Masło orzechowe - właściwości odchudzające, zawartość tłuszczu, wartości odżywcze, rodzaje

Według niektórych dietetyków, masło orzechowe jest ważnym elementem w diecie odchudzającej. Wydaje się to mało wiarygodne, jednak biorąc pod uwagę fakty udowodnione w ostatnich latach przez naukowców i odrzucając popularne mity na temat tłuszczów i odchudzania, masło orzechowe może stać się atrakcyjnym dodatkiem do naszego codziennego jadłospisu.

spis treści

Zobacz film: "Garść orzechów dziennie zapewni długie życie"

1. Masło orzechowe - właściwości odchudzające

Masło orzechowe zawiera dużą ilość pożytecznych kwasów tłuszczowych nienasyconych, które dobrze wpływają na nasz układ krążenia.

Chociaż wiele osób lubiących orzechy jest przekonanych, że są one wysokokaloryczne i nie powinno się ich jeść, w rzeczywistości są one bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają spalić tkankę tłuszczową.

Masło orzechowe pomaga zatem zapobiec odkładaniu się tłuszczu w talii, ponieważ przyspiesza spalanie tłuszczu. Dzięki temu, masło orzechowe może pomóc nam zrzucić zbędne kilogramy.

Potwierdzają to badania naukowców z Harvard School of Public Health, z których wynika, że kobiety regularnie spożywające masło orzechowe dwa lub więcej razy w tygodniu traciły na wadze dużo szybciej niż te, które całkowicie wyeliminowały je ze swojej diety.

Dlaczego warto jeść masło orzechowe?
Dlaczego warto jeść masło orzechowe? [4 zdjęcia]

Nazywanie masła orzechowego produktem dietetycznym z liczbą kalorii pomiędzy 180 a 210 na porcję, może...

zobacz galerię

2. Masło orzechowe - zawartość tłuszczu

Masło orzechowe uważane jest za niezdrową przekąskę głównie z powodu wysokiej zawartości tłuszczu. Ostatnie odkrycia naukowe pokazały jednak, że szkodliwość wszystkich tłuszczy zawartych w maśle orzechowym jest jedynie mitem, a my, podczas wyboru przekąsek i codziennej diety powinniśmy rozróżniać tłuszcze nasycone od nienasyconych.

Całkowite wyeliminowanie wszystkich tłuszczy z diety nie jest wcale konieczne aby schudnąć, a nawet jest niewskazane.

Masło orzechowe zawiera tłuszcze nienasycone, które obniżają poziom cholesterolu we krwi. Masło orzechowe, dzięki swojej zawartości tłuszczy nasyconych, przyczynia się do obniżenia ryzyka chorób serca oraz zawału serca.

3. Masło orzechowe - wartości odżywcze

Masło orzechowe produkowane z orzechów ziemnych jest bogate w białko pochodzenia roślinnego, potas, witaminę E, błonnik i magnez. Z tego powodu masło orzechowe jest świetnym pożywieniem dla wegetarian, którzy dzięki niemu mogą uzupełnić niedobory białka, wynikające z diety pozbawionej mięsa.

Czy masło orzechowe jest zdrowe?
Czy masło orzechowe jest zdrowe? [7 zdjęć]

Masło orzechowe na polske półki trafło z Ameryki i bardzo szybko zostało przyjęte jako zdrowy zamiennik...

zobacz galerię

Orzechy i masło orzechowe już od dawna uważa się za doskonałe "paliwo dla mózgu", dzięki czemu może ono być dobrym rozwiązaniem dla dzieci w wieku szkolnym. Na 100 g masła z orzechów arachidowych otrzymujemy 25 g białka, 46 g tłuszczy oraz 12 g węglowodanów.

4. Masło orzechowe - rodzaje

Dietetycy na całym świecie podkreślają, że należy wybrać masło orzechowe o jak największej zawartości orzechów. Według naukowców z Harvard Medical School w USA, spożywanie porcji masła orzechowego pięć razy w tygodniu o połowę obniży ryzyko zawału serca.

Musisz to wiedzieć:

Najlepiej jednak wybrać masło orzechowe bez cukru. Prawdziwe, tradycyjne masło orzechowe powinno składać się jedynie z przetartych orzechów. Istnieją także odmiany masła orzechowego wyprodukowane z solonych, prażonych orzechów, jednak nie są one elementem zdrowej diety.

Masło orzechowe można wytworzyć samemu, używając orzechów włoskich bądź migdałów.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy