Przejdź na WP

Oczyszczenie jelita grubego. Domowe sposoby

Problemy z jelitem grubym mogą wpłynąć na nasze ogólne samopoczucie. Warto więc skorzystać z domowych sposobów, aby uregulować ich pracę i cieszyć się zdrowie. Okazuje się bowiem, że kilka prostych nawyków wystarczy, aby jelita zaczęły lepiej pracować.

Zobacz film: "Najlepsze źródła błonnika"

1. Oczyszczenie jelita grubego

Problemy z jelitem grubym wiąże się nie tylko z kłopotami z wypróżnianiem się, a więc oczyszczaniem organizmu. Mogą się z nim wiązać także częste wzdęcia i bóle brzucha. Jelito grube ma też wpływ na nasze ogólne samopoczucie. Może spowodować, że będziemy senni i mniej odporni na infekcje i wirusy.

Na szczęście, zanim postanowimy skorzystać z medycznych metod, takich jak chociażby lewatywa, warto spróbować prostych, domowych sposób. Może się okazać, że poprawią pracę jelit i tym samym pozytywnie wpłyną na nasze samopoczucie i zdrowie.

2. Domowe sposoby na oczyszczanie jelit

Chcąc oczyścić jelita warto wprowadzić do codziennej diety filiżankę ziołowej herbaty. Zioła takie jak aloes, babka płesznik, śliski wiąz czy korzeń prawoślazu lekarskiego od wieków są cenione przez zwolenników medycyny naturalnej jako skuteczny lek na zaparcia.

Warto również wprowadzić do codziennej diety bardzo prosty nawyk. Wystarczy, że codziennie po przebudzeniu będziemy pić szklankę osolonej wody. Pamiętajmy też o nawodnieniu organizmu przez cały dzień.

11 symptomów poważnych chorób jelita grubego
11 symptomów poważnych chorób jelita grubego [6 zdjęć]

Bóle odczuwane w różnych partiach ciała to jedna z najbardziej oczywistych wskazówek choroby. Bóle brzucha...

zobacz galerię

Oprócz wody eksperci polecają przygotowanie domowych mikstur, które mogą nam pomóc oczyścić jelita. Ich zdaniem świetnie sprawdzi się sok jabłkowy, do którego dodaje się siemię lniane lub babkę płesznik. Jeżeli nie lubimy jabłek możemy wypić też sok pomarańczowy z odrobiną oleju rycynowego i sody oczyszczonej.

Ponadto warto już od samego rana spożywać produkty o dużej zawartości błonnika. Znajdziemy go m.in. w otrębach, a także w pełnoziarnistych produktach takich jak ryż, kasza i chleb, oraz warzywach np. burakach i marchwi i owocach m.in. suszonych śliwkach i malinach.

Siemię lniane jest wyjątkowym źródłem błonnika
Siemię lniane jest wyjątkowym źródłem błonnika (123RF)

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy