Nawet 60 sekundowy spacer poprawi twoje zdrowie

Korzyści ze spacerowania jest więcej niż myślisz. Już 60 sekund zwykłego marszu pozytywnie wpłynie na twoje zdrowie. A każdy następny krok, to kolejne zalety.

1. Do pracy chodź pieszo

1 minuta – tylko tyle potrzebujesz, by zmniejszenie się obwodu w talii było na wyciągnięcie ręki. 60 sekund to bardzo mało, jednak nawet po przejściu kilkunastu kroków masz większą szansę na utratę nadprogramowych kilogramów niż osoby, które całymi dniami tylko siedzą.

2 minuty – po tym czasie aktywują się geny odpowiedzialne za spalanie tłuszczów oraz węglowodanów. Włączają się także sygnały przeciwzapalne, które wzmacniają nasz układ odpornościowy.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny a endorfiny"

3 minuty – kilka minut chodzenia skutecznie obniża poziom ciśnienia krwi oraz poziom trójglicerydów.

5 minut – krótki spacer sprawia, że o 46 proc. zwiększa się nasza samoocena. O 54 proc. polepsza się także nastrój. Masz zły humor? Nie sięgaj od razu po czekoladę – wybierz się na spacer.

6 minut w szybkim tempie – stawianie szybkich kroków wpływa na pamięć i zdolność logicznego myślenia. U dorosłych zwiększa się także objętość istoty szarej w mózgu. Właśnie dlatego zalecane są przerwy pomiędzy nauką.

5-10 minut – po tym czasie zwiększa się kreatywność. O 60 proc. łatwiej jest nam także rozwiązać różnego rodzaju problemy.

123rf
123rf

15 minut po posiłku – spacer po jedzeniu znacząco obniża poziom glukozy we krwi, tym samym obniżając ryzyko pojawienia się cukrzycy. Pokonaj chęć poobiedniej drzemki.

20 minut dziennie – codzienny spacer przyczynia się do zwiększenia gęstości kości, co bardzo ważne jest np. u kobiet po menopauzie.

30 minut – półgodzinny spacer skutecznie łagodzi objawy depresji, jego wpływ można porównać do działania leków antydepresyjnych.

30 minut po posiłku – w zależności od szybkości naszego chodzenia, półgodzinny spacer odbyty zaraz po jedzeniu wpływa na utratę masy ciała. W ten sposób naprawdę możemy schudnąć!

2. Dłuższe spacery

40 minut – spokojny, dłuższy spacer znacząco obniża ryzyko zachorowalności na choroby związane z sercem.

45 minut – spacer redukuje też wyniki markerów zapalnych oraz objętość tkanki tłuszczowej brzusznej oraz w okolicach ud.

50 minut – kolejne kroki to także hamowanie stanów zapalnych i usuwanie uszkodzonych komórek, które przyczyniają się do powstawania różnego rodzaju chorób.

60 minut każdego dnia – godzinny spacer każdego dnia obniża ryzyko wystąpienia raka piersi o 14 proc.

90 minut – 1,5 godzinny spacer w otoczeniu przyrody wprowadza w dobry nastrój i sprawia, że zapominamy o dręczących nas myślach. Dodatkowo kontakt z zielenią uspokaja.

150 minut na tydzień – nie zawsze mamy czas na długie wędrówki, dlatego też możemy je podzielić na kilka mniejszych spacerów. Ich efekty i tak będą widoczne – to redukcja masy ciała czy obniżenie ciśnienia krwi.

450 minut na tydzień – 450 minut w tygodniu to ok. godzinny spacer dziennie. Tylko tyle musimy zrobić, by przedłużyć swoje życie nawet o 4,5 roku!

Lekarze i dietetycy są zgodni – spacer to samo zdrowie. Długie wędrówki najlepiej zacząć od dziś. Na efekty nie będziemy musieli długo czekać.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!