Pasta z oliwek i bakłażana

Pasta z oliwek i bakłażana to prosty sposób na smaczną i zdrową przekąskę. Bakłażany są źródłem żelaza, fosforu, wapnia oraz witamin C, A i z grupy B.

Składniki

  • pół bakłażana,
  • kilka oliwek,
  • szczypiorek,
  • ząbek czosnku,
  • jogurt naturalny,
  • sok z cytryny,
  • sól,
  • pieprz.

Zobacz film: "Jak zdrowo jeść i tracić na wadze?"

Sposób przygotowania

Pokrojone w cienkie plastry bakłażany posolić i odstawić na 10 minut. Oliwki i czosnek drobno pokroić. Włożyć do miski i zgnieść łyżką. Następnie opłukać i osuszyć bakłażana. Smażyć go na oliwie z oliwek aż będzie brązowy z każdej strony. Usmażonego bakłażana pokroić w drobną kostkę i połączyć z oliwkami i czosnkiem. Do tych składników dodać drobno posiekany szczypiorek i sok z cytryny. Wymieszać. Składniki połączyć z jogurtem. Gotową pastę podawać z grzankami lub pieczywem.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 160,5
Białko 4,8 g
Tłuszcz 11,7 g
Cholesterol 6,4 mg
Węglowodany 12,0 g
Błonnik 2,7 g
Witamina C 7,4 mg
Witamina A 160,5 µg

Komentarz

Bakłażany poprawiają przemianę materii, regulują trawienie, dzięki dużej zawartości błonnika oraz obniżają cholesterol.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!