Odchudzanie w liczbach

Skuteczne odchudzanie jest możliwe tylko wtedy, kiedy rozważnie podchodzi się do diety i ćwiczeń odchudzających. Najlepiej, aby nowy, racjonalny sposób odżywiania się oraz uprawiany sport stały się sposobem na życie, a nie tylko kuracją trwającą kilka miesięcy. Aż 95% przypadków nadwagi bierze się z niewłaściwego stylu życia, tylko 5% przypadków nadwagi jest spowodowanych zaburzeniami ze strony organizmu. Statystyki podają, że 60% Polaków ma problem z nadwagą.

1. Indeks BMI wśród mieszkańców Europy

Proste odchudzanie
Proste odchudzanie

Aby skutecznie schudnąć, nie musisz jeść mikroskopijnych porcji lub głodować. Wystarczy, że porzucisz...

zobacz galerię

Otyłość i nadwaga to problem, który swoim zasięgiem obejmuje cały świat. 400 ml mieszkańców Europy ma nadwagę. Ich

Zobacz film: "Sól w diecie - ile można spożywać?"

Indeks BMI znajduje się w granicach 25-29,9. Na otyłość cierpi 30% Europejczyków, czyli 130 mln. Według badań statystycznych liczba ta ciągle rośnie. Średnie BMI Europejczyka to 26,5. Przede wszystkim na nadwagę naraża siedzący tryb życia. Kobiety mające pracę siedząca aż 7 razy bardziej niż kobiety pracujące aktywniej są narażone na nadwagę. Ten problem dotyczy także mężczyzn – siedzący tryb życia naraża ich na nadwagę 4 razy bardziej niż aktywnych panów.

Niestety otyłość staje się przyczyną innych chorób. Szacuje się, że aż 80% cierpiących na cukrzycę jest otyłych. Osoby z otyłością mają 50% razy wyższe ryzyko zachorowania na cukrzycę . Otyłość w wieku 20-45 lat wiąże się z 6 razy większym ryzykiem wystąpienia nadciśnienia tętniczego .

2. Sposoby na skuteczne odchudzanie

  • Akceptacja swojego ciała – zanim zaczniemy się odchudzać, ważne jest, abyśmy zaakceptowali swoje ciało. Nie można odchudzać się z powodu nienawiści do swoich kształtów, takie myślenie może wpędzić w anoreksję lub bulimię, a także stać się przyczyną depresji.
  • Odchudzanie dla zdrowia – walkę ze zbędnymi kilogramami powinniśmy rozpocząć dla naszego zdrowia. Nadwaga i otyłość są bardzo często przyczynami poważnych chorób sercowo-naczyniowych, zwyrodnień stawów i kręgosłupa i dolegliwości układu pokarmowego. Nie można się tłumaczyć przed sobą z genetycznych przyczyn swojej otyłości – można to stwierdzić tylko wtedy, kiedy wszystkie metody odchudzania zawodzą a lekarz potwierdzi taką diagnozę.
  • Zasady zdrowego żywienia – należy się ich trzymać każdego nawet, także po zrzuceniu nadwagi. Pomocna jest tabela kalorii, która dokładnie określa ile kalorii znajduje się w jakim produkcie.
10 sposobów na szczupłe ciało (galeria)
10 sposobów na szczupłe ciało (galeria) [10 zdjęć]

10 sposobów na piękne ciało Brak czasu, brak motywacji, brak pieniędzy… O nie! Jest dużo wymówek,...

zobacz galerię
  • Aktywność fizyczna – każdą dietę należy wspomagać ćwiczeniami. Najlepiej jest wybrać sobie ten rodzaj aktywności fizycznej, który lubimy najbardziej i uprawiać go regularnie każdego dnia. Wtedy najlepiej spalimy zbędne kalorie.
  • Wskaźnik BMI – należy poznać swój wskaźnik BMI przed rozpoczęciem odchudzania. O otyłości mówimy, gdy wskaźnik przekracza 30, natomiast o nadwadze jeśli znajduje się w granicach 25-29,9. Osoby otyłe i te z wysoką nadwagą powinny odchudzać się pod kontrolą lekarza, zwłaszcza jeśli cierpią na choroby przewlekłe.

Skuteczne odchudzanie jest długim i wymagającym procesem. Powyższe sposoby na odchudzanie pomogą nie tylko schudnąć, ale także sprawią, że nauczymy się nowych nawyków żywieniowych.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.