Placek z warzywami

Wegański placek warzywny jest stałym elementem kuchni osób, które wystrzegają się mięsa i produktów mięsnych. Jednocześnie może stanowić ciekawe urozmaicenie tradycyjnej kuchni. Gdy brakuje ci pomysłu na obiad lub kolację, powinnaś sięgnąć do przepisu na placek z warzywami i zaskoczyć swoich domowników zupełnie nowym smakiem.

Składniki:

  • 2 łodygi selera naciowego,
  • 2 dymki ze szczypiorem,
  • 2 garście szpinaku,
  • pół białej części pora,
  • mała czerwona papryka,
  • szklanka mąki,
  • ząbek czosnku,
  • pół szklanki oleju roślinnego,
  • pół szklanki wody gazowanej,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • płaska łyżeczka sody,
  • przyprawy do smaku – tymianek, gałka muszkatołowa, sól, pieprz.

Zobacz film: "Jak zdrowo jeść i tracić na wadze?"

Sposób przygotowania:

Podsmaż pokrojony ząbek czosnku na oliwie. Dodaj pokrojoną w plastry dymkę, potem por i seler (także w plasterkach). Paprykę rozdrobnij na kostkę, podsmaż, następnie dodaj posiekany szpinak. Smaż przez kilka minut, dodając przyprawy (oprócz soli). Dolej wody i przykryj pokrywką, żeby wszystko się poddusiło. Na koniec dosól. Do wystudzonych warzyw dodaj olej i wodę gazowaną. Wsyp mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą. Mieszaj wszystko energicznie widelcem. Natłuść formę, wlej ciasto do naczynia i wstaw do kuchenki mikrofalowej lub upiecz w piekarniku (20 minut w temperaturze 180°C), dla wytrwałych – na patelni grillowej.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!