Mięśnie brzucha - wzmacnianie, ćwiczenia, kaloryfer

Mięśnie brzucha można wyćwiczyć za pomocą specjalnych ćwiczeń, jednak wiele osób nie osiąga pożądanych efektów ponieważ, aby mięśnie brzucha były widoczne pod warstwą tłuszczu znajdującą się na naszym brzuchu, musimy ją najpierw spalić. Jeśli nie mamy dużej ilości tłuszczu na brzuchu, możemy zacząć ćwiczyć mięśnie brzucha i już po kilku tygodniach cieszyć się pierwszymi efektami.

1. Mięśnie brzucha - wzmacnianie

Ćwiczenia mięśni brzucha angażują mięśnie proste, skośne i poprzeczne. Pierwszymi rezultatami ćwiczeń możemy cieszyć się już po dwóch tygodniach systematycznego trenowania.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha powinny wzmacniać każdą partię mięśni brzucha, na które składają się mięśnie proste, skośne oraz poprzeczne. Aby uzyskać zamierzony efekt, powinniśmy ćwiczyć 3-4 razy na tydzień, ale nie same mięśnie brzucha, a ćwiczenia siłowe, wzmacniające, na każdą część ciała. Mięśnie brzucha pracują podczas każdego rodzaju ćwiczeń, dlatego nie trzeba ich dodatkowo ćwiczyć, jednak jak najbardziej można.

Zobacz film: "Ćwiczenie na dolne partie brzucha"

Oprócz ćwiczeń, powinniśmy także przejść na odpowiednio zbilansowaną dietę, dzięki której pozbędziemy się tłuszczu z okolic brzucha i będziemy mogli wyeksponować wyrzeźbione mięśnie brzucha. Dieta jest podstawą w walce o idealne i odłonięte mięśnie brzucha, dlatego musimy być bardzo dobrze dopasowana do każdej osoby.

9 powodów, przez które nie możesz zgubić brzuszka
9 powodów, przez które nie możesz zgubić brzuszka [10 zdjęć]

Pozbycie się brzuszka jest ważne nie tylko ze względu na poczucie estetyki. Nadmiar tkanki tłuszczowej...

zobacz galerię

2. Mięśnie brzucha - ćwiczenia

Ćwiczeń na mięśnie brzucha jest naprawdę bardzo wiele. Można je wykonywać dosłownie wszędzie. Poniżej przedstawię kilka z nich.

Ćwiczenie na mięśnie brzucha - sprężyna: aby wykonać to ćwiczenie kładziemy się na plecach, a ręce wyciągamy wzdłuż ciała. Następnie unosimy nogi prostopadle do podłogi. Unosimy biodra nie odrywając dłoni od podłogi.

Wykonujemy sprężynowy ruch nogami w dół i w górę. Podczas wykonywania ćwiczenia nie powinniśmy opuszczać bioder, które powinny być cały czas uniesione nad ziemią. Wykonujemy 2 serie, w każdej po 25 powtórzeń.

Ćwiczenie na mięśnie brzucha - paczka: siadamy na podłodze, trzymając nogi i plecy w pozycji wyprostowanej. Chwytamy piłkę oburącz i umieszczamy ją z prawej strony ciała, przy biodrze. Następnie unosimy ugięte nogi ponad ziemię pod kątem 45 stopni.

Lekko unosząc i skręcając tułów przenosimy piłkę z jednej strony ciała na drugą. Nogi cały czas trzymamy nad ziemią, plecy w pozycji wyprostowanej. Wykonujemy 2 serie, w każdej po 20 powtórzeń.

Ćwiczenie na mięśnie brzucha - crunch: leżąc na plecach unosimy nogi i uginamy kolana tak, aby nogi były zgięte pod kątem prostym. Splatamy stopy, dłonie umieszczamy za głową. Następnie podciągamy tułów do góry, aż do momentu w którym unoszą się barki - nie odrywamy odcinka lędźwiowego od ziemi.

Należy pamiętać, aby podczas wykonywania tego ćwiczenia na mięśnie brzucha nie podciągać głowy do przodu rękami, ponieważ w ten sposób możemy uszkodzić odcinek szyjmy kręgosłupa. Ćwiczenie to wykonujemy w jednej serii po 45 powtórzeń.

Ćwiczenie na mięśnie brzucha - wspięcie górskie: ćwiczenie to wykonujemy w pozycji deski - upewniamy się, że plecy są wyprostowane, a nasze dłonie znajdują się pod barkami. Uginamy prawą nogę i podciągamy kolano w stronę klatki piersiowej.

Powtarzamy czynność na obu nogach. Ruch powinniśmy wykonywać dokładnie oraz powoli, tak, by dobrze poczuć, jak pracują mięśnie brzucha. Ćwiczymy wspięcia przez minutę.

Musisz to wiedzieć

3. Mięśnie brzucha - kaloryfer

Aby wyeksponować mięśnie brzucha, musimy spalić tłuszcz osadzony na naszym brzuchu. Tkanka tłuszczowa dzieli się na dwa rodzaje: tkankę podskórną oraz wewnętrzną. Tłuszcz podskórny jest łatwo dostrzegalny, jednak to z tłuszczem wewnętrznym będziemy musieli się zmierzyć w celu odsłonięcia naszych mięśni brzucha.

Aby tego dokonać, powinniśmy wykonywać ogólne ćwiczenia cardio, co pozwoli nam zmniejszyć ilość tłuszczu na całym ciele, w tym także na brzuchu. Nie ma sposobu, który pozwoliłby spalić tkankę tłuszczową tylko na brzuchu. Warto jest wykonywać ćwiczenia cardio conajmniej 3 razy w tygodniu: bieganie, jazda na rowerze czy pływanie.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!