Omlet z kalafiorem

Kalafior, który jest głównym składnikiem tej zapiekanki na śniadanie lub południową przegryzkę, jest bardzo zdrowy. Doskonale nadaje się na element diety odchudzającej, ponieważ ma niską zawartość energetyczną i dużą ilość witaminy C, potasu, magnezu oraz wapnia.

Składniki:

  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 łyżeczka pieprzu,
  • 200 g kalafiora,
  • 1 szklanka wody,
  • 1 szklanka mąki z ciecierzycy,
  • sól do smaku.

Zobacz film: "Jak ograniczyć węglowodany w diecie?"

Przygotowanie: Umyj kalafiora i rozdziel na jak najmniejsze cząstki. W misce połącz mąkę i wodę i dobrze wymieszaj. Kalafiora wrzuć do wrzącej, osolonej wody i ugotuj na miękko, potem odcedź. Poszatkuj warzywo i dodaj do miski z ciastem. Posiekaj drobno czosnek i wrzuć do miski. Dopraw solą i pieprzem. Rozgrzej piekarnik do 200 stopni. Masę z kalafiorem i mąką włóż do naczynia i wsadź do piecyka na co najmniej 30 minut.

Komentarz: Związki znajdujące się w kalafiorze zwiększają zdolność wątroby do neutralizowania potencjalnie toksycznych substancji i chronią przed reumatyzmem. Ponadto kalafior to rodzaj kapusty chyba najsmaczniejszy ze wszystkich odmian.

Smacznego!

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!