Najlepsze śniadanie na kaca. Sprawdź, co zjeść po ciężkiej nocy

Jakie jest idealne śniadanie na kaca? To mit, że potrzebujemy wtedy ciężkiego i tłustego posiłku. Tak naprawdę organizm domaga się porcji witamin, minerałów i antyoksydantów, które straciliśmy podczas imprezy. Oto przepis na śniadanie, które zwalczy nieprzyjemne skutki przedawkowania procentów.

Zobacz film: "Dopada cię czasem "kac gigant". Badacze: to wina ewolucji"

1. Kanapka inna niż wszystkie

Po długiej nocy zakrapianej alkoholem organizm potrzebuje dawki zdrowych kwasów tłuszczowych. Właśnie dlatego dietetycy polecają na śniadanie tosty z awokado. Lekki posiłek dostarcza witamin, związków mineralnych i węglowodanów. Awokado jest źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które podnoszą stężenie adiponektyny w organizmie. Hormon ten jest odpowiedzialny za regulowanie poziomu cukru we krwi, który może być zakłócony przez spożycie alkoholu.

Kromkę pieczywa pełnoziarnistego posmarowaną pastą z awokado warto skropić sokiem z cytryny, który pomaga w usuwaniu toksyn i ułatwia oczyszczanie organizmu. Sok cytrynowy pomoże nadwyrężonej wątrobie oraz dostarczy przeciwutleniaczy, dzięki czemu szybko zapomnisz o objawach kaca.

10 produktów, które uratują twoją wątrobę
10 produktów, które uratują twoją wątrobę [11 zdjęć]

To jeden z najważniejszych organów. Wątroba neutralizuje toksyny, usuwa szkodliwe substancje, wytwarza...

zobacz galerię

2. Zielony koktajl na kaca

Ból i zawroty głowy oraz nudności to najczęstsze dolegliwości na kacu. Zamiast sięgać po tabletki przeciwbólowe, warto przygotować zdrowy koktajl z dodatkiem niezwykłej algi. Chlorella jest skarbnicą witamin (zwłaszcza z grupy B), minerałów (np. magnezu, cynku, żelaza), aminokwasów i przeciwutleniaczy.

Znana jest głównie z właściwości oczyszczających organizm. Porcja algi pomaga usuwać szkodliwe substancje i przeprowadzić skuteczny detoks. Intensywnie zielony kolor chlorelli to zasługa chlorofilu – składnika, który wspiera prawidłowe funkcjonowanie wątroby i pomaga jej w neutralizowaniu toksyn.

Na "syndrom dnia poprzedniego” nie ma więc nic lepszego niż dawka chlorelli. Na rynku dostępnych jest wiele suplementów diety zawierających niezwykłą algę, ale najlepiej sięgnąć po chlorellę w proszku. Można ją rozpuścić w szklance wody albo dodać do koktajlu.

Jeśli po ciężkiej nocy nie masz ochoty na żadne jedzenie, zmiksuj szybkie smoothie. Koniecznie dodaj do niego banana, który jest źródłem potasu i łatwo przyswajalnego cukru, dzięki czemu błyskawicznie dodaje energii. W koktajlu na kaca nie może zabraknąć świeżych owoców i warzyw pełnych witamin – wybierz kiwi, pomarańcze, truskawki, szpinak, jarmuż. Całość uzupełnij mlekiem i kilkoma łyżeczkami sproszkowanej chlorelli. Taki napój szybko stawia na nogi i łagodzi dolegliwości po zbyt hucznej imprezie.

Najlepsze śniadanie na kaca. Sprawdź, co zjeść po ciężkiej nocy
Najlepsze śniadanie na kaca. Sprawdź, co zjeść po ciężkiej nocy (Zdjęcie kanapki / Shutterstock)

To musisz wiedzieć

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy