Miodowe naleśniki

Cały sekret tych słodkich naleśników tkwi w miodzie. Jego wartość i działanie są niezastąpione. Miód zawiera takie składniki jak: cukry, związki białkowe, enzymy, kwasy organiczne, witaminy, składniki mineralne.

Składniki:

Zobacz film: "Jak zdrowo jeść i tracić na wadze?"

Przygotowanie:

W przygotowanej misce połącz mąkę, proszek do pieczenia i cynamon. Dodaj powoli mleko i energicznie mieszaj. Gdy ciasto nabierze jednolitej konsystencji, dodaj łyżkę miodu i skórkę z cytryny i zamieszaj. Rozgrzej patelnię, dodaj odrobinę masła i, odmierzając chochlą, wlewaj naleśnikowe ciasto. Smaż z dwóch stron tak, aby naleśniki miały złoty kolor, nie dłużej niż 8-10 minut. Podawaj na gorąco.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 237,37 kcal
Białka 10,06 g
Węglowodany 47,9 g
Tłuszcze 1,51 g
Błonnik 1,8 g
Naleśniki z miodem

Oprócz walorów smakowych, naleśniki z miodem, dzięki temu drugiemu składnikowi, są pożywne i bardzo zdrowe. Warto w jesienne i zimowe poranki rozpocząć...

Komentarz:

Co do witamin, oczywiście występują w składzie miodu, ale ich zawartość jest zróżnicowana w zależności od rodzaju. To dzieło pszczół działa cudotwórczo na układ nerwowy, choroby serca, schorzenia układu oddechowego, problemy ze skórą czy z żołądkiem. Jednym słowem, wystarczy dodać do naleśników łyżkę miodu i od razu czujemy się dużo lepiej.

Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Dyskusje na forum

Pomocni lekarze

Artykuły Naleśniki
Naleśniki

Naleśniki według Szwedów

Naleśniki według Szwedów

Sekret szwedzkiej receptury, jeśli chodzi o naleśniki, opiera się przede wszystkim na sposobie ich smażenia oraz na dodawanych do ciasta przyprawach.

Naleśniki

Świeże ostrygi

Świeże ostrygi

Świeże ostrygi Wykorzystanie świeżych ostryg do przygotowania potrawy to strzał w dziesiątkę!

Naleśniki

Warzywne naleśniki

Warzywne naleśniki

Dodanie startej cukinii do ciasta naleśnikowego nie tylko ożywi jego smak, lecz również wzbogaci pod względem wartości odżywczych.

Naleśniki

Naleśniki z borówkami

Naleśniki z borówkami

Pyszne naleśniki z jagodami są z pewnością wyśmienitym pomysłem na smaczne i pożywne śniadanie.

Naleśniki

Islandzkie naleśniki

Islandzkie naleśniki

Ciasto naleśnikowe i dużo kardamonu - oto typowe islandzkie naleśniki. Pyszne, rozgrzewające danie śniadaniowe z pewnością zasmakuje nie tylko mieszkańcom Islandii.

Naleśniki

Owsiane naleśniki

Owsiane naleśniki

Owies jest środkiem odżywczym bogatym w białko, wapń, magnez, krzem, potas, żelazo oraz witaminy. Jego składniki odżywcze pomagają w utrzymaniu zdrowych kości, zębów oraz zdrowego układu nerwowego. Warto wprowadzić go do codziennej diety.

Naleśniki

Naleśniki z miodem

Naleśniki z miodem

Oprócz walorów smakowych, naleśniki z miodem, dzięki temu drugiemu składnikowi, są pożywne i bardzo zdrowe. Warto w jesienne i zimowe poranki rozpocząć od czasu do czasu dzień naleśnikowym śniadaniem.

Naleśniki

Naleśniki z cynamonem

Naleśniki z cynamonem

Wielu osobom cynamon kojarzy się świątecznie. Gdy z kuchni wydobywa się zapach smażonych czekoladowych naleśników z cynamonem, nie można się oprzeć pokusie. Apetyt na słodkie można spokojnie zaspokoić tym przepisem.

Naleśniki

Słodkie naleśniki

Słodkie naleśniki

Zwykłe naleśniki nie muszą być suchym, zapychającym ciastem. Można popuścić wodze fantazji i na przykład zrobić farsz z jabłek i jogurtu.

Naleśniki

Naleśniki z warzywami

Naleśniki z warzywami

Warzywa, takie jak marchew, szczypior czy cebula, dostarczają organizmowi wszystkich potrzebnych mu do prawidłowego funkcjonowania elementów. Jeśli połączyć je w pysznym przepisie na naleśniki, to tylko palce lizać.