourtney Kardashian opowiedziała, w jaki sposób ogranicza spożycie cukru w swojej diecie
Kourtney Kardashian opowiedziała, w jaki sposób ogranicza spożycie cukru w swojej diecie

"Ja nie piję napojów gazowanych - nigdy" - mówi. "Piję mnóstwo wody w ciągu dnia, ale też wypijam szklankę wody wymieszaną z 2 łyżkami octu jabłkowego dwa razy dziennie (rano i wieczorem)".

Kourtney dodaje również, że należy uważać, gdy chcemy się napić alkoholu. Według niej warto poświęcić dłuższą chwilę na wybór odpowiedniego rodzaju napoju alkoholowego, gdy mamy na niego ochotę.

"Drinki są często mieszane z sokiem lub napojem - nie tylko bogatym w kalorie, ale także cukier" - pisze Kardashian.

7 oznak, że w twojej diecie znajduje się za dużo cukru
7 oznak, że w twojej diecie znajduje się za dużo cukru [7 zdjęć]

Badania potwierdzają fakt nasilenia się trądziku wskutek nadużywania cukru. Dieta, która jest bogata...

zobacz galerię

"Niezależnie od tego, ile planujesz wypić, zawartość cukru w drinkach jest często przyczyną złego samopoczucia następnego dnia. Kiedy piję, wybieram tequilę z lodem, piwo lub wino. Jeśli chcemy wyeliminować cukier z diety, dobrze jest wiedzieć, że wino różowe zwykle ma mniej cukru niż czerwone lub białe".

Wreszcie Kardashianka poleca, aby robić własny sos sałatkowy.

"Sosy sałatkowe kupione w sklepie mogą być potajemnie pełne cukru" - mówi. "Dowiedziałam się, jak zrobić mój własny sos (co okazało się wyjątkowo łatwe!) i łączę go z garścią sałat, robię to regularnie i uwielbiam to. Jeśli masz naprawdę dobry przepis na domowy sos sałatkowy, zapragniesz jeść sałatki co dzień!"

ZOBACZ TAKŻE:

Choć wielu ludzi unika cukru, to pełni on istotną funkcję w organizmie człowieka. Jest to źródło energii dla naszego mózgu i mięśni. Odpowiada za metabolizm tłuszczów oraz buduje struktury komórkowe.

Należy jednak pamiętać, że istotna jest jakość produktów zawierających cukier. W powszechnym stwierdzeniu, że cukier to biała śmierć jest wiele prawdy i dlatego powinniśmy unikać zwykłego białego cukru.

Popularny cukier jest przyczyną próchnicy, otyłości i nadwagi, a także może prowadzić do cukrzycy i chorób serca.

Cukier jest również najbardziej uzależniającą substancją zaraz po alkoholu i papierosach.

Najistotniejszą rolę w diecie odgrywają cukry złożone. Dobre cukry to takie o niskim indeksie glikemicznym, czyli poniżej 60, a takie możemy znaleźć w orzechach, owocach, pieczywie razowym i pełnoziarnistym, kaszy, brązowym ryżu i roślinach strączkowych.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy