Masaże dla zdrowia i urody

spis treści
rozwiń

W cywilizacjach orientalnych człowiek od zawsze stosował masaże, jako najlepszy sposób na pozbycie się napięć fizycznych, mięśniowych i nerwowych. Na zachodzie natomiast potrzeba było wielu wieków, żeby doceniono w końcu zbawienne skutki tego zabiegu.

1. Zalety masażu

Od kilku lat masaże są już dostępne we wszelkiego rodzaju salonach piękności i spa, a ich różnorodność zwiększa się z roku na rok. Masaż jest prawdziwym prezentem dla naszego organizmu. Oprócz całkowitego rozluźnienia, daje również realne korzyści dla ciała. W zależności od typu masażu, efekt zabiegów może być uspokajający lub wzmacniający. Masaż usprawnia również drenaż tkanek i, stymulując głębokie warstwy tkanek, pobudza krążenie płynów – limfy i krwi – co prowadzi do rozluźnienia mięśni oraz wspomaga zwalczanie cellulitu.

Zobacz film: "Czy warto inwestować w suplementy upiększające?"

2. Techniki masażu

W zależności od części ciała, zamierzonego efektu oraz przebiegu masażu mamy do dyspozycji różne techniki. Oto mały przegląd podstawowych gestów.

  • Głaskanie - jak sama nazwa wskazuje jest to technika bardzo delikatna, która polega na przesuwaniu po ciele otwartą dłonią. Dłonie ślizgają się po powierzchni skóry, kreśląc linie. Głaskanie jest techniką bardzo relaksującą, idealną na początek masażu, przygotowuje ciało do masażu właściwego. Może być również wykonywane pomiędzy poszczególnymi etapami masażu.
  • Ugniatanie - ugniatanie polega na dosyć mocnym uciskaniu poszczególnych partii ciała. W czasie ugniatania dłonie nie ślizgają się po skórze, lecz zdecydowanie chwytają mięśnie i odciągają do góry, a następnie dociskają je do ciała. Technika ta pozwala na dotarcie do głęboko położonych tkanek, co usprawnia przepływ krwi i limfy. Ugniatanie likwiduje również sztywność mięśni, zmęczenie oraz napięcie. Nie należy stosować tej techniki na słabo umięśnionych partiach ciała.
  • Wyciskanie - wyciskanie polega na stymulacji – kciukiem, dłonią, łokciem lub kolanem – punktów witalnych lub konkretnych partii mięśni. Ta technika jest najczęściej stosowana w masażach azjatyckich, a jej celem jest przywrócenie równowagi energii witalnej w organizmie.
  • Oklepywanie - ten ruch polega na szybkim, energicznym i zdecydowanym poklepywaniu ciała dłonią lub końcami palców. Obie dłonie wykonują te ruchy jednocześnie lub naprzemiennie. Technika ta pozwala na rozluźnienie mięśni, usprawnienie krążenia i przywraca witalność całemu ciału.
  • Lekkie oklepywanie - jest to wersja light poprzedniej techniki i polega na regularnym i zdecydowanym poklepywaniu mięśni dłonią lub końcami palców. Ruch musi być szybki i energiczny, co pobudza krążenie krwi i wzmacnia tkankę mięśniową.

3. Masaż antycellulitowy

Masaż jest najlepszym sposobem pielęgnacji antycellulitowej, usprawnia krążenie krwi i limfy, wspomaga oczyszczanie skóry z toksyn oraz przeciwdziała zatrzymywaniu wody. Masaż antycellulitowy może być wykonywany z użyciem kosmetyków antycellulitowych (kremów, balsamów), ale także zwykłych balsamów nawilżających. Nogi należy masować od dołu do góry, równocześnie delikatnie naciskając skórę. Brzuch należy masować całą dłonią, wykonując ruchy okrężne, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Podczas masażu ud i pośladków najlepiej wykorzystać technikę palpé-roulé, czyli rolowanie skóry. Jest ona wykorzystywana podczas różnych zabiegów w salonach piękności i skutecznie wspomaga spalanie zaległej tkanki tłuszczowej.

4. Produkty do masażu

Na rynku dostępne są różnego rodzaju mleczka, olejki do masażu i kosmetyki antycellulitowe, których głównym zadaniem jest usprawnienie ruchów dłoni osoby masującej. Należy również pamiętać o tym, że dzięki masażowi zawarte w tych produktach substancje aktywne są lepiej wchłaniane przez skórę, a dodatkowo wydzielające się substancje zapachowe czynią masaż jeszcze przyjemniejszym.

5. Skuteczność masażu

Aby masaż był naprawdę skuteczny, należy zadbać o odpowiednią atmosferę, sprzyjającą odprężeniu. Wyeliminuj wszystkie elementy, które mogą zakłócić spokój (telefon, telewizor), wybierz łagodne oświetlenie i zadbaj o odpowiednią temperaturę w pomieszczeniu (kiedy ciało się rozluźnia, jego temperatura spada). Wybierz odpowiednie miejsce do masażu, tzn. albo profesjonalny stół do masażu, albo prosty, cienki materac położony bezpośrednio na podłodze.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!