Odzyskaj blask na wiosnę

Artykuł sponsorowany

Uczucie apatii i zmęczenia, z którym często zmagamy się w okresie wiosennego przesilenia, może bezpośrednio wynikać z odwodnienia organizmu. Już utrata zaledwie 2 proc. wody powoduje znaczące problemy z koncentracją! Odbija się to również na naszym wyglądzie: skóra jest wtedy sucha i pozbawiona blasku. Co zrobić, żeby utrzymać odpowiedni poziom nawilżenia całego organizmu i czuć się świetnie?

Zobacz film: "10 urodowych trików, które musisz znać"

Zimowa atmosfera sprzyja kiepskiemu samopoczuciu. Niskie temperatury i brak promieni słonecznych sprawiają, że brakuje nam energii. Zdarza się, że to uczucie nie mija wraz z nadejściem wiosny, a może wręcz przybrać na sile. Dzieje się tak, ponieważ najczęstszą przyczyną zmęczenia w ciągu dnia – poza niewyspaniem – jest niedobór wody w organizmie.

Jak temu zapobiec? Najlepiej zacząć od odpowiedniej diety. Szacuje się, że dorosły człowiek powinien dostarczać organizmowi 2 litry wody każdego dnia. Stąd popularne zalecenie, aby dziennie pić przynajmniej 8 szklanek wody. Należy również często spożywać warzywa i owoce o wysokiej zawartości wody, do których należą: ogórki, seler, sałata, pomidory, dynia, kapusta, grejpfruty i arbuzy. Czarną herbatę najlepiej zastąpić zieloną i zupełnie wyeliminować kawę, która wypłukuje z organizmu cenne minerały. W przypadku poważnego odwodnienia organizmu, warto zacząć pić roztwór elektrolitowy. Elektrolity do rozpuszczenia w wodzie są dostępne bez recepty w większości aptek.

A co ze skórą? Częste wahania temperatury zmniejszają wilgotność powietrza, co ma bezpośredni wpływ na nawilżenie naskórka. Dlatego po zimie delikatna skóra twarzy często jest przesuszona, wygląda na szarą i zmęczoną. Kluczem do przywrócenia jej naturalnego, zdrowego blasku jest odpowiednia pielęgnacja. Sprawdzi się silnie nawilżający Moisture Surge Extended Thirst Relief. Dzięki wysokiej zawartości kwasu hialuronowego, pomaga skórze utrzymać równowagę nawilżenia bez względu na zmiany temperatury. Żeby pomóc nam uporać się z negatywnymi skutkami zmiennej pogody, Clinique obniża cenę kremu: za opakowanie 30 ml zapłacimy 65 zł, a za 50 ml – 109 zł. Krem uszczelnia naskórek i zapobiega utracie wody, co zapewnia zdrowy wygląd przez 12 godzin.

Wiadomo, że sport to zdrowie, ale uwaga! Wysiłek fizyczny znacząco wpływa na obniżenie stanu nawodnienia całego organizmu. Umiarkowany wysiłek wynagrodzisz ciału dodatkowymi 400-600 ml. Jeżeli uprawiasz intensywne ćwiczenia lub bierzesz udział w maratonie, postaraj się dostarczyć organizmowi jak najwięcej wody, ponieważ tracisz ją wraz z potem. W przypadku długotrwałych, częstych treningów, najlepiej zaopatrzyć się w napoje przeznaczone specjalnie dla sportowców: nie tylko nawadniają organizm, lecz również dostarczają mikroelementów potrzebnych mięśniom do prawidłowej pracy.

Utrzymywanie optymalnego poziomu wody w organizmie nie jest łatwe, ale dobre nawyki z czasem wynagrodzą wysiłek włożony w ich wypracowanie. Twoje ciało i dusza wrócą do formy, a efekty będą widoczne przez lata! Zadbaj o to, żeby woda na stałe zagościła w Twoim codziennym życiu – w diecie i w… kosmetyczce.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy