Lazania z pomidorami

Ten przepis to pomysł na dietetyczne i bardzo zdrowe wydanie lazanii. Jarmuż to niezwykle pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i właściwości przeciwzapalne. Jest bogatym źródłem beta-karotenu, witaminy K, witamin z grupy B, witaminy E, luteiny, zeaksantyny, a także wapnia. Dzięki obecności sulforanu jest polecany w diecie antyrakowej. Pod względem zawartości witamin C jest na trzecim miejscu wśród warzyw (zaraz po papryce i natce pietruszki) więc korzyść z jego spożycia odniosą osoby o niskiej odporności na infekcje. I co ciekawe, choć jarmuż jest kapustą to zalicza się do warzyw lekko strawnych więc potrawę tą bez przeszkód mogą jeść nawet dzieci i osoby starsze.

Składniki (na 4 porcje)

Zobacz film: "Jak ograniczyć węglowodany w diecie?"

  • 400 g jarmużu,
  • 8 płatów lazanii,
  • 1 duże opakowanie mozzarelli,
  • 1 puszka pomidorów bez skórki,
  • pęczek świeżego tymianku.

Sposób przygotowania

W garnku zagotować osoloną wodę z odrobiną oliwy. Wrzucić do niej płaty lazanii na około trzy minuty. Wyjąć i ułożyć na papierze kuchennym, aby obeschły. Liście jarmużu opłukać i usunąć z nich grubsze żyłki. Ułożyć na sicie, by obciekły z nadmiaru wody. Tymianek opłukać i osuszyć. Na patelni rozgrzać łyżkę oliwy. (Można wrzucić posiekane dwa ząbki czosnku.) Dodać pomidory, sól oraz pieprz i dusić, aż sos lekko zgęstnieje.

Doprawić posiekanym tymiankiem. Kulki mozzarelli odsączyć i pokroić w plastry. Formę do zapiekania wysmarować oliwą i układać na przemian makaron, sos, posiekany jarmuż i mozzarellę, pilnując, aby spodnią warstwę stanowiły płaty ciasta, a wierzchnią ser posypany tymiankiem. Zapiekankę włożyć do piekarnika nagrzanego do 200ºC i piec ok. 40 minut. Potrawa zawiera minerały niezbędne dla kości.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 567,5 kcal
Białko 29,7 g
Tłuszcze 14,85 g
Cholesterol 74,5 mg
Węglowodany 84,75 g
Błonnik 7 g
Witamina C 131,5 mg
Witamina A 1112,5 j.m

Komentarz

Wśród składników dania jest mozzarella, czyli niskotłuszczowy ser pełen wapnia i białka, pomidory bogate w potas i pożywny makaron o niskim indeksie glikemicznym. Wszystko razem stanowi idealny pomysł na obiad lub ciepłą kolację dla całej rodziny.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy