Co znajdziesz w drinkach spalających tłuszcz?

Moda na napoje witaminowe i energetyczne minęła. Teraz na rynku liczą się drinki spalające tłuszcz. Wraz z „Trenerką Zdrowej Diety”, czyli znaną blogerką i dyplomowaną dietetyk postaramy się odkryć o nich całą prawdę. Czy rzeczywiście są takie zdrowe?

1. Odpowiednie nawodnienie

Jedną z zasad prawidłowego odchudzania jest odpowiednie nawadnianie organizmu. Wybór napojów jest tutaj bardzo ważny. Warto sięgać po te nieprzetworzone i powstałe naturalnie, bez zbędnych słodzików i sztucznych substancji. Nadrzędnym priorytetem jest bowiem zdrowie, a nie wartość „zero kalorii”.

2. Szkodliwe składniki

Do gotowych napojów spalających tłuszcz dodaje się niestety wiele chemicznych substancji, które nadają im słodki smak. Często napis „nie zawiera dodatku cukru” tak naprawdę jest kłamstwem. Czytając dokładniej etykiety, znajdziemy tam np. acesulfam K (E-950), sacharynę (E-954) czy aspartam (E-951).

Zobacz film: "Sól w diecie - ile można spożywać?"

- Są to substancje nie mające żadnej wartości odżywczej. Organizm jednak daje się im oszukać. W dłuższej perspektywie podnoszą one poziom cukru, a co za tym idzie – pojawiają się nadprogramowe kilogramy – tłumaczy blogerka.

W gotowych napojach znajdziemy również kofeinę. Niektóre z nich zawierają nawet 300-400 mg tej substancji w jednej porcji. Uwalnia ona tłuszcz z komórek, przyspiesza spalanie kalorii, a w konsekwencji dodaje energii.

W drinkach znajdują się także duże ilości substancji aktywnych, np. wyciąg z kory białej wierzby, który zawiera kwas salicylowy przyspieszający metabolizm poprzez wzmożony rozkład tłuszczu i węglowodanów.

W spalaczach bardzo często występuje ekstrakt z zielonej herbaty, która dzięki zawartości kofeiny wspiera proces spalania tłuszczu. Jest także źródłem witamin A, B1, B2, C, E oraz K niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu np. po wzmożonym treningu siłowym.

Kolejnym składnikiem drinków jest L-karnityna zwiększająca proces spalania tkanki tłuszczowej przez organizm. Związek ten jest niezbędny w procesie transportu kwasów tłuszczowych do mitochondriów, czyli centrum energetycznego komórki. Dzięki niej z krwi usuwane zostają również cząsteczki mleczanu, a to chroni przed bolesnymi zakwasami.

Warto pamiętać, że napoje spalające tylko wspomagają utratę tkanki tłuszczowej. Nic nie jest w stanie zastąpić nam odpowiedniej diety i aktywności fizycznej.

_- Gdyby faktycznie istniał napój, który bez zachowania pewnego reżimu w odżywianiu mógł spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, zapewne byłby to nasz ósmy cud świata – _dodaje dietetyczka.

123rf
123rf

3. Naturalne spalacze tłuszczu

Napoje przyspieszające spalanie tłuszczu powinny składać się z naturalnych produktów, np. ogórków czy cytryn. Te pierwsze nawadniają i oczyszczają organizm, natomiast cytryna jeszcze bardziej przyspiesza ten proces. Kilka listków mięty również może pomóc – wspiera ona bowiem proces trawienia oraz niweluje uporczywe wzdęcia. Nie jest jednak polecana osobom zmagającym się ze zgagą czy refluksem.

Napój z ogórka i cytryny najlepiej jest przygotować wieczorem. Do pół litra wody wrzucamy pokrojonego w plasterki ogórka, a następnie dodajemy sok wyciśnięty z połowy cytryny oraz kilka listków mięty.

- Próbujmy łączyć różne smaki owoców i przypraw. Szukajmy ulubionych, które będą smacznym miksem. Napoje odchudzające mają być przyjemnością – radzi ,,Trenerka Zdrowej Diety".

Nie bójmy się także dodawać do napojów przypraw, np. kurkumy czy imbiru. Przyspieszają one metabolizm, ułatwiają trawienie oraz delikatnie pobudzają do spalania tłuszczu. Szczypta pieprzu z kolei pobudzi krążenie, zachęci do aktywności fizycznej.

Takie drinki są nie tylko zdrowsze, ale i znacznie tańsze.

4. Przygotowanie napoju „Metabolic booster”

Ulubionym napojem „Trenerki Zdrowej Diety”, który silnie spala tłuszcz jest „Metabolic booster”. Dodaje on energii i w naturalny sposób podkręca metabolizm. Najbardziej poleca się go osobom walczącym z tłuszczem zgromadzonym w okolicach brzucha.

Przygotowanie napoju jest wyjątkowo proste. Do soku wyciśniętego z dwóch grejpfrutów dodajemy 3-4 łyżki octu jabłkowego. Grejpfruty są niskokaloryczne – 100 g to zaledwie 50 kcal. Ich regularne spożywanie przyspiesza przemianę materii, oczyszcza organizm oraz wspomaga pracę układu trawiennego.

Ocet jabłkowy natomiast obniża poziom cholesterolu oraz, podobnie jak grejpfruty przyspiesza metabolizm. Połączenie tych dwóch składników pomaga pozbyć się nadmiaru wody z organizmu oraz oczyścić wątrobę i jelita ze zbędnych toksyn.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!