Migdały – właściwości, dieta, działanie

Migdały zalicza się do orzechów. Są bardzo cenione przez dietetyków i lekarzy, bowiem zawierają mnóstwo wartości odżywczych. Jak działają na organizm i czy migdały są kaloryczne?

1. Migdały – właściwości

Migdały nazywane są jedyni z najbardziej szlachetnych wśród orzechów. Wszystko to za sprawą swojego dobroczynnego działania na organizm. To one zawierają najwięcej witaminy B2 i E, a także są bogate w błonnik i kwasy tłuszczowe. To przez te ostatnie migdały kalorii zawierają sporo. Nie brakuje w nich także pierwiastków mineralnych.

Wszystko to sprawa, że kaloryczne migdały w zasadzie wpływają na pracę całego organizmu. Przeciwdziałają powstawaniu chorób sercacukrzycy. Świetnie sprawdzają się jako substancje pomagające na nudności, stres, czy zgagę.

Zobacz film: "Tłuszcze mogą być zdrowe. Sprawdź jakie są najlepsze dla dziecka"

Wegetarianie i osoby na diecie, które chcą schudnąć przepadają za migdałami.

Warzywa i owoce z najmniejszą zawartością kalorii
Warzywa i owoce z najmniejszą zawartością kalorii [9 zdjęć]

Warzywa i owoce powinny być podstawą naszego menu i warto je włączać do każdego większego dania w ciągu...

zobacz galerię

2. Migdały – dieta

Migdały co prawda zawierają dość dużo tłuszczu, a co za tym idzie są kaloryczne, ale mimo to zaleca się ich spożywanie, kiedy jednostka chce zrzucić kilka zbędnych kilogramów.

Substancje zawarte w migdałach wpływają pozytywnie na metabolizm organizmu, a dodatkowo mają działanie zapobiegające wzrostowi tkanki tłuszczowej. Kaloryczne migdały to źródło cennego dla organizmu błonnika, który powoduje na długi czas uczucie sytości.

Mimo, iż migdały kalorii mają dużo, to wspomagają odchudzanie.
Mimo, iż migdały kalorii mają dużo, to wspomagają odchudzanie.

Warto jednak pamiętać, że to dobroczynnie działanie migdałów zależy od spożywanej ich liczby. Specjaliści dopuszczają włącznie do diety jedynie garści tych orzechów kilka razy w tygodniu. Z uwagi na to, że migdały są kaloryczne zaleca się je jako zamiennik innych produktów, aniżeli dodatkowa przekąska.

Spożywanie tego produktu w zbyt dużych ilościach może wpływać negatywnie na organizm – wzmagać nadwagę i zaparcia. Pozytywna strona spożywania kalorycznych migdałów jest taka, że można je żuć, by skutecznie pozbyć się napadów głodu.

3. Migdały – działanie

Migdały, oprócz tego, że są dość kaloryczne, co zawdzięczają zawartości tłuszczu, to są bogate w wiele składników odżywczych. Znajdziemy w nich zatem magnez i witaminy z grupy B. obecność tych substancji w organizmie wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, wspomaga pamięć i procesy myślowe, a dodatkowo ma działanie antydepresyjne. Więc choć migdały kalorii mają sporo, winny zadbać o ich obecność w diecie osoby, które mają stresującą pracę lub kłopoty na tle psychicznym.

10 produktów spożywczych wspomagających odchudzanie
10 produktów spożywczych wspomagających odchudzanie [10 zdjęć]

Najzdrowszą dla naszego organizmu dietą odchudzającą jest dieta zawierająca odpowiednie ilości węglowodanów,...

zobacz galerię

Kaloryczne migdały to także sposób na łamliwe włosy i paznokcie. Nie dość, że wspomagają funkcjonowanie organizmu, bowiem uzupełniają niedobory witamin z grupy B, to jeszcze przyczyniają się do ich odbudowy i wzrostu.

Migdały, mimo dużej liczby kalorii, przynoszą ulgę kobietom w ciąży. Stanowią dla nich swoiste lekarstwo na poranne nudności, a także usuwają zgagę. Dodatkowo zawarty w nich kwas foliowy wspomaga rozwój ciąży.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!